Dieselbil til < 100.000
Fra : Ukendt

Dato : 06-12-05 13:49

Hejsa

Jeg skal til at køre godt 100 km om dagen på arbejde (i alt) - samt nogle
weekendture også på et par 100 km af og til. Jeg har i dag en bil der kører
knap 14 km/literen - det ville jeg gerne ændre på ved at købe en diesel, der
kører omkring 20 km/l.

Jeg kigger efter lidt til omkring de 100.000 kr., men jeg synes, det er
svært at finde noget nyere end 2000, der ikke allerede har rundet 150.000 km
(vil jo gerne have lidt for den igen, når jeg skal sælge).

Nogen der har nogle forslag? Har overvejet en Alto, men jeg synes
simpelthen, det er en skrammelbil. Jeg har ikke mange krav til komfort - men
den er bare for meget plastik og rasleri :) Tværtimod vil jeg gerne have en
driftsikker og økonomisk bil (skidt lige med komfort og plads i første
omgang indtil vi når stationcar-stadiet om et på år .

/Kenneth

Fra : AquaDK

Dato : 06-12-05 14:31

Kig efter en SEAT AROSA.

Fra : John C Holmen

Dato : 06-12-05 14:41

Citroen Saxo 1,5 D
Meget bil for pengene
23-25 km pr. liter diesel
Pæn bil uden de store problemer med rust
"AquaDK" <Aquadk@gmail.com> skrev i en meddelelse
Kig efter en SEAT AROSA.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 07-12-05 10:41

Den Tue, 6 Dec 2005 14:41:01 +0100, skrev John C Holmen :

> Citroen Saxo 1,5 D

Helt enig. En 3-5 år gammel Saxo 1.5 D med mindre end 100.000 km kan
sagtens fås for under 100.000,- kr.

--
Kent Oldhøj

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-05 10:50

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in message

> Helt enig. En 3-5 år gammel Saxo 1.5 D med mindre end 100.000 km kan
> sagtens fås for under 100.000,- kr.
>
> --

Det er i princippet samme bil som en Peugeot 106 1,5D, ikke? Hvordan med
toppakninger og lignende dele, som jeg før har hørt, Saxo havde problemer
med?

/Kenneth

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-05 12:57

On Wed, 7 Dec 2005 10:49:54 +0100, "NumZie"
<eter9tysnabelahotmail.com> wrote:

> [...]
>toppakninger og lignende dele, som jeg før har hørt, Saxo havde problemer

Det er 1.1 og 1.4 benzinmotorerne, der får skyld for at have svage
toppakninger. Dieselmodellen har jeg ikke hørt noget særligt om,
bortset fra de generelle Saxo-svagheder med bærearmsbøsninger,
tilbøjelighed til stift gearskifte, tilbøjelighed til hængende bremser
mv. Alt sammen ting, man kan være opmærksom på ved besigtigelse og
prøvekørsel. Men prøv evt. at finde erfaringer fra andre ejere af hhv.
Pug 106 1.5 D og Saxo 1.5D.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Kim Kristensen

Dato : 07-12-05 13:48

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> [...]
> mv. Alt sammen ting, man kan være opmærksom på ved besigtigelse og
> prøvekørsel. Men prøv evt. at finde erfaringer fra andre ejere af hhv.

Konens broder har været gennem bremseproblemerne en enkelt gang, med sin
Saxo 1,1 benzin fra 97. Nu er motoren lige blevet skiftet da der brændte hul
i et stempel, uden det har været muligt at finde årsagen. Efterfølgende kan
den ikke gå i tomgang hvilket er en fejl som mekanikeren der skiftede
motoren ikke kan finde, ej heller Citroen selv om de har det rigtige udstyr
så det må han så bare leve med.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Kim Kristensen

Dato : 06-12-05 14:41

"NumZie" <eter9tysnabelahotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> driftsikker og økonomisk bil (skidt lige med komfort og plads i første
> omgang indtil vi når stationcar-stadiet om et på år .

En Honda Civic 96-01 vil være et udemærket alternetiv inden for benzinbiler,
driftssikkerheden er stor og 1,4 samt 1,5 liters er meget økonomiske. Jeg
har aldtig sat min numse i en Alto men gætter på at komforten er bedre i
Civicen, der er i hvert fald ikke noget knirken eller raslen i den.

Med venlig hilsen Kim

Fra : tb

Dato : 06-12-05 15:21

> [...]
> svært at finde noget nyere end 2000, der ikke allerede har rundet 150.000
> km (vil jo gerne have lidt for den igen, når jeg skal sælge).

jeg kigger også i det prislag, og jeg har øje på fabia sdi og punto jtd.
Begge under 100k og fra 2000

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-05 15:34

"tb" <skodskod@yahoo.com> wrote in message

> jeg kigger også i det prislag, og jeg har øje på fabia sdi og punto jtd.
> Begge under 100k og fra 2000

Hm - jeg har kigget lidt efter Fabiaer, men jeg kan ikke finde nogen i
nærheden af 100k...

/Kenneth

Fra : tb

Dato : 06-12-05 18:02

> Hm - jeg har kigget lidt efter Fabiaer, men jeg kan ikke finde nogen i
> nærheden af 100k...

komer jo an på hvordan. diesel er dyrt i dk- i DE koster de ca
5000e=37500. afgift 53000 jvf. bilpriser.dk.ialt < 100k

Fra : Niels Bengaard

Dato : 06-12-05 19:05

> komer jo an på hvordan. diesel er dyrt i dk- i DE koster de ca
> 5000e=37500. afgift 53000 jvf. bilpriser.dk.ialt < 100k

Jeg vil nok nærmere gætte på 70.000 i afgift på en 1.9 med måske 150.000 på
tælleren, men få en forhåndsvurdering på en bil før du handler.

Niels

Fra : tb

Dato : 07-12-05 19:47

> Jeg vil nok nærmere gætte på 70.000 i afgift på en 1.9 med måske 150.000
> på tælleren, men få en forhåndsvurdering på en bil før du handler.
>
> Niels

såe kan man ikke regne med bilpriser.dk ? 15.000 i forskel kan udhule
besværet ved at hente selv, så det er jo væsenligt. Jeg vil omvendt give
dig ret i at 70k er mere fair, men nu siger den 53.667 og en udsalgspris på
90.000

Fra : Brian Binnerup

Dato : 08-12-05 12:13

> Jeg vil omvendt give dig ret i at 70k er mere fair, men nu siger den
> 53.667 og en udsalgspris på 90.000

Joe - men du har også lige konstateret at de 90.000 kr.'s udsalgspris ikke
passer, så hvorfor skulle de 53.667 i afgift så?

Mvh

Brian

Fra : JS

Dato : 06-12-05 15:32

NumZie wrote:
> [...]
> vil jeg gerne have en driftsikker og økonomisk bil (skidt lige med
> komfort og plads i første omgang indtil vi når stationcar-stadiet om

206 1,4 HDI. En lille problemfri kilometeræder.

Fra : Henrik B.

Dato : 06-12-05 19:04

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> 206 1,4 HDI. En lille problemfri kilometeræder.

Dén skal man vist også være heldig at finde til under 100.000,- På Bilbasen
er der på forhandlersøgning 122 1,4 HDI'er. Den absolut billigste koster
110.000,-

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-05 19:44

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> Dén skal man vist også være heldig at finde til under 100.000,- På
> Bilbasen er der på forhandlersøgning 122 1,4 HDI'er. Den absolut billigste

Ja - jeg havde selv overvejet en 106 1,5D - dem kan man få til under 100.000
og de kører ca 19,3 på literen officielt - men hvad gør de uofficielt - og
er de problembiler?

/Kenneth

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 06-12-05 19:57

> [...]
>>

> Ja - jeg havde selv overvejet en 106 1,5D - dem kan man få til under
> 100.000 og de kører ca 19,3 på literen officielt - men hvad gør de

Kører selv Pug 106 1,5D, den triller mellem 20 og 23km/l ved normal blandet
kørsel. En tur til Hintertux med 130km/t på cruisen gennem tyskland ca.
21km/l - en tur hjem med fuld skrue (den kører sku 172km/t ned af
kasselbakker i medvind på gps'en nålen var i bund) 17km/l. Det eneste
problem jeg har haft med den er 2 generatorer ellers er der intet unormalt
foretaget på den.
Men faders går lidt kortere ca. 20km/l (pendler dagligt mellem fredericia og
århus) og den har gået over 200.000 km uden nogen problemer udover alm.
vedligehold. (han er dog noget frusteret over at sønnike kører længere pr.
liter - for sønnikke kører bestemt ikke langsommere)

Alt i alt en dejlig bil, hvis man kan leve med at accelreation skal måles
med en afrivningskalender, og at anlægget skal skrues op på lidt over halv
for at overdøve den dejlige lyd af en 4-cylindret dieselmotor.

Mvh,

--
Martin (K)Rise Christensen
Work is for people that don't know how to ski

Fra : Kim Kristensen

Dato : 07-12-05 13:57

> [...]
100.000
> og de kører ca 19,3 på literen officielt - men hvad gør de uofficielt - og

Saxo slipper ikke så pænt fra det nå TopGear spørger til folks biler, Saxo
er faktisk den bil færrest ville købe igen i 2004.

http://www.bbc.co.uk/topgear/survey/2004/last_10.shtml
http://www.bbc.co.uk/topgear/survey/2004/buy_again.shtml
http://www.bbc.co.uk/topgear/survey/2003/index.shtml

Med venlig hilsen Kim