Vinterdæk - er disse gode?
Fra : Johnt

Dato : 06-12-05 03:11

Hej,

Jeg købte Continental TS 810 vinterdæk i weekenden i størrelsen 205/60/16.

Jeg har tidligere købt Goodyear, men Continental var de eneste som var på
lager i størrelsen i lørdags, og jeg har ikke tid til at få købt dæk i de
kommende to uger, så det blev bare et hurtigt køb.

Jeg gav cirka 5.200 med stålfælge montering og pyntekapsler i Hamborg.
Hvilken jeg syntes var en fair pris, da jeg bare valgte det første og bedste
sted.

Men er dækkene ok ??

Jeg kan se at Goodyear UltraGrip har fået meget god omtale. Umiddelbart er
jeg godt tilfreds med Continental. Dækkene er utrolig støjsvage optil km/t
180, som jeg fik prøvet på Autobahn i Tyskland, men noget andet er hvordan
de står fast i sne og på is!

Hilsen
Johnt

Fra : DJ Bobo :\)

Dato : 06-12-05 04:59

"Johnt" <invalid@invali.no> wrote in message

> [...]
> 180, som jeg fik prøvet på Autobahn i Tyskland, men noget andet er hvordan

Ja - i dén størrelse er Conti de bedste:
www.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/205-55-R16-HT-2004-10/default.asp?ComponentID=94917&SourcePageID=8979%230#

> Jeg gav cirka 5.200 med stålfælge montering og pyntekapsler i Hamborg.
> Hvilken jeg syntes var en fair pris, da jeg bare valgte det første og
> bedste sted.

Dækkene alene burde ikke koste over 3.500 kr...
På denne side kan du selv se Kompletträder - www.reifendirekt.de
--
Mvh Mogens
BMW E39 Touring steptronic...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-12-05 06:23

Johnt skriver:

> Men er dækkene ok ??

Ja !

Det er "øvre mellemklasse" af vinterdæk, sammen med Michelin Alpin A2 og
Goodyear UG7.

UG7 har fået en positiv test hos ADAC og er kropumulig at få fat i....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Michael Westi

Dato : 06-12-05 12:40

> Men er dækkene ok ??

Ja da. Jeg har model TS780, en tand dårligere end 810. Så de er helt fine

> [...]
> 180, som jeg fik prøvet på Autobahn i Tyskland, men noget andet er hvordan

Ja, og de(UG7) er heller ikke til at opdrive.
Ang. is og sne. Continental er næsten lige så godt. Mener at min dækpusher
sagde at Conti på is er bedre end UG7, men overall er UG7 bedst. Og hvad har
man egentligt mest af i DK?

Dage med is/våde vejbaner?
Eller snefyldte vej?

Nok mest det første.

Også derfor jeg valgte Conti. Gode på is og våde veje

Mvh Michael

Fra : mohr

Dato : 06-12-05 15:30

"Johnt" <invalid@invali.no> skrev i en meddelelse

> Jeg købte Continental TS 810 vinterdæk i weekenden i størrelsen 205/60/16.

> Men er dækkene ok ??

Hej,

Continental TS810 vandt vinterdæktesten i svenske "Teknikens Värld" (nr.
22/2005)! SÅ umiddelbart ser det ud til, at du valgte det rigtige dæk.

/Morten

Fra : ena

Dato : 06-12-05 15:38

Jeg kører i år på UG7 - skiftede fra Conti TS790 (forgængeren til dit dæk)
contidækket var IMHO langt bedre på is/sne end UG7 dækket er.

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 08-12-05 10:51

"ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg kører i år på UG7 - skiftede fra Conti TS790 (forgængeren til dit dæk)
> contidækket var IMHO langt bedre på is/sne end UG7 dækket er.

Uha, har du allerede haft lejlighed til at afprøve vinterdækkene? Hvor kan
man få lov til det, for det ser da noget sløjt ud med vintervejret her
omkring København, hvilket jo er en katastrofe, når man nu endelig har fået
vintersutter på?

--
Jacob

Fra : Michael Westi

Dato : 08-12-05 15:32

> [...]
> man få lov til det, for det ser da noget sløjt ud med vintervejret her
> omkring København, hvilket jo er en katastrofe, når man nu endelig har

Så lige Tv-avisen. Vejrmeterologen havde sat en glatføretrekantstavle på
vejrkortet for i aften.
Så fortvivl ej
Julen kommer d.24.
Og vi skal nok få sne.
JEG VIL UD OG LAVE 8-TALLER))

/Michael

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 08-12-05 15:58

> Så lige Tv-avisen. Vejrmeterologen havde sat en glatføretrekantstavle på
> vejrkortet for i aften.
> Så fortvivl ej

Hehe, perfekt!

> Julen kommer d.24.
> Og vi skal nok få sne.
> JEG VIL UD OG LAVE 8-TALLER))

Også mig, men det bliver sgu nok mere til noget understyring...af tekniske
årsager

--
Jacob

Fra : Non-Desperado

Dato : 09-12-05 13:24

"Michael Westi" <michaelwesti@NOSPAM.dk> skrev:

>Så fortvivl ej
>Julen kommer d.24.

Nej, var det ikke sidste år ?

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : ena

Dato : 08-12-05 20:00

Ja jeg kører ofte i Sverige og har netop i sidste uge været i Ôstersund

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-12-05 10:58

Jacob Buus Smidt wrote:

> [...]
> omkring København, hvilket jo er en katastrofe, når man nu endelig har fået

Vi har haft lidt sne i Østjylland.

--

Christian

Fra : Benny Hojvaelde

Dato : 08-12-05 13:25

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message

Jacob Buus Smidt wrote:

> [...]
> man få lov til det, for det ser da noget sløjt ud med vintervejret her
> omkring København, hvilket jo er en katastrofe, når man nu endelig har

Det vi fik her i Østjylland havde nu ikke meget med is at gøre, nærmest kun
slud.

Benny

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-12-05 13:28

Benny Hojvaelde skriver:

> Det vi fik her i Østjylland havde nu ikke meget med is at gøre, nærmest kun
> slud.

I Hammel har der været både sne og is.....

Fredag den 25 var der rigeligt med sne her - nok til at trfikken
dæmpedes rimeligt meget.