Brændstofforbrug - gæt en
Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-12-05 21:32

Ja, nu vi er i gang

Kørte i går fra Hammel til Vedersø klit (130km) og hjem igen.
Hovedsageligt landevej, uden særligt meget trafik, med fartpiloten sat
til 90 km/t.

Turen gik over Viborg, Holsstebro og Ulfborg.

Forbrug på udturen ?

Forbrug på hjemturen ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : DJ Bobo :\)

Dato : 04-12-05 21:45

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> [...]
> Hovedsageligt landevej, uden særligt meget trafik, med fartpiloten sat
> til 90 km/t. Turen gik over Viborg, Holsstebro og Ulfborg.

Jeg skrev i det mindste, hvilken bil der var tale om...
--
Mvh Mogens
BMW E39 Touring steptronic...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-12-05 21:54

"DJ Bobo :)" skriver:

> Jeg skrev i det mindste, hvilken bil der var tale om...

Argh gæt, går ind på dk.fritdbil.dk eller læs...

(2004 Golf V 1,9 TDI 105 HK med 28kkm på klokken)
Vi var konen, jeg og "møgungen" med let oppakning (barnevogn, tøj til
"møgungen" og en kasse øl)

Fra : Lars Frandsen

Dato : 04-12-05 21:53

> [...]
> til 90 km/t.
>
> Turen gik over Viborg, Holsstebro og Ulfborg.

I en Volvo FH16 uden trailer eller VW Lupo 3L?

Undskyld, men jeg kan ikke lige på stående fod huske dit køretøj.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-12-05 21:56

Lars Frandsen skriver:

> Undskyld, men jeg kan ikke lige på stående fod huske dit køretøj.

Du er tilgivet
http://www.dkfritidbil.dk/dfbwhois/index.php?mode=view&id=17
(p.s. det var på vinterdæk 195/65-15 michelin alpin)

Fra : Lars Frandsen

Dato : 04-12-05 22:13

> Lars Frandsen skriver:

> Du er tilgivet

Tak.

> http://www.dkfritidbil.dk/dfbwhois/index.php?mode=view&id=17
> (p.s. det var på vinterdæk 195/65-15 michelin alpin)

Forbrug ud: 4,7 L/100km (~21,3 km/l)
Forbrug hjem: 5,1 L/100km (~19,6 km/l)
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 04-12-05 22:16

Klaus D. Mikkelsen fik sine fingre den 04 dec 2005 til at fremtrylle
følgende i dk.fritid.bil:

> [...]
> sat til 90 km/t.
>
> Turen gik over Viborg, Holsstebro og Ulfborg.

6.4 liter diesel

> Forbrug på hjemturen ?

6.6 liter diesel.

Specielt fordi søndag er den mærkligste dag man kører ud på, fordi
der ligger en masse søndagsbilister og tosser rundt (læs: gammel far
og mor ude for at se sig omkring, da der er for mange biler de andre
dage, gør det dog på hverdagene mellem 11-14 så er der heller ikke
mange biler på vejene.)

Fra : alexbo

Dato : 04-12-05 22:20

"Klaus D. Mikkelsen" skrev

> Forbrug på udturen ?
> Forbrug på hjemturen ?

Jamen var det ikke det du ville fortælle os, og så gætter vi på hvor
køreturen gik hen?

mvh
Alex Christensen

Fra : Thomas Landberg

Dato : 04-12-05 23:35

> [...]
> til 90 km/t.
>
> Turen gik over Viborg, Holsstebro og Ulfborg.

Reelt forbrug eller bedømt ud fra det tal du aflæste på kørecomputeren, som
var 8 % for lavt eller 8 % for højt (alt efter om bilen er sat til at vise
l/100km eller km/l)?

--

MVH

Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-12-05 06:25

Thomas Landberg skriver:

> Reelt forbrug eller bedømt ud fra det tal du aflæste på kørecomputeren, som
> var 8 % for lavt eller 8 % for højt (alt efter om bilen er sat til at vise
> l/100km eller km/l)?

Kørecomputeren, sat til km/l - og efterfølgende korrigeret, så den
passer inden for 0,5km/l.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-12-05 22:50

> [...]
> til 90 km/t.
>
> Turen gik over Viborg, Holsstebro og Ulfborg.

Totalgennemsnit 20.5 km paa literen.

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-05 00:01

> Ja, nu vi er i gang
>
> Kørte i går fra Hammel til Vedersø klit (130km) og hjem igen.

Var i på hotel ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-12-05 06:23

Olesen skriver:

> Var i på hotel ?

Nope, svigermekanikken bor derude, 300 meter fra hotellet.

Fra : BJ

Dato : 05-12-05 00:06

KLIP

> Turen gik over Viborg, Holsstebro og Ulfborg.
>
> Forbrug på udturen ?
>
> Forbrug på hjemturen ?

Hvor spiste i pølser?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-12-05 06:23

BJ skriver:

> Hvor spiste i pølser?

Damn - det glemte vi !

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-05 06:57

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-05 06:58

> [...]
> til 90 km/t.
>
> Turen gik over Viborg, Holsstebro og Ulfborg.

Meget tæt på 23 km/l begge veje.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-12-05 07:25

Claus Petersen skriver:

> Meget tæt på 23 km/l begge veje.

Så langt gror træerne desværre heller ike ind i himlen.

22,8 ud og 20,0 hjem.
Jeg skyder den kraftige sydøstenvind for forskellen. Der plejer ikke at
være _så_ stor forskel.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-12-05 11:32

> 22,8 ud og 20,0 hjem.
> Jeg skyder den kraftige sydøstenvind for forskellen. Der plejer ikke at
> være _så_ stor forskel.

Der må have været lidt accelerationer og nedbremsninger - siden det ikke er
bedre.

På motorvejen til Stockholm kørte min Vectra fra 1990 lige under 19 km/ltr
begge veje for et par uger siden.

670 km på 35 ltr benzin.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-05 12:03

"Jan W Nielsen" <mailto:intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Brændstofforbrug - gæt en køretur"

> På motorvejen til Stockholm kørte min Vectra fra 1990 lige under 19 km/ltr
> begge veje for et par uger siden.
> 670 km på 35 ltr benzin.

Det må ha' været en kedelig tur - med dén økonomi...

/Mogens
der sjældent kører "kedeligt" ret længe af gangen :)

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.200)

Fra : Henrik B.

Dato : 05-12-05 12:19

<DJ Bobo> skrev i en meddelelse

> Det må ha' været en kedelig tur - med dén økonomi...

Ja, den må sgu næsten have stået på ladet af en redningsvogn, det meste af
turen.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-12-05 13:00

> Det må ha' været en kedelig tur - med dén økonomi...

Nej, det var nu meget hygeligt.

Maja og jeg godtede os med dampende varm kaffe og nybagte kanelsnegle (fra
svensk Shell) i bilen, før vi nåede til Stockholm og brugte weekenden på
shopping, museer, og gåture i vintersol og frisk luft.

Hvis du tænker på hastigheden, så var den naturligvis ganske lav - omkring
90 km/t det meste af vejen - helt som Klaus skrev ifm denne tråd.

/Jan W Nielsen - Demokratiet skal afskaffes - vi er i krig - skal du
med..???

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-12-05 19:16

Jan W Nielsen wrote:

> Nej, det var nu meget hygeligt.
> Maja og jeg godtede os med dampende varm kaffe og nybagte kanelsnegle

Ja det ka' man lystigt forestille sig:

"Likvideringer, torturfængsler og svært bevæbnet personel på hvert
gadehjørne, sikrer at alle svage individer i samfundet bliver ufrivillige
donorer, og stærke disciplinerede krigere, såsom Chuck Norris, BS
Christiansen, Steven Seagal og Jean Claude van Damme, kan træde i karakter
og dele ud af cirkelspark til alle undermenneskerne. Og stik mig så en kop
kaffe og en snegl, eller du får slag med min kølle"

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-12-05 19:27

> [...]
> og dele ud af cirkelspark til alle undermenneskerne. Og stik mig så en kop
> kaffe og en snegl, eller du får slag med min kølle"

Stort - STOOOOOOORT, siger jeg...!!!!

)

/ Jan W Nielsen - 100 % Predator...!!!

Fra : mullerman

Dato : 05-12-05 16:42

> [...]
>
> Det må ha' været en kedelig tur - med dén økonomi...
>
> /Mogens
> der sjældent kører "kedeligt" ret længe af gangen :)

hehe, det kan jeg kun tilslutte mig... Har lige været i Essen til Motorshow,
og kørte derned i en Nissan Primera 1,8 fra 2003. Vi Kørte ca 1450 km, og
tankede 4 x !!! Vi kørte Ca 8 km/l... Lidt sindsygt, men rart at det var
firmabil og benzinkort....

Fra : Leo Jensen

Dato : 05-12-05 22:24

<DJ Bobo> skrev i en meddelelse

> "Jan W Nielsen" <mailto:intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse
> "Re: Brændstofforbrug - gæt en køretur"

> Det må ha' været en kedelig tur - med dén økonomi...

Jeg har lige kørt Middelfart - Ljungby i Sverige (E4 100 km før Jönkøbing) 2
gange i en Jaguar XJ6 3.2 1992 med 130000 km på klokken. Første tur blev
kørt kedeligt med 120 km/t på piloten begge veje, anden gang lå den på 140
km/t. Begge gange med den obligatoriske ½ time køkørsel fra Køge til
Kastrup. Gæt
Distancen er 2 x 440 km

MVH Leo

Fra : DJ Bobo :\)

Dato : 05-12-05 22:52

"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> wrote in message

> Jeg har lige kørt Middelfart - Ljungby i Sverige (E4 100 km før Jönkøbing)
> 2 gange i en Jaguar XJ6 3.2 1992 med 130000 km på klokken.

Lækkert!

> Første tur blev kørt kedeligt med 120 km/t på piloten begge veje, anden
> gang lå den på 140 km/t. Begge gange med den obligatoriske ½ time køkørsel
> fra Køge til Kastrup. Distancen er 2 x 440 km

Dejlig tur til en dejlig bil :)

> Gæt

Nope - i de kredse taler man ikke om den slags. Jeg har kun lidt erfaring
med de nyere Jags, hvor en X300 XJR sportgår omkring de 11...
--
Mvh Mogens
BMW E39 Touring steptronic...

Fra : DJ Bobo :\)

Dato : 05-12-05 22:55

"DJ Bobo :)" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in message

> [...]

> Nope - i de kredse taler man ikke om den slags. Jeg har kun lidt erfaring
> med de nyere Jags, hvor en X300 XJR sportgår omkring de 11...

Så'n een:
www.seriouswheels.com/1990-1999/1994-1997-Jaguar-XJR-X300.htm

Fra : Leo Jensen

Dato : 06-12-05 06:36

"DJ Bobo :)" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
> "Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> wrote in message

> Lækkert!

> Dejlig tur til en dejlig bil :)

Jeps, slet ikke dårligt
Jeg har også kørt turen i en 406 1.8, en Nissan Tino diesel og en 2001 Civic
1.6i.
Ved 140 går Civic'en længst af de 3, omkring 15 km/l, men man er træt når
man når hjem.

> Nope - i de kredse taler man ikke om den slags.

LOL

Jeg har kun lidt erfaring
> med de nyere Jags, hvor en X300 XJR sportgår omkring de 11...

Så må jeg have sådan en næste gang, det var da ganske pænt, hvis det er ved
over 100 km/t ?
Min vejer 1750 tør, så den vil have lidt saft hvis der skal acceleres eller
forceres bakker. Det officielle forbrug er 9.4 km/l.

Leo

Fra : Leo Jensen

Dato : 06-12-05 16:29

"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Min vejer 1750 tør, så den vil have lidt saft hvis der skal acceleres
> eller forceres bakker. Det officielle forbrug er 9.4 km/l.

103.5 liter ved 120, 108.5 liter ved 140. Jeg er positivt overrasket over at
ekstraforbruget ikke er større. Det kan simpelt hen ikke svare sig at køre
langsomt

Leo

Fra : DJ Bobo :\)

Dato : 06-12-05 18:38

> [...]

Ja det er i gennemsnit. Bilen gik fantastisk og var
særdeles økonomisk, som man kan forstå...

Jow jow - min vej 1850 kg...

> 103.5 liter ved 120, 108.5 liter ved 140. Jeg er positivt overrasket over
> at ekstraforbruget ikke er større. Det kan simpelt hen ikke svare sig at
> køre langsomt

Nej, det er bla. hér, momentet kommer til sin ret....
--
Mvh Mogens
BMW E39 Touring steptronic...

Fra : Leo Jensen

Dato : 06-12-05 21:28

> "Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> wrote in message

> Ja det er i gennemsnit. Bilen gik fantastisk og var
> særdeles økonomisk, som man kan forstå...

Du viger lidt uden om hastigheden ? Jeg kunne sandsynligvis klare det samme
ved 80 km/t. Psykisk ville det dog blive svært, selv om den siger fedt ved
små 2000 RPM. Og i øvrigt også ved 3000. Og ikke mindst ved 5500

> Jow jow - min vej 1850 kg...

> Nej, det er bla. hér, momentet kommer til sin ret....

298 Nm jo nærmest dieselagtigt, men forbruget ligger så en anelse over sådan
et roterende oliefyr
Jeg må se at få undersøgt om de næste 20 km/t fås for samme beskedne
merpris....

MVH Leo

Fra : DJ Bobo :\)

Dato : 06-12-05 21:39

> Du viger lidt uden om hastigheden ?

Nu er det jo nogle år siden :)
Men man kører jo sjældent under 110 km/t i sådan en XJR.
Og så er det jo her, hvor jeg bor, 95% motorvej.
Bilrevyen opgiver iøvrigt XJR'en til 9,5 km/l...

> Jeg kunne sandsynligvis klare det samme ved 80 km/t. Psykisk ville det dog
> blive svært, selv om den siger fedt ved små 2000 RPM. Og i øvrigt også
> ved 3000. Og ikke mindst ved 5500

En lidt større maskine kunne godt være mere økonomisk i din vogntype...
Bilrevyen siger 9,4 km/l for din motor - og 9.2 km/l for de større R6'ere

> 298 Nm jo nærmest dieselagtigt, men forbruget ligger så en anelse over
> sådan et roterende oliefyr

Jep - og stort moment trækker i en, når man først har prøvet.
Jeg har jo netop solgt min 300 hk/450 Nm Camaro Z28 !

> Jeg må se at få undersøgt om de næste 20 km/t fås for samme beskedne
> merpris....

Din bil er nok ikke med boardcomputer?
--
Mvh Mogens
BMW E39 Touring steptronic...

Fra : Leo Jensen

Dato : 06-12-05 22:07

> [...]
>
> Jep - og stort moment trækker i en, når man først har prøvet.
> Jeg har jo netop solgt min 300 hk/450 Nm Camaro Z28 !

Jow da, den er nærmest med alt i elektronik, jeg har bare ikke ligget med
den hastighed over længere stræk. Jeg har trods alt kun haft den i 3-4 uger,
og jeg har ikke været sydpå

Leo

Fra : DJ Bobo :\)

Dato : 06-12-05 22:15

> Jow da, den er nærmest med alt i elektronik,

Aaahhhh, det er måske udgaven med "Tokyo at/by night-instrumentering" -
selvfølgelig :)

> jeg har bare ikke ligget med den hastighed over længere stræk. Jeg har
> trods alt kun haft den i 3-4 uger, og jeg har ikke været sydpå

He he...

/MK from DK lidt endnu...

Fra : Leo Jensen

Dato : 07-12-05 20:30

> "Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> wrote in message

> Aaahhhh, det er måske udgaven med "Tokyo at/by night-instrumentering" -
> selvfølgelig :)

De tidlige modeller havde vist noget ret moderne instrumentering. Nej: min
har rigtige visere indrammet i valnød
Kig i dk.binaer.motor

Leo

Fra : DJ Bobo :\)

Dato : 07-12-05 20:52

> De tidlige modeller havde vist noget ret moderne instrumentering. Nej: min
> har rigtige visere indrammet i valnød
> Kig i dk.binaer.motor

Desværre - der kommer jeg ikke

Prøv at se, hvad man kan købe for 150.000.kr, dér hvor jeg bor:
www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=7503310&id=ffdtukm2ep3&source=as24_inseratsg_detail_ueberschrift
--
Mvh Mogens
BMW E39 Touring steptronic...

Fra : Leo Jensen

Dato : 07-12-05 21:15

"DJ Bobo :)" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
> "Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> wrote in message

> Desværre - der kommer jeg ikke

Jamen så må jeg jo oprette en profil på dkfritidbil.dk

> Prøv at se, hvad man kan købe for 150.000.kr, dér hvor jeg bor:
> www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=7503310&id=ffdtukm2ep3&source=as24_inseratsg_detail_ueberschrift

Damn. Jeg tror jeg flytter...
Jeg har også lige set en magen til min i Göteborg til 30000 svenske pesetas.
OK, mørk stue, hvor min er creme, og standen var heller ikke nem at vurdere,
men alligevel.

Leo

Fra : DJ Bobo :\)

Dato : 07-12-05 21:20

> Jamen så må jeg jo oprette en profil på dkfritidbil.dk

Ja tak !

> Damn. Jeg tror jeg flytter...

Gør jeg så på mandag

> Jeg har også lige set en magen til min i Göteborg til 30000 svenske
> pesetas. OK, mørk stue, hvor min er creme, og standen var heller ikke nem
> at vurdere, men alligevel.

Mørk bil med lyst læder - det er trenden pt.
Min bil -> http://bmw530d.transpotech.dk

Fra : Leo Jensen

Dato : 07-12-05 22:35

> "Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> wrote in message

> Ja tak !

Værsgo at checke

Leo

Fra : DJ Bobo :\)

Dato : 07-12-05 22:30

"DJ Bobo :)" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in message

> Ja tak !

Nydelig vogn!
www.dkfritidbil.dk/dfbwhois/index.php?mode=view&id=52

Fra : Leo Jensen

Dato : 07-12-05 22:41

> Nydelig vogn!
> www.dkfritidbil.dk/dfbwhois/index.php?mode=view&id=52

Ja, jeg klager ikke. Jeg kan se, at jeg slet ikke har digitalbilleder af
2CV'en. Du kan lige se en baglygte på motorbilledet. Det må komme en dag
hvor det er lyst.

Leo

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-12-05 12:20

Jan W Nielsen skriver:

> Der må have været lidt accelerationer og nedbremsninger - siden det ikke er
> bedre.

Kig på et landkort....

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 05-12-05 12:15

[snip]
> På motorvejen til Stockholm kørte min Vectra fra 1990 lige under 19 km/ltr
> begge veje for et par uger siden.
>
> 670 km på 35 ltr benzin.

Wooooaaaahh!! Du må ha' haft RIGTIG god tid (eller en hulens god
medvind...). Hvor meget brugte du så hjemad?

Mvh
Michael

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-12-05 13:05

> Wooooaaaahh!! Du må ha' haft RIGTIG god tid (eller en hulens god
> medvind...). Hvor meget brugte du så hjemad?

Der var såvidt jeg husker (skrev det her i gruppen) kun omkring 0,5 km/ltr i
forskel derop og hjem.

18,9 derop - og måske 18,3 hjemad - med let modvind. Jeg har før kørt
tilsvarende mellem Århus og København, men de få liter, man bruger på den
tur, betyder at måleresultatet er behæftet med for stor usikkerhed. Defor
ville jeg prøve over en længere strækning.

Ja, jeg kørte ekstremt langsomt - det var et rent eksperiment - og det
krævede selvdisciplin.

Da jeg kom derop, troede jeg, det lave forbrug skyldtes fejlvisning, fordi
bilen ikke stod plant ved tankning. (Jeg fylder helt op til vandspejlet ikke
længee synker i røret). Jeg blev derfor slemt overrasket over, at det gik
næsten lige så godt hjem ad - specielt fordi der er sprit i den svenske
benzinm og dette giver dårligere økonomi.

....men det hjælper altså meget på det, at der ikke skal bremses en eneste
gang - men at motoren bare står på 2.000 o/min. (Har ekstremt langt 5. gear)

/Jan W Nielsen

Fra : Non-Desperado

Dato : 05-12-05 11:49

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev:

> [...]
>til 90 km/t.
>
>Turen gik over Viborg, Holsstebro og Ulfborg.

23,6 km/l

>Forbrug på hjemturen ?

Lidt mindre p.g.a. modvind og hjemve

23,1 km/l

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-12-05 12:20

Non-Desperado skriver:

> 23,6 km/l

> Lidt mindre p.g.a. modvind og hjemve
>
> 23,1 km/l

Forkert...

Fra : Bruno Sørensen

Dato : 05-12-05 21:27

> Kørte i går fra Hammel til Vedersø klit (130km) og hjem igen.
> Hovedsageligt landevej, uden særligt meget trafik, med fartpiloten sat
> til 90 km/t.

Hvad søren Mikkelsen, er der gået morfar i dig (90 km/t.)

Hilsen Mondeo Bruno

PS. Vi ses på søndag

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-12-05 22:39

"Bruno Sørensen" skriver:

> Hvad søren Mikkelsen, er der gået morfar i dig (90 km/t.)

Ja - det er sørgeligt med boardcomputer

> Hilsen Mondeo Bruno

Ååååh, ham med rustvognen....

> PS. Vi ses på søndag