Oliemængde på motor?
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 02-12-05 20:22

Kan jeg få nogle bud på, hvad Jeres forskellige biler skal påfyldes af
motorolie ved skift, incl. filter.

Grunden til at jeg spørger er, at de sidste biler jeg har haft, typisk
har skullet påfyldes 4.5 liter olie.

Hvorfor hævlede sælges det meste olie så i dunke á 4 liter?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : John Sahl

Dato : 02-12-05 20:23

Folmer Rasmussen wrote:
> Hvorfor hævlede sælges det meste olie så i dunke á 4 liter?

For at du skal købe 2

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-05 20:32

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> For at du skal købe 2

så passer det jo med de 3 liter der skal hældes efter

--
Tom

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 02-12-05 20:52

On Fri, 2 Dec 2005 20:32:17 +0100, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

>så passer det jo med de 3 liter der skal hældes efter

>--

Dooooooh!

Det er jo ikke en Fård vi taler om, vel?

Hvorfor er det forresten at man ser så få Mondeo'er i Tyskland?

Er de virkelig så ringe, at selv tyskerne fornægter deres egne
produkter?

Det er faktisk sjældent man ser dem på autobahn.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-05 21:10

> Dooooooh!
>
> Det er jo ikke en Fård vi taler om, vel?

ha, jeg plejer at købe 2 stk, så passer det lige med at yaris og mondeo kan
fyldes og jeg har 0.5l til fylde efter i mondeo

> Hvorfor er det forresten at man ser så få Mondeo'er i Tyskland?

Fordi den ALDRIG faldt i deres smag (Mk1 og 2)

> Er de virkelig så ringe, at selv tyskerne fornægter deres egne
> produkter?

Tja rust plejer jo ikke være så udbredt i tyskland som her i 0°C landet, så
det må være fordi prisforskellen til en folkevogn er så lille at den ikke
får en chance. Folkevogn er trods alt mere tysk end Fård.

> Det er faktisk sjældent man ser dem på autobahn.

enig

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-05 11:25

> Fordi den ALDRIG faldt i deres smag (Mk1 og 2)

Og det hjælper heller ikke at Ford i nogle værksteds test ala dem vi har set
herhjemme generelt fik synderlemmende kritik.

Jeg husker stadig forsiden af Autobild: Ford! Sie tun nichts.
(På det tidspunkt var Fords motto: Ford! Sie tun was)

Ford værkstederne har haft svært ved at overkomme det dårlige ry, måske at
germanerne bære nag :)

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Christensen

Dato : 03-12-05 09:55

> Hvorfor er det forresten at man ser så få Mondeo'er i Tyskland?

Fordi en E46 eller en MB-C ikke koster en skid i forhold.

Jeg var dernede på arbejde sidste år, og fyren dernede havde faktisk
grundigt overvejet en Mondeo3 TDCi eller en E46 320d 150. Hans valgt faldt
på Mondeoen pga det noget større bagagerum - selvom han savnede den ekstra
topfart der var i propellen (!) - he - det er sgu nogle underlige kriterier
at vælge bil ud fra...altså topfart. Men tyskerne og deres forhold til
autobahn er ligeså underligt og grundigt forankret som amerikanerne og deres
guns....

/f christensen

PS: Jeg have samme tanke da jeg var dernede: Hvorfor ser man så godt som
aldrig Hyundai og Kia dernede? Jeg kom frem til samme årsag som ovenfor....

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-12-05 10:06

"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse

> PS: Jeg have samme tanke da jeg var dernede: Hvorfor ser man så godt som
> aldrig Hyundai og Kia dernede? Jeg kom frem til samme årsag som
> ovenfor....
Jeg tror der skal mere til for at få en Nobel-pris, så på den igen ). Det
er klart, i DK. bliver den mindste prisforskel ab. leverandør, fordoblet når
der skal nr.plader på. Ting som garanti og pålidelighed har sekundær
betydning.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-12-05 10:32

> [...]

> PS: Jeg have samme tanke da jeg var dernede: Hvorfor ser man så godt som
> aldrig Hyundai og Kia dernede? Jeg kom frem til samme årsag som

Der bliver fyret folk regelmæssigt på de tyske bilfabrikker som led i en
eller anden sparerunde. Jeg ville have det dårligt over at køre rundt i
Hyundai og Kia i stedet for at støtte mine egne.

Jeg ville nok føle mig dårlig over at køre Hyundai og Kia under alle
omstændigheder :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-05 18:18

> Der bliver fyret folk regelmæssigt på de tyske bilfabrikker som led i en
> eller anden sparerunde. Jeg ville have det dårligt over at køre rundt i
> Hyundai og Kia i stedet for at støtte mine egne.

Tyskerne holder sig nu også ganske godt til biler der er produceret i
tyskland

> Jeg ville nok føle mig dårlig over at køre Hyundai og Kia under alle
> omstændigheder :)

enig, jeg har også svært ved at asiaterne og deres produktion, så hellere
tysk industri

--
Tom

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 03-12-05 10:23

> Hvorfor er det forresten at man ser så få Mondeo'er i Tyskland?

Nu arbejder jeg for tiden en hel del syd for grænsen i vores tyske
datterselskab, og der snakker vi jo en den om biler....
Ordsproget om ford er dernede: "Er fuhr fort...Und kam nie wieder...." -
Den synes jeg er meget rammende....

Andreas M. Hansen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 02-12-05 20:49

On Fri, 2 Dec 2005 20:23:13 +0100, "John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk>
wrote:

>For at du skal købe 2

>--

Det var det jeg frygtede.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 02-12-05 21:05

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

> Kan jeg få nogle bud på, hvad Jeres forskellige biler skal påfyldes af
> motorolie ved skift, incl. filter.

Jow jow - 7 liter motorolie

> Grunden til at jeg spørger er, at de sidste biler jeg har haft, typisk
> har skullet påfyldes 4.5 liter olie.
> Hvorfor hævlede sælges det meste olie så i dunke á 4 liter?

Så passer det med 2 dunke - een liter i overskud til perioden mellem
olieskiftene...
--
Mvh Mogens

Fra : Q

Dato : 02-12-05 22:29

> [...]
> har skullet påfyldes 4.5 liter olie.
>
> Hvorfor hævlede sælges det meste olie så i dunke á 4 liter?

6.5 liter - plejer at købe 20 liter ad gangen i Biltema, så er der til 3
skift og en sjat på gulvet

/peter

Fra : Lars Knudsen

Dato : 02-12-05 22:48

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in

> Hvorfor hævlede sælges det meste olie så i dunke á 4 liter?

I tyskland sælges der normalt 5 liters, der passer fint til de fleste 4-
cylindrede motorer.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-12-05 22:52

> Kan jeg få nogle bud på, hvad Jeres forskellige biler skal påfyldes af
> motorolie ved skift, incl. filter.

Officielt 4.7l. til max., men 4.5 kan gøre det.. Overskudet brændes
forholdsvis hutigt af, og gavner kun KAT'en :(((.

> Hvorfor hævlede sælges det meste olie så i dunke á 4 liter?

Tidl. var der ikke så meget olie på en alm. bil. Men mange, især hvis du
ikke går efter mærkevarer- wonder why ;), sælger i 5 l. dunke i dag.

Fra : Henrik B.

Dato : 02-12-05 23:32

> [...]
> har skullet påfyldes 4.5 liter olie.
>
> Hvorfor hævlede sælges det meste olie så i dunke á 4 liter?

Fordi det passer lige nøjagtig med en Saab-motor. )))

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 03-12-05 10:26

> Grunden til at jeg spørger er, at de sidste biler jeg har haft, typisk
> har skullet påfyldes 4.5 liter olie.

Bika/AZ har en udmærket fuldsyntetisk olie med alle de rigtige
kvalitetsnormeringer. Når den er på tilbud koster den 179,- for en 5l dunk -
det er et godt tilbud.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-12-05 12:40

> Bika/AZ har en udmærket fuldsyntetisk olie med alle de rigtige
> kvalitetsnormeringer. Når den er på tilbud koster den 179,- for en 5l
> dunk - det er et godt tilbud.

T.Svansen har i øjeblikket tilbud på tilsv. for 145,- - evt. FDMrabat. Det
er et bedre tilbud :).

Fra : Non-Desperado

Dato : 03-12-05 10:27

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev:

>Kan jeg få nogle bud på, hvad Jeres forskellige biler skal påfyldes af
>motorolie ved skift, incl. filter.

3,3 l. men jeg lader værkstedet gøre det, så jeg betaler kun for
de 3,3 l....at der så løber et par andre ting på i samme ombæring
er en anden sag. *G*

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL