Bøde fra Tyskland, lejet bil nogen erfarin~
Fra : Ukendt

Dato : 02-12-05 17:30

Jeg har kørt 45kmt over 60kmt på motorvej og har fået en seddel på tysk om
jeg indrømmer det. jeg slipper nok ikke for at betale, men kommer det på det
danske klippekort ?

Poul B-H

Fra : Mogens

Dato : 02-12-05 18:08

<svar_i_gruppen> wrote in message

> [...]
> jeg indrømmer det. jeg slipper nok ikke for at betale, men kommer det på

Nej

Har du fået tilsendt en tysk bøde på din danske adresse?
Udlejningsbil?
--
Mvh Mogens

Fra : Fly Christensen

Dato : 02-12-05 20:33

On Fri, 2 Dec 2005 17:29:50 +0100, <svar_i_gruppen> wrote:

>Jeg har kørt 45kmt over 60kmt på motorvej og har fået en seddel på tysk om
>jeg indrømmer det. jeg slipper nok ikke for at betale, men kommer det på det
>danske klippekort ?

Nej.

Du kan trække den i tre måneder. Hvis de ikke har fundet fører af bilen
inden da, så forfalder en trafikforseelse.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Allan Hansen

Dato : 03-12-05 10:37

<svar_i_gruppen> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg indrømmer det. jeg slipper nok ikke for at betale, men kommer det på

Skidt sag, nej det koommer ikke på dansk klippekort, men du får punkte i
tyskland der registreres i Kiel.

Bøde og punkte kan du læse mere om her:
http://www.service.kabrasa.de/katalog.htm#geschwindigkeit

Så ca 100 Euro og 3 punkte og måske 1 måneds kørselsforbud i tyskland.

Mvh AJH

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-05 13:08

Ja jeg har fået tilsendt et brev på tysk, med foto, hvor jeg bedes bekræfte
eller nægte at det var mig.

Jeg har også læst på en tysk site at udlændinge ikke får punkte (Flensburger
punkte) men større bøder, men har ikke fået dette bekræftet.

Det ser lidt mærkeligt ud at de sender direkte til mig, ikke anbefalet.

Udlejeren har mit visa kort nummer, så hvis han bliver kendt ansvarlig, så
kommer jeg til at betale.

Findes der nogen steder hvor man kan se om det kommer på et dansk klippekort
?

Poul

Fra : DJ Bobo :\)

Dato : 03-12-05 13:28

<svar_i_gruppen> wrote in message

> Ja jeg har fået tilsendt et brev på tysk, med foto, hvor jeg bedes
> bekræfte
> eller nægte at det var mig.

Føj da

> Det ser lidt mærkeligt ud at de sender direkte til mig, ikke anbefalet.

Jep

> Udlejeren har mit visa kort nummer, så hvis han bliver kendt ansvarlig, så
> kommer jeg til at betale.

Uha - udlejningsbil. Værd at bemærke sig fremover!
Hvor længe er det siden?

> Findes der nogen steder hvor man kan se om det kommer på et dansk
> klippekort?

Næppe...

Fra : Søren Helskov

Dato : 03-12-05 13:35

> [...]
>
> Udlejeren har mit visa kort nummer, så hvis han bliver kendt ansvarlig, så

Klip dit visa kort over, få det lukket og bestil et nyt som du har inden for
en uge...
Så har han ikke dit nummer længere...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-12-05 14:04

On Sat, 3 Dec 2005 13:35:28 +0100, "Søren Helskov"
<soren_helskov@hotmail.com> wrote:

><svar_i_gruppen> skrev i en meddelelse

>Klip dit visa kort over, få det lukket og bestil et nyt som du har inden for
> [...]

Det var bare noget du lige kom til at skrive, ikk'?

Du mener da ikke i ramme alvor at hvis du klipper dit kort i stykker,
og bestiller et nyt, så kan de ikke finde dig?

Det ville i så fald nok få en helvedes masse mennesker til at købe
vildt ind, hvorefter kortet klippes itu, og vupti, man har fået det
hele gratis.

Var du til julefrokost i går?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per O.

Dato : 04-12-05 14:16

KLIP
> [...]
>
> Det ville i så fald nok få en helvedes masse mennesker til at købe
> vildt ind, hvorefter kortet klippes itu, og vupti, man har fået det

Jeg tror der menes at man så ikke længere kan hæve på kortet, da det nu ikke
længere er et gangbart hævekort. Jeg har selv to gange prøvet at måtte
skifte Visa kort på grund af nogen som ikke kunne finde ud af kun at hæve
pengene een gang. Det er standard procedure for folk som har været i østen,
og som tror der kan være lavet en kopi af deres kort.
Man kan i øvrigt protestere skriftligt i banken mod et beløb som er hævet
uretmæssigt (de har en formular til dette), og få pengene tilbage. Det fik
jeg de to gange man hævede for meget på min konto.
De fleste sender nok ikke varen før de har hævet pengene på Visakortet, men
ellers kan det faktisk godt lade sig gøre at snyde. Hvis du skriver under på
at de har hævet pengene uretmæssigt, og du har fået en relativt billig tin
fra f.eks. østen, så kan du faktisk få den gratis ved at være fræk nok til
at skrive under på at du intet har fået. Det er for dyrt at køre en sag fra
østen mod en svindler i danmark for nogle få hundrede kroner.

Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Allan Hansen

Dato : 03-12-05 16:26

<svar_i_gruppen> skrev i en meddelelse
> Ja jeg har fået tilsendt et brev på tysk, med foto, hvor jeg bedes
> bekræfte
> eller nægte at det var mig.

Ja, så må du vælge om du vil tilstå eller nægte.

> Jeg har også læst på en tysk site at udlændinge ikke får punkte
> (Flensburger
> punkte) men større bøder, men har ikke fået dette bekræftet.

Den ved jeg med sikkerhed siger noget forkert, har selv samlet lidt punkte i
tiden mens jeg kørte lastbil.

> Det ser lidt mærkeligt ud at de sender direkte til mig, ikke anbefalet.

Nej, hvis det er politiet så er det meget normalt, det gør de vidst nok også
herhjemme.

> Udlejeren har mit visa kort nummer, så hvis han bliver kendt ansvarlig, så
> kommer jeg til at betale.

Hvad stod der i lejekontrakten?
Hvis lejen er betalt og sagen er færdig, så må han ikke hæve på dit
kreditkort mere.

> Findes der nogen steder hvor man kan se om det kommer på et dansk
> klippekort
> ?
Nope!! sagen kommer ikke dansk lovgivning ved, det er alene et mellemværende
mellem dig og tyskland.

Mvh AJH

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-05 11:36

Er der nogen der kan bekræfte st de skal finde mig inden 3 måneder ?

AJH: har du også fået bøder tilsendt ? Hvad gjorde du ved dem ?

Fra : Allan Hansen

Dato : 04-12-05 17:27

> Er der nogen der kan bekræfte st de skal finde mig inden 3 måneder ?
>
> AJH: har du også fået bøder tilsendt ? Hvad gjorde du ved dem ?
>
> Poul

Hej Poul

Nej aldrig tilsendt, men jeg er blevet afkrævet bøden betalt på stedet og et
par uger tilsendt et brev om jeg havde fået 2 punkte i tyskland.

Jeg havde en kollega der fik et girokort som han kunne betale bøden på da
han ingen penge havde, men ved de med sikkerhed hvem du er, så får de
pengene næste gang de stopper dig, men i dit tilfælde så ville jeg nægte at
det var mig på billedet for hvad er chancen for at blive stoppet i Tyskland
igen?

Mvh AJH

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-12-05 13:55

> [...]
> jeg indrømmer det. jeg slipper nok ikke for at betale, men kommer det på

Er der nogen der ta´r pis på dig?

Er der tysk frimærke på?

Hvad siger udlejningsfirmaet - og hvem er det?

--
Per, Esbjerg