Skoda Fabia Combi til lille familie?
Fra : alten

Dato : 02-12-05 15:10

Vi får snart vores første barn og har derfor brug en lidt større bil (end en
Toyota Yaris). Vi overvejer krafigt en Skoda Fabia Combi. Er der nogen
derude der har nogle erfaringer med den til en lille familie? Jeg tænker
f.eks. på plads i bagagerummet til barnevogn + indkøb osv. Er den stor nok?

mvh,
Henrik

Fra : Janner

Dato : 02-12-05 16:48

"alten" <ewdwe@wedfwerf.de> wrote in message
> [...]
> derude der har nogle erfaringer med den til en lille familie? Jeg tænker
> f.eks. på plads i bagagerummet til barnevogn + indkøb osv. Er den stor

Fin bil til en lille familie desværre kan barnevognen ikke være i
bagagerummet. Har selv en Octavia alm. model og den kan en barnevogn godt
være i når hjulene afmonteres. Et billigt alternativ er en Suzuki Liana hvor
barnevognen faktisk fint kan være ,,, Vi havde i vinters den store
barnevogns test af biler på arbejds pladsen da en kollega skulle have
småfolk. De valgte så en Octavia (ikke st.car) hvor barne vogenen kunne være
uden hjul. Køber man en Octavia st.car er der ingen problemer med have noget
med det monster store bagagerum, men den jo desværre noget dyrere ens
Fabiaen.

--
Hygge

Jan
RSV Tuono ...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59
www.gugmc.dk
http://www.aprilia-club.dk/

Fra : Kasper Christensen

Dato : 02-12-05 16:54

> Fin bil til en lille familie desværre kan barnevognen ikke være i
> bagagerummet.

Kan jeg ikke forstå. En oddervogn kan godt være i vores. Men heller ikke
mere end lige i bredden.

--

Multimediedesigner
Kasper Christensen

Fra : Janner

Dato : 02-12-05 17:30

> Kan jeg ikke forstå. En oddervogn kan godt være i vores. Men heller ikke
> mere end lige i bredden.

Er ikke inde i de forskellige barnevogns modeller da vi ikke endnu har haft
noget at transportere i en sådan, men med fruens søster prøvede vi få deres
barnevogn ind i sviger mekkens Fabia combi og den kunne altså ikke være der,
så måske skal man vælge barnebognen med omhu ! Der er jo meget der taler for
en Fabia da det er en forrygende bil til prisen.

/Jan

Fra : Klaus G.

Dato : 02-12-05 19:09

> så måske skal man vælge barnebognen med omhu ! Der er jo meget der taler
for
> en Fabia da det er en forrygende bil til prisen.

Ja, jeg har noget famile som kan klemme en barnevogn ind i en 3dørs Yaris :)
Men der er stor forskel på barnevogne, og at omtalte måske ikke er den
største, det er en helt anden sag :)

Man skulle måske opfordre bilhusene til at lave en liste til hver bil, om
hvad barnevogne der kan være i bagagerummet?:)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : tb

Dato : 02-12-05 19:28

Vi har en felicia uden station på. Den svarer ret meget til en fabia i
bagerum. Her kunne vores odder ikke være. Så købte vi en simo der kunne
klappes mere sammen, og nu kan hele lortet være under hattehylden. Det var
billige end at købe en stationcar

Fra : Tma86

Dato : 02-12-05 20:11

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> bagerum. Her kunne vores odder ikke være. Så købte vi en simo der kunne
> klappes mere sammen, og nu kan hele lortet være under hattehylden. Det

Vi kan sagtens ha vores barnevogn i, endda uden at pille hjulene af. Der
findes dog nogle modeller af barnevogne der ikke passer i bagagerummet, men
der er nok ikke andet for end at prøve(måle) sig frem. Syntes lige, i disse
benzinpris tider, jeg vil nævne at vores 1,2 12V kører godt 17 km/l. og at
vi er meget glade for den.

Mvh Tommy

Fra : Per Rasmussen

Dato : 03-12-05 10:30

tb skrev:

> [...]
> klappes mere sammen, og nu kan hele lortet være under hattehylden. Det var

God pointe, så ka' de lære det

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-12-05 10:16

tb skriver:

> Vi har en felicia uden station på. Den svarer ret meget til en fabia i
> bagerum. Her kunne vores odder ikke være. Så købte vi en simo der kunne
> klappes mere sammen, og nu kan hele lortet være under hattehylden.

Forkert Odder model.
De fåes i dag med et stel kaldet x-dream. Så fylder simo meget !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 04-12-05 10:34

.. Her kunne vores odder ikke være. Så købte vi en simo der kunne

> Forkert Odder model.
> De fåes i dag med et stel kaldet x-dream. Så fylder simo meget !

FUT news:dk.teknik.baby ;).

Fra : Brian

Dato : 04-12-05 10:53

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> FUT news:dk.teknik.baby ;).

LOL - det er da næsten tiltrængt...

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-12-05 11:18

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> FUT news:dk.teknik.baby ;).

Næ nej, fut news:selvom.du.har.barn.behoeves.du.ikke.en.stationcar.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-05 20:01

"alten" <ewdwe@wedfwerf.de> skrev i en meddelelse
> [...]
> derude der har nogle erfaringer med den til en lille familie? Jeg tænker
> f.eks. på plads i bagagerummet til barnevogn + indkøb osv. Er den stor

Godt fruen ikke læser med her. Hun har også en yaris og vi har også lige
fået en lille

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-12-05 22:02

> Godt fruen ikke læser med her. Hun har også en yaris og vi har også lige
> fået en lille

Tillykke med den lille ny ......bil :).

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-05 22:16

> Tillykke med den lille ny ......bil :).

jow tak

--
Tom

Fra : Hans Pedersen

Dato : 02-12-05 23:36

On Fri, 2 Dec 2005 15:09:41 +0100, "alten" <ewdwe@wedfwerf.de> wrote:

>Vi får snart vores første barn og har derfor brug en lidt større bil

Er Berlingo/Partner helt ude af billedet? Masser af plads og, efter
min mening, ganske fine køreegenskaber til en meget fornuftig pris.

--
Mvh. Hans Pedersen
Varde

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-12-05 08:31

Hans Pedersen skriver:

> Er Berlingo/Partner helt ude af billedet? Masser af plads og, efter
> min mening, ganske fine køreegenskaber til en meget fornuftig pris.

Men den er grim som en Multipla.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-12-05 09:19

> Men den er grim som en Multipla.

Men den er praktisk. En som er grim uden at være specielt praktisk, er en
Micra, -den slår alt incl. nævnte Fiat :((.

Fra : DJ Bobo :\)

Dato : 03-12-05 09:29

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in message

> Men den er praktisk. En som er grim uden at være specielt praktisk, er en
> Micra, -den slår alt incl. nævnte Fiat

Og så er dens nærlys ufatteligt ringe - utroligt at det system
er typegodkendt i DK, IMO...
--
Mvh Mogens

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-12-05 09:46

"DJ Bobo :)" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Og så er dens nærlys ufatteligt ringe - utroligt at det system
> er typegodkendt i DK, IMO...
> --
Det er lige netop lygterne og deres placering som gør den grim. At de så
ikke virker, gør det kun værre. Det siger jeg uden at vide om Fiat
Multiplage's er bedre ;).

Fra : Hans Pedersen

Dato : 03-12-05 13:46

On Sat, 03 Dec 2005 08:30:58 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Men den er grim som en Multipla.

Det kan du selv være. Jeg synes faktisk den første Multipla er
meget federe end den "nye", idet designet virkeligt understøtter
bilens utrolige brugsegenskaber.

Mht. Berlingo/Partner, så er det jo en varevogn, der er blevet gjort
til en personvogn - med de fordele der følger med. Med det nye
frontdesign synes jeg faktisk at den er blevet ganske vellykket.

Jeg er i hvert fald enig i Bilmagasinets konklusion om at det er den
ultimative bil til børnefamilien, alt taget i betragtning (især
prisen).

--
Mvh. Hans Pedersen
Varde

Fra : Jens U. K.

Dato : 05-12-05 11:10

"Hans Pedersen" <nospam@hanspedersen.dk> wrote in message

> Er Berlingo/Partner helt ude af billedet? Masser af plads og, efter
> min mening, ganske fine køreegenskaber til en meget fornuftig pris.

Eller en Chrysler PT Cruiser måske - overraskende meget plads og samtidig
utrolig flot (har selv en . Der er plads til en helt normal Emmaljunga
Big Star Supreme (det er en barnevogn - ikke en burger), som er ret stor -
uden at hjulene skal pilles af. Men tag dog barnevognen (og barnesædet)
med til en forhandler og se om der er plads nok!

/Jens Ulrik

Fra : mohr

Dato : 03-12-05 23:51

> [...]
> derude der har nogle erfaringer med den til en lille familie? Jeg tænker
> f.eks. på plads i bagagerummet til barnevogn + indkøb osv. Er den stor

Jeg kan stadig blive positivt overrasket af størrelsen på Fabia's bagagerum,
som rummer 426/1225 liter. Jeg har målene i en pdf fil, som jeg gerne vil
mail til dig - hvis det var noget?

/Morten

Fra : Anders Majland

Dato : 04-12-05 13:14

Du får ikke større bagagerum i samme prisklasse medmindre du kigger på
koreanere eller "postmand per" biler

Hvis i endnu ikke har købt barnevogn så kig på de modeller der kan folder
til næsten "ingenting" Jeg kan godt huske odders reklame ... Et par tusinde
fra eller til på en barnevogn er ingenting i forhold til at skifte bil ...
og måske i kan finde en der kan være i yaris'en ? Det er først når det
bliver hverdag igen efter barslen at det bliver et dagligt problem hvis
dagplejen insisterer på at at barnevognen skal med frem og tilbage hver dag
(hvis den kan blive stående så køb bare en ekstra brugt til middagsluren)

Og til længere ture - sålænge i kun er 3 betyder det jo ikke så meget at 4.
sæde er fyldt med bagage. Eller at der skal en tagboks på.

> Jeg kan stadig blive positivt overrasket af størrelsen på Fabia's
> bagagerum, som rummer 426/1225 liter.

Største problem er bredden - bilen er ret smal. Og der er ikke meget
benplads på bagsædet.

Så medmindre i har besluttet at i vil have en ny bil nu så vent til i får
behovet

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Skoda Fabia Kombi 1,2 12V 2004 - 35000km

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 04-12-05 14:15

> [...]
> derude der har nogle erfaringer med den til en lille familie? Jeg tænker
> f.eks. på plads i bagagerummet til barnevogn + indkøb osv. Er den stor

Jeg kan varmt anbefale at tage en tørn i en "Postmand Per bil" - vi solgte
vores Xantia som vi var meget glade for, dengang ungerne begyndte at komme,
og købte en ny Berlingo.

Berlingoen havde vi så i næsten 8 år, hvor vi fik de 2 unger vi skulle have,
og det var en perfekt bil til det formål.
Barnevognen stiller man bare ind uden nogen form for sammenklapning, og der
er stadigvæk masser af plads rundt omkring til tasker og poser.
Bilen er ligeledes en dejlig uhøjtidelig ting, som man kan tillade sig at
lade ungerne være unger i - den er nem at rengøre, og børnene elsker at
sidder højt og kunne se ud. Skydedørene er også et hit, så man skåner både
nerver og andre folks fine biler på parkeringspladsen.

Nu 8 år efter, er ungerne nu så store (den yngste er 7) at behovet atter er
til en normal bil, og vi har netop solgt Berlingoen til fordel for en
Octavia 2.
Berlingoen har i de næsten 8 år vi har haft den, tabt 100 000 i værdi, og
der har ingen reparationer været, kun normal vedligeholdelse - og den er
ikke blevet sparet...

mvh

Andreas M. Hansen