Benzinpumpe på polo går konstant i stykker~
Fra : Søren Christensen

Dato : 01-12-05 13:49

Hej

Jeg har en polo fra 93, hvor den udvendige benzinpumpe bliver ved med at gå
i stykker. Sidst det skete sagde mekanikeren at det lille benzinfilter (det
firkantede) var stoppet, så det blev skiftet, systemet udluftet, og en
ny(brugt) pumpe monteret. Denne gang gik der så kun 5 dage før den døde
igen, og jeg kan konstatere at pumpen igen er røget. Er der nogle der kan
hjælpe? På forhånd tak.

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-05 14:03

"Søren Christensen" <webmailo@maildoesntwork.dk> wrote in message
> [...]
> ny(brugt) pumpe monteret. Denne gang gik der så kun 5 dage før den døde
> igen, og jeg kan konstatere at pumpen igen er røget. Er der nogle der kan

Tjek udluftningen til tanken.
Hvis ikke den kan trække luft ind samtidig med at der suges bensin ind
bliver der vaccum i tanken.
Det sender pumpen på overarbejde.

Jeg ved ikke helt med Polo, men bensin pumper på G3 var noget l... det kunne
være den samme pumpe på en Polo. Så måske du bare har været ramt af at de
brugt pumpe har været tæt på enden af deres livscyklus.

--
Claus

www.vwfanatic.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-12-05 14:05

"Søren Christensen" <webmailo@maildoesntwork.dk> skrev i en meddelelse

og en
> ny(brugt) pumpe monteret. Denne gang gik der så kun 5 dage før den døde
> igen, og jeg kan konstatere at pumpen igen er røget.

En brugt pumpe som du ikke kender historien på?. 5 dage før din gl. "stod
af", var den formodentlig lige så god ;). Hvis du skal købe billige
reservedele, besøg T.Hansen, Høyer.