/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Wategate-spørgsmål
Fra : TKL


Dato : 01-12-05 11:49

Hvordan er det nu det er? Hvis jeg skruer på "stangen", så den bliver
kortere, så sætter jeg ladetrykket op - ikke?

Og er der nogen der ved, hvor meget kortere man normalt skal gøre stangen
for fx at opnå et øget ladetryk på 0,1 bar? Det er en Garret T2,5. Er det
blot en enkelt omdrejning eller skal der mere til?




 
 
Martin Johansen [600~ (01-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 01-12-05 14:55

"TKL" <thomas.larsen@uni-c.dk> wrote in
news:dmmkgk$8oq$1@news.net.uni-c.dk:

> Hvordan er det nu det er? Hvis jeg skruer på "stangen", så den bliver
> kortere, så sætter jeg ladetrykket op - ikke?

Jo.. det mener jeg er rigtigt. Men jeg er ikke 100% sikker. Har du
manometer i bilen? For så er det jo bare at prøve :)

> Og er der nogen der ved, hvor meget kortere man normalt skal gøre
> stangen for fx at opnå et øget ladetryk på 0,1 bar? Det er en Garret
> T2,5. Er det blot en enkelt omdrejning eller skal der mere til?

Jeg må melde pas. Jeg kører selv med en T25'er, men der er ladetrykket
styret elektronisk via motorstyringen. Jeg har også WG'en at skrue på, men
"onde tunger" fortæller mig det er en meget dårlig idé :)

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Henrik B. (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 05-12-05 11:37

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns971F97B6D134Fnononoinvalid@62.243.74.163...

>> Og er der nogen der ved, hvor meget kortere man normalt skal gøre
>> stangen for fx at opnå et øget ladetryk på 0,1 bar? Det er en Garret
>> T2,5. Er det blot en enkelt omdrejning eller skal der mere til?
>
> Jeg må melde pas. Jeg kører selv med en T25'er, men der er ladetrykket
> styret elektronisk via motorstyringen.

Nope Martin - dit ladetryk er ikke styret af motorstyringen, men netop af
actuatoren/wastegaten - du kører jo kun med grundladetryk.

Hvordan tror du man justerer grundladetrykket? Jeg kan hjælpe dig så meget,
at det er via en-eller-anden stang. )

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Martin Johansen [600~ (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 05-12-05 11:43

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in
news:4394184a$0$47073$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Nope Martin - dit ladetryk er ikke styret af motorstyringen,

Jeg har da ellers fået noget andet af vide.. at hvis jeg skruer på WG'en så
vil trionic forsøge at rette op på det?

> du kører jo kun med grundladetryk.

Ja det ved jeg sq godt jeg gør! Jeg er altså godt klar over hvilken bil jeg
har Henrik... :)

> Hvordan tror du man justerer grundladetrykket? Jeg kan hjælpe dig så
> meget, at det er via en-eller-anden stang. )

Ja det er der intet nyt i - det er jeg 100% klar over.

Men var det ikke dig der sagde det var en grumme dårlig idé pga.
motorstyringen ikke er justeret med? Det er jeg næsten overbevist om :)

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Henrik B. (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 05-12-05 12:06

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns97237736153F6nononoinvalid@62.243.74.163...

>> Nope Martin - dit ladetryk er ikke styret af motorstyringen,
>
> Jeg har da ellers fået noget andet af vide.. at hvis jeg skruer på WG'en
> så
> vil trionic forsøge at rette op på det?

Ja, på en fuldtrykker...

> Men var det ikke dig der sagde det var en grumme dårlig idé pga.
> motorstyringen ikke er justeret med? Det er jeg næsten overbevist om :)

Du snakker stadig om to forskellige opsætninger - LPT/FPT.

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Martin Johansen [600~ (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 05-12-05 12:09

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in
news:43941f14$0$47047$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Ja, på en fuldtrykker...

Ok.

> Du snakker stadig om to forskellige opsætninger - LPT/FPT.

Nej jeg snakker om min LPT'er

Fordi hvis Trionic er hamrende ligeglad, så kan jeg uden problemer hæve GLT
til 0.8Bar og så køre på Oktan98 - teoretisk set vil den aldrig TB.

Men teori og praksis ved du nok... og hvis jeg hæver GLT så er der intet
der redder mig hvis den skulle TB...

Jeg har snakket med mange om det og en (1) siger mig jeg ikke kan pga.
trionic. Resten siger, at hvis det var dem, så havde de gjort det, da 0.8
ikke er ret meget, men det vil give en betydelig effekt, især kombineret
med 3" forrør. Og at det foriøvrigt slet ikke er noget problem at justere
på min..

I'm lost in transaktion :)

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Henrik B. (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 05-12-05 12:16

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns97237BAFD5998nononoinvalid@62.243.74.163...

> Fordi hvis Trionic er hamrende ligeglad, så kan jeg uden problemer hæve
> GLT
> til 0.8Bar og så køre på Oktan98 - teoretisk set vil den aldrig TB.

Det eneste Trionic'en kan på din, er at kompensere ved at pønse mere benz
ind. Jeg tror at du på et tidspunkt vil få CE, da du ville komme udenfor
MAP'ningen

> Men teori og praksis ved du nok... og hvis jeg hæver GLT så er der intet
> der redder mig hvis den skulle TB...

Jo, Trionic.

> Jeg har snakket med mange om det og en (1) siger mig jeg ikke kan pga.
> trionic. Resten siger, at hvis det var dem, så havde de gjort det, da 0.8
> ikke er ret meget, men det vil give en betydelig effekt, især kombineret
> med 3" forrør. Og at det foriøvrigt slet ikke er noget problem at justere
> på min..

Jeg ville ikke røre grundladetrykket. Jeg ville gøre det på den "rigtige"
måde - via Maptun, Nordic eller lign. Så er du sikker på at alt funker som
det skal.

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Martin Johansen [600~ (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 05-12-05 12:19

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in
news:43942178$0$47093$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Jo, Trionic.

Hvordan? Den kan jo ikke sænke trykket til "GLT" på de 0.4 fra GLT er 0.8
nu...

> Jeg ville ikke røre grundladetrykket.

Næh jeg er jo også lidt nervøs for det jo..

> Jeg ville gøre det på den
> "rigtige" måde - via Maptun, Nordic eller lign. Så er du sikker på at
> alt funker som det skal.

True.

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Henrik B. (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 05-12-05 12:54

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns97237D60722Cnononoinvalid@62.243.74.163...

>> Jo, Trionic.
>
> Hvordan? Den kan jo ikke sænke trykket til "GLT" på de 0.4 fra GLT er 0.8
> nu...

Nej, men som nævnt vil den smide mere benz på - så længe den kan, og den vil
ændre på tændingstidspunktet. Og når du rammer grænsen, får du CE.

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Martin Johansen [600~ (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 05-12-05 12:59

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in
news:43942a3b$0$46977$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Nej, men som nævnt vil den smide mere benz på - så længe den kan, og
> den vil ændre på tændingstidspunktet. Og når du rammer grænsen, får du
> CE.

OK

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Ukendt (01-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-12-05 17:21


"TKL" <thomas.larsen@uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:dmmkgk$8oq$1@news.net.uni-c.dk...
> Hvordan er det nu det er? Hvis jeg skruer på "stangen", så den bliver
> kortere, så sætter jeg ladetrykket op - ikke?
>
> Og er der nogen der ved, hvor meget kortere man normalt skal gøre stangen
> for fx at opnå et øget ladetryk på 0,1 bar? Det er en Garret T2,5. Er det
> blot en enkelt omdrejning eller skal der mere til?

Kommer an på om det er en diesel eller benzin og om der sidder noget
elektronik der samtidig overvåger trykket. Er slet ikke sikkert at det vil
give noget som helst at dreje på den.

--
Tom



Casper R (01-12-2005)
Kommentar
Fra : Casper R


Dato : 01-12-05 21:44

> Og er der nogen der ved, hvor meget kortere man normalt skal gøre stangen
> for fx at opnå et øget ladetryk på 0,1 bar? Det er en Garret T2,5. Er det
> blot en enkelt omdrejning eller skal der mere til?

Normalt har man en regl der siger 1 psi pr omdrejning på en garrett
aktuator.
Og forresten er det aktuator du justerer, for på en garrett T25 sidder
wastegaten indbygget
--


/CasperR
/89' RST



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408608
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste