Træk til MB C-klasse (W203)
Fra : Uni Bull

Dato : 30-11-05 19:57

Hej.

Jeg skal have mig en krog på min bil.

Er der nogen anbefalinger og erfaringer mht. til et
godt og billigt værksted i Storkøbenhavns-området
der kan og vil montere?

Ved I hvad prisleje vi befinder os i?
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Martin Kiefer

Dato : 01-12-05 18:39

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Jeg skal have mig en krog på min bil.

Har du forhørt dig hos den lokale MB forhandler hvad de skal have?

Ellers er der evt. www.autoimport.dk de plejer som regel at kunne skaffe
reservedele til MB. Men min erfaring med dem er at de ikke er billigere end
de autoriserede forhandlere.

Martin Kiefer
http://www.kiefer.dk/c180/vov.jpg

Fra : Uni Bull

Dato : 01-12-05 21:44

"Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> skrev i en meddelelse

> Har du forhørt dig hos den lokale MB forhandler hvad de skal have?

Nej - men det var ud fra fordommen om at det ville være den dyreste
løsning...

> Ellers er der evt. www.autoimport.dk de plejer som regel at kunne skaffe
> reservedele til MB. Men min erfaring med dem er at de ikke er billigere
> end de autoriserede forhandlere.

Naturligvis - de får en mail med det samme.

Jeg har i øvrigt via mail spurgt en række værksteder præcis det samme
spørgsmål - det bliver interessant at se hvilke svar der tikker ind i løbet
af de næste par dage...
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : claus b. p.

Dato : 02-12-05 12:44

"Uni Bull" <Noway@here.nu> wrote in message
> [...]
Det gjorde jeg mht. træk på en E-klasse.... Jeg løb skrigende bort! Derefter
fandt jeg en leverandør på nettet og monterede det selv. Næste gang jeg
skulle til syn anmeldte jeg det så som registreringssyn, og fik det godkendt
uden problemer. ALt i alt et par timers arbejde og en udgift på en
tiendedel.

/Claus

Fra : Uni Bull

Dato : 03-12-05 17:20

> [...]

> Jeg har i øvrigt via mail spurgt en række værksteder præcis det samme
> spørgsmål - det bliver interessant at se hvilke svar der tikker ind i

Jeg har nu modtaget svar fra otte værksteder. De syv første har fået præcis
samme mail med følgende indhold:

"Hej. Jeg skal have monteret en trækkrog på min MB C220CDi (W203 sedan).
Er det noget I kan klare og vil give et tilbud på?
Gerne tilbud på både fast krog og aftagelig..."

De sidste priser fik jeg oplyst på et lokalt værksted da jeg fik skiftet til
vinterdæk.

....og svarene er:

Fast træk:
1) kr. 6465,-