Indbygget oliefyr i VAG-biler
Fra : J.L.

Dato : 30-11-05 17:39

Hej NG

Jeg er blevet fortalt, at der kunne være installeret et 5kw oliefyr i min
Passat Tdi - som der i øvrigt skulle være i flere af VAG's dieselbiler - fra
fabrikkens side, og at jeg for forholdsvis små penge kan få monteret en
syring af dette oliefyr, således at jeg har en motor- og kabinevarmer.

Kan nogen af jer bekræfte dette eller afkræfte !!???

Jeg venter med spænding

Mvh J.L

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-05 18:12

> [...]
> en syring af dette oliefyr, således at jeg har en motor- og kabinevarmer.
>
> Kan nogen af jer bekræfte dette eller afkræfte !!???

Jeg tror godt det kan afkræftes, de eneste jeg positivt ved der har det er
Touran og Transporter/Caravelle.
Formodentlig pga. den store kabine.

Hvis den har tilskudsvarmer i kraft af oliefyr vil du som vejret er nu kunne
høre fyret hvine så snart bilen er startet.

Er dog i lidt tvivl om den nye Passat.
I alle andre modeller skal det bestilles som ekstra udstyr.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-11-05 21:43

Claus Petersen wrote:

> Jeg tror godt det kan afkræftes, de eneste jeg positivt ved der har
> det er Touran og Transporter/Caravelle.
> Formodentlig pga. den store kabine.

Sharan har også...

Hvorfor kan du afkræfte, blot fordi du ved at andre har...?

Det er vel uinteressant. Ved du at Passat IKKE har?

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-05 22:25

> Sharan har også...
>
> Hvorfor kan du afkræfte, blot fordi du ved at andre har...?
>
> Det er vel uinteressant. Ved du at Passat IKKE har?

Fordi at jeg har læst engang sidste vinter, hvilke VW der havde det ab
fabrik, og nu du nævner det kan også godt huske at nogle Sharan TDI har det.

Jeg undersøgte det inden jeg købte min egen Golf 5 TDI - da jeg jo også
håbede
Den gamle model Passat 3B har de kun hvis man bestiller det særskilt =
VWanvittig dyrt.
Da det var inden den nye model Passat kom på markedet at jeg læste det kan
jeg jo ikke vide om den har.
Men da den ikke har nævneværdigt større kabine end den gamle tror jeg ikke
det er tilfælde

J.L. nævner ikke hvilken Passat model/årgang der er tale om, derfor
forbeholdet.

Men jeg har imellemtiden undetsøgt det og kan sige nej, hvis den ikke er
bestilt med parkeringsvarmer er der ikke oliefyr i.
Istedet bruger man i Passat en elektrisk radiator, som på Golf 5, indbygget
i varmeapparatet som tilskudsvarmer til kabinen.

Fra : J.L.

Dato : 30-11-05 22:41

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk
>
> "It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Modellen er en 3BG Variant årgang 2004 1,9 tdi.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-12-05 06:10

Claus Petersen skriver:

> Istedet bruger man i Passat en elektrisk radiator, som på Golf 5, indbygget
> i varmeapparatet som tilskudsvarmer til kabinen.

Okay, det er der i en 5'er. For motoren er ufatteligt længe om at blive
driftsvarm.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henning

Dato : 30-11-05 18:27

On Wed, 30 Nov 2005 17:38:39 +0100, "J.L."
<JYJ@sletdette.bang-olufsen.dk> wrote:

> [...]
>syring af dette oliefyr, således at jeg har en motor- og kabinevarmer.
>
>Kan nogen af jer bekræfte dette eller afkræfte !!???

Ikke decideret, men på Mazda6, også diesel, sidder der et oliefyr, som
for 4.000,- blev udvidet med timer. Generelt skulle nye dieselmotorer
være så økonomiske, at der ikke er overskudsvarme til at varme selve
motorblokken, derfor et ekstra oliefyr som tænder når der er behov for
det.
Så det lyder abolut sandsynligt med din Passat, også selv om det kun
er en tysker

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-11-05 21:45

J.L. wrote:
> [...]
> en motor- og kabinevarmer.
> Kan nogen af jer bekræfte dette eller afkræfte !!???

Når du starter bilen en kold morgen, kommer der så en summen og røg fra
bilen, som ikke stammer fra motor/udstødning.

HVIS der er fyr i den, så kan den temmeligt sikkert udbygges med timer - det
var gjort på min tidligere Seat Alhambra (VW Sharan)...

Hvor gammel er din Passat?

Fra : J.L.

Dato : 30-11-05 22:49

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> Når du starter bilen en kold morgen, kommer der så en summen og røg fra
> bilen, som ikke stammer fra motor/udstødning.

Nej jeg synes ikke at jeg har lagt mærke til nogen ekstra udstødning eller
summen fra noget lignende.

> HVIS der er fyr i den, så kan den temmeligt sikkert udbygges med timer -
> det var gjort på min tidligere Seat Alhambra (VW Sharan)...
>
> Hvor gammel er din Passat?

Den er fra juli 2004 1,9 Tdi.

Jeg havde tidligere en 1,6 benzin, men dieselen bliver væsenligt hurtigere
varm i kabinen end benzin'eren blev det.

Derfor blev jeg lidt opstemt, da en rigtig god bekendt fortalte mig at han
havde fået at vide fra Seat at alle Sharan'er og Alhambra'er blev født med
oliefyr hvis det er en diesel selvfølgelig - det skal lige siges at han selv
kører i alhambra.

Men hvis Passat'en har indbygget en elektrisk hjælperadiator i
varmeapparatet, som Claus Petersen skriver ovenfor, så forklarer det jo
måske den hurtige varme i kabinen.

Mvh J.L

Fra : Gismo

Dato : 30-11-05 23:00

Får monteret webasto m. fjernbetejning fredag
10.500.- på regning er det fair-pris?

gismo

Fra : PMH

Dato : 30-11-05 23:53

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Får monteret webasto m. fjernbetejning fredag
> 10.500.- på regning er det fair-pris?
>
> gismo

Lyder endda som en rigtig god pris..
Hvor har du fundet det..??
Evt. mail til mig på lpmm@oncable.dk

Jeg har selv hængt i telefonen det meste af dagen for at
få tilbud på et monteret fyr.
Ender nok med at jeg køber Webasto Thermo Top,
med T100 HTM fjernbetjening, til 7995,- og derefter
monterer selv. (eller finder een som kan montere "orange")

Mvh
PMH

Fra : ChipMIK

Dato : 30-11-05 23:13

Hejsa

Det ser umiddelbart ikke godt ud for passat:
http://www.eberspaecher.com/erste/konf/konfigurator.php?klasse=turbo

Hygge

ChipMIK

Per Bangert fra København aka Zira på QXL har snydt mig for 550 kr. BE AWARE
!

Se et billede af fjolset her:
http://www.oestrogen.dk/show_page.asp?PageID=10054

Fra : J.L.

Dato : 06-12-05 11:18

"J.L." <JYJ@sletdette.bang-olufsen.dk> wrote in message
> [...]
> en syring af dette oliefyr, således at jeg har en motor- og kabinevarmer.
>
> Kan nogen af jer bekræfte dette eller afkræfte !!???

Jeg har haft snakket med SMC-biler, hvor jeg har købt bilen og der kunne de
fortælle mig at Passat'en ikke var monteret med fyr, men derimod er Sharan,
Touran og Caravelle ...

Dette blot til info for andre herinde

mvh J.L

Fra : Ukendt