Viskerblade til Citroen C5
Fra : spam@mortenn.dk

Dato : 30-11-05 12:36

Hej,

Sidst jeg skiftede viskerblade, købte jeg dem hos Citroen, og
kvaliteten imponerede mig ikke synderligt. Der var ellers ikke noget
billigt over dem....

Har nogen erfaringer med viskerblade købt andre steder? Jeg har kigget
lidt på nettet, men jeg kan ikke lige umiddelbart finde nogle hos
thansen, harald-nyborg etc. som passer på en C5.

Input modtaget med glæde!

Takker,

Morten

Fra : Brian Binnerup

Dato : 30-11-05 14:13

>Har nogen erfaringer med viskerblade købt andre steder?

Nu ved jeg ikke hvad de som standard monterer, men Bosch virker som regel
altid godt, men jeg syntes også Valeo plejer at være gode, men ikke nær så
dyre.

Alaska og tilsvarende helt billige er efter min mening præcist den kvalitet
du betaler for.

Jeg kører pt. med Bosch, men det er mest fordi Valeo ikke lige har været
solgt der hvor jeg har været forbi da jeg bestemte mig for at skifte sidst.

Mvh

Brian

Fra : Peter

Dato : 30-11-05 19:46

<spam@mortenn.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Sidst jeg skiftede viskerblade, købte jeg dem hos Citroen, og
> kvaliteten imponerede mig ikke synderligt. Der var ellers ikke noget
> billigt over dem....

Citroen bruger viskere fra Valeo, som efter min opfattelse er at foretrække.
Valeo er sammen med Bosch de største og bedste leverandører af viskere.

Du kan få Valeo hos Hoyer Autodele - eller Citroen. Jeg tror ikke du finder
noget bedre.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-05 20:41

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> viskere.
>
> Du kan få Valeo hos Hoyer Autodele - eller Citroen. Jeg tror ikke du

Hvordan fungerer de når man kører > 140 Km/t. Mine mister kontakten med
forruden ved disse hastigheder

--
Tom

Kører ikke 140+ i regnvejr men ruderne skal jo sprinkles en gang imellem

Fra : Brian

Dato : 30-11-05 20:55

Tom wrote:

> Hvordan fungerer de når man kører > 140 Km/t. Mine mister kontakten
> med forruden ved disse hastigheder

Du kan købe Valeo med/uden spoiler på, så det afgør din pengepung jo.
Mine valeo _med_ spoiler, blev fint ved ruden på den sjove side
af 180km/t

/Brian

Fra : Peter

Dato : 01-12-05 09:29

[klip]

> Hvordan fungerer de når man kører > 140 Km/t. Mine mister kontakten med
> forruden ved disse hastigheder

Fint. Jeg har ikke oplevet problemer.

[klip]

> Kører ikke 140+ i regnvejr men ruderne skal jo sprinkles en gang imellem

Jeg kører gerne 140+ i regnvejr.... men det er afhænger af trafikken og hvor
gode dækkene og vejen er... mv. --> konkret vurdering.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-05 21:14

[...]

Hej morten.

Jeg bruger/har købt viskerblade fra www.biltema.dk , dem de kalder
"Viskerblad, vandafvisende" , og det er så absolut ikke sidste gang at jeg
køber dem, de er billige og IMO bedre end Citroën's originale, her er hvad
de skriver om dem på deres internet side :

Viskerblad, vandafvisende
Denne nye generation af viskerblade fjerner ikke blot vand og snavs, men gør
ruden vandafvisende og er desuden næsten helt lydløse. Når viskerbladene
kører over ruden, afsættes en usynlig, grafitbaseret beskyttelseshinde på
ruden. Denne hinde betyder, at vand og snavs ikke så let sætter sig fast på
ruden, men bogstaveligt talt flyder bort. Hinden formindsker desuden
friktionen mellem ruden og viskerbladene, som gør, at viskerbladene arbejder
mere stille end almindelige viskerblade af gummi. Udsynet i regn og sjask
forbedres væsentligt, og viskeevnen er helt sammenlignelig med de betydeligt
dyrere viskerblade af silikone. Ikke flere knirkende viskerblade, når det
støvregner! Leveres med adapter der passer til de fleste bilmodeller.

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Uni Bull