UG7
Fra : L

Dato : 29-11-05 16:32

Hej

Er der nogle af jer der har stødt på denne størrelse af Goodyear UG7
205/60x16H

Det kunne jo være i kendte et sted hvor de havde fået en stor levering.
Østjylland fortrækkes.

Mvh. TLS

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 29-11-05 17:39

"L" <ulund@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 205/60x16H
>
> Det kunne jo være i kendte et sted hvor de havde fået en stor levering.

Prøv www.daekbutikken.dk De har størrelsen. Kan dog ikke se hastighedskoden.
Hilsen Matthias

Fra : L

Dato : 29-11-05 17:46

> Prøv www.daekbutikken.dk De har størrelsen. Kan dog ikke se
> hastighedskoden.
> Hilsen Matthias

Heg
Jeg ringede til ham idag, udsolgt.....

Mvh. TLS

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-05 17:54

> Heg
> Jeg ringede til ham idag, udsolgt.....

Det er UG7 over HELE landet

--
Tom

Fra : Oniel

Dato : 29-11-05 18:04

"L" <ulund@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogle af jer der har stødt på denne størrelse af Goodyear UG7
> 205/60x16H

Hej TLS

Prøv at ring til Euromaster i Haderslev :TLF 74526600, jeg er næsten sikker
på at jeg så den størrelse da jeg var derinde idag . ( men vil ikke love det

Mvh ON

Fra : L

Dato : 29-11-05 18:53

Hej

Tak for det.....

Det er jo ikke så alm. størrelse, (tror jeg) det kunne jo være en' der har
dem, og det sker jo ikke noget ved at søge lidt..

Mvh. TLS

Fra : TDN

Dato : 29-11-05 18:23

> [...]
> 205/60x16H
>
> Det kunne jo være i kendte et sted hvor de havde fået en stor levering.

Læs evt. dette:

http://www.stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20051126/BEGGE/111260682/1012/AARHUS

Mvh
Thomas

Fra : HKN

Dato : 29-11-05 23:23

Til de tysk-kyndige

http://www.ariva.de/board/234844

Mvh
Henrik

It has removed 63 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-05 23:30

"HKN" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Til de tysk-kyndige
>
> http://www.ariva.de/board/234844

Det har vel ikke så meget med UG7 testen at gøre.
Det du linker til er gammel vin i denne gruppe. Det har været kendt stof i
lang tid at sommerdæk i mange tilfælde er bedre end vinterdæk om
vinteren........samt at de i sne er dårligere end vinterdæk osv osv

--
Tom

Fra : HKN

Dato : 29-11-05 23:47

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> [...]
> lang tid at sommerdæk i mange tilfælde er bedre end vinterdæk om
> vinteren........samt at de i sne er dårligere end vinterdæk osv osv

Nej, det var ligeså meget for at lægge en dæmper på den ubændige trang til
at anskaffe sig vinterdæk.......

-Henrik

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-11-05 06:38

HKN skriver:

> Nej, det var ligeså meget for at lægge en dæmper på den ubændige trang til
> at anskaffe sig vinterdæk.......

Nu ved jeg ikke med dig, men det har altså sneet her i nat...

Mandag morgen var jeg okay tilfreds med at have vinterdæk og ike
sommerdæk på !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-05 16:54

> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Nej, det var ligeså meget for at lægge en dæmper på den ubændige trang til
> at anskaffe sig vinterdæk.......

jeg kører stadig rundt på sommerdæk med alufælge ligesom en MEGET stor del
af virksomhedens andre biler på p-pladsen. I år er der virkelig mange som
stadig er på alufælge, jeg lægger mærke til det hver morgen når jeg paserer
flere hundrede biler.

Men jeg skal jo heller ikke i Alperne, trække campingvogne i Norge, eller
køre 200+ på de meterhøje snebeklædte veje. Her er bare -1°C fugtige veje og
landet er flad som en pandekage.
Sidste år fik mine UG også lov at blive i kælderen

Selv om der kommer lidt sne i et par timer, før kommunen igen har fjernet
det, så er det da rimelig let at køre med sommerdæk (og standse).

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-11-05 17:10

> Selv om der kommer lidt sne i et par timer, før kommunen igen har
> fjernet det, så er det da rimelig let at køre med sommerdæk (og
> standse).

Det er da heller intet problem som regel.

Som min gamle fader altid sagde: "Kan du ikke køre med sommerdæk året
rundt, så kan du ikke køre bil"...

Jeg har i 6-7 år kørt med sommerdæk året rundt - dette er min første vinter
i en bil med vinterdæk. Jeg er spændt på om det er så godt som folk siger.

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Brian

Dato : 30-11-05 19:07

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg har i 6-7 år kørt med sommerdæk året rundt - dette er min første
> vinter i en bil med vinterdæk. Jeg er spændt på om det er så godt som
> folk siger.

Det er det ikke, jeg synes vinterdæk er sindsygt opreklameret.

Jeg har også altid kørt samme sæt dæk hele året rundt, men på de to
seneste biler, har vinterdækkene fulgt med, og så har jeg jo brugt dem.
Ikke én eneste gang har jeg tænk "godt jeg har vinterdæk på", for behovet
er sgutte rigtig til dem herhjemme IMO.

Det vigtigste er stadig at køre efter forholdene.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-11-05 19:20

"Brian" <ellers@tak.du> wrote in news:438dea42$0$15786$14726298
@news.sunsite.dk:

> Det er det ikke, jeg synes vinterdæk er sindsygt opreklameret.

Okay.

> Ikke én eneste gang har jeg tænk "godt jeg har vinterdæk på", for behovet
> er sgutte rigtig til dem herhjemme IMO.

En jeg kender siger sådan.. omvendt så har han ikke prøvet sommerdæk om
vinteren de sidste 12 år, så måske han husker dem dårligere end de var,

> Det vigtigste er stadig at køre efter forholdene.

Helt enig. Altid.

Fra : Henrik B.

Dato : 05-12-05 12:02

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse

> Det er det ikke, jeg synes vinterdæk er sindsygt opreklameret.

Det så vi tydeligt sidste vinter, de to gange 14 dage, hvor der kom godt med
sne - hurtigt og pludseligt. Alle, og jeg mener ALLE med sommerdæk, kunne
ikke komme væk fra Århus centrum, da stort set alle vejene ud af byen går
opad. Vi andre på vinterdæk kunne sætte igang fra lyskrydsene - også dem
midt på bakken.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-12-05 12:07

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> vejene ud af byen går opad. Vi andre på vinterdæk kunne sætte igang
> fra lyskrydsene - også dem midt på bakken.

Brian du må komme med et modspil - hvad Henrik her fortæller er nøjagtig
hvad min kammerat også siger blandet andet (og nej det er ikke Henrik der
er min kammerat.. hehe).

Kunne man forestille sig, at det bedste sommerdæk er bedre end det ringeste
vinterdæk og det er der erfaringerne kommer til munde?

Fra : Brian

Dato : 05-12-05 14:09

Martin Johansen [6000] wrote:

> Brian du må komme med et modspil - hvad Henrik her fortæller er
> nøjagtig hvad min kammerat også siger blandet andet (og nej det er
> ikke Henrik der er min kammerat.. hehe).

Jamen sådan vil de fleste vel sige, når de har smidt 2-3K efter dæk

> Kunne man forestille sig, at det bedste sommerdæk er bedre end det
> ringeste vinterdæk og det er der erfaringerne kommer til munde?

Uden tvivl - dertil kommer alle dem der kører på helårsdæk og klarer
sig fremragende. Min far har aldrig kørt på andet, og han har da haft
pappet i 30+ år uden skader.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-12-05 22:32

"Brian" <ellers@tak.du> wrote in news:43943bfc$0$15790$14726298
@news.sunsite.dk:

> Jamen sådan vil de fleste vel sige, når de har smidt 2-3K efter dæk

Hehe :)

> Uden tvivl - dertil kommer alle dem der kører på helårsdæk og klarer
> sig fremragende. Min far har aldrig kørt på andet, og han har da haft
> pappet i 30+ år uden skader.

Samme med min fader.

Fra : Brian

Dato : 06-12-05 22:39

Martin Johansen [6000] wrote:

> Samme med min fader.

De er nok af samme gamle skole

Går du og overvejer om du skal smide penge efter vinterdæk ?

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-12-05 22:49

"Brian" <ellers@tak.du> wrote in news:439604d7$0$15781$14726298
@news.sunsite.dk:

> De er nok af samme gamle skole

Vores alder taget i betragtning så tror jeg det :)

> Går du og overvejer om du skal smide penge efter vinterdæk ?

Nope de fulgte med bilen.

Skal jeg være helt ærligt så havde jeg nok kørt vinteren igennem uden, hvis
ikke de var fulgt med.. Det har jeg klaret mig med perfekt i 7 år OGSÅ de
perioder hvor det har væltet ned med sne og alle andre skøjtede rundt..

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"

Fra : Brian

Dato : 06-12-05 22:56

Martin Johansen [6000] wrote:

> [...]
> uden, hvis ikke de var fulgt med.. Det har jeg klaret mig med perfekt
> i 7 år OGSÅ de perioder hvor det har væltet ned med sne og alle andre

Det er også sådan jeg har det. Jeg kører på dem, fordi de fulgte med.
Jeg har ikke et absolut behov for at komme ud at køre, jeg lever
ikke af det. Jeg vil da ikke udelukke at jeg køber et sæt vinterdæk
når de nuværende er færdige, men det er kun for at skåne
alufælgene

/Brian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-12-05 14:39

Brian wrote:
> Uden tvivl - dertil kommer alle dem der kører på helårsdæk og klarer
> sig fremragende. Min far har aldrig kørt på andet, og han har da haft
> pappet i 30+ år uden skader.

Har han så nogensinde været ude for, at nogen er kørt eller løbet lige ud
foran ham?

Alle dæk er gode nok til hverdagskørsel.

Gode dæk redder dig og andre i extreme situationer...

Fra : Brian

Dato : 07-12-05 16:35

Morten Fruergaard wrote:

> Har han så nogensinde været ude for, at nogen er kørt eller løbet
> lige ud foran ham?

Det ved jeg ikke...

> Alle dæk er gode nok til hverdagskørsel.
>
> Gode dæk redder dig og andre i extreme situationer...

Og de extreme situationer bringer man nemt sig selv i.

Jeg siger ikke at vinterdæk ikke er bedre end sommer/helårsdæk.
Selvfølgelig står de bedre under visse forhold, end andre dæktyper.
Der er bare utrolig mange der kører med vinterdæk uden anden
grund, end at naboen gør det. Selv min føromtalte far har i år
snakket om at købe vinterdæk - fordi de anbefaler det i TV!

Det siger måske mere om min far, men han er da en rimelig
gennemsnitlig dansker

/Brian

Fra : Brian

Dato : 05-12-05 14:07

Henrik B. wrote:

> [...]
> vejene ud af byen går opad. Vi andre på vinterdæk kunne sætte igang
> fra lyskrydsene - også dem midt på bakken.

Jeg må indrømme at sidste vinter kørte jeg overhovedet ikke bil. Det er
måske derfor jeg ikke mindes 2x14 dage hvor der konstant sne

Der er selvfølgelig en idé i at have vinterdæk hvis du har brug for at kunne
komme frem hver dag, og ikke kan blive hjemme de 5 dage om året hvor
der endelig er behov for vinterdæk.

Derfor synes jeg dog stadig, at der er gået pop i at have vinterdæk...

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 05-12-05 12:03

> Selv om der kommer lidt sne i et par timer, før kommunen igen har fjernet
> det, så er det da rimelig let at køre med sommerdæk (og standse).

Bare du ikke kører bag mig...

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-11-05 11:26

HKN wrote:
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Nej, det var ligeså meget for at lægge en dæmper på den ubændige trang til
> at anskaffe sig vinterdæk.......

Sne her til morgen, er glad for at jeg for 14 dage siden fik mine
Continental TS780 på.
Mine sommerdæk er SOMMERDÆK, vil være gallimatias at bruge dem på
glatte veje.

--

Christian

Fra : KASO

Dato : 30-11-05 17:36

"L" <ulund@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogle af jer der har stødt på denne størrelse af Goodyear UG7
> 205/60x16H

Blot for min nysgerrigheds skyld: Hvilken bil drejer det sig om?

Jeg kører selv på samme str. i min Renault Grand Scénic, men størrelsen er
lidt usædvanlig, så jeg var nysgerrig for at høre, hvilke andre biler, der
kører med denne størrelse.

(PS. Jeg valgte at sætte Michelin vinterdæk på - de blev nr. 2 i FDM's test
sidste år - og var 500kr. billigere. Samtidig var forskellen til nr. 1 meget
lille - og på nogle punkter (svjh. bl.a. slidstyrke og rullemodstand) var de
bedre. Totalt landede de på samme antal stjerner. De lader indtil videre til
at være OK, omend bilen bliver mere sidevindsfølsom end med sommerdækkene,
hvilket dog er et meget almindeligt fænomen med vinterdæk)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-11-05 22:22

L wrote:
> [...]
> 205/60x16H
>
> Det kunne jo være i kendte et sted hvor de havde fået en stor

Hvorfor SKAL det være UG7?

Bare fordi at det i to størrelse er bedst?

Er det testet i 205/60-16?

Nej. Det er jo ikke sikkert at det i den størrelse er UG7 der er bedst - det
kunne jo fx Michelin Alpin A2 der er bedst...

Fra : Anders Majland

Dato : 02-12-05 10:05

> Hvorfor SKAL det være UG7?
> Bare fordi at det i to størrelse er bedst?

Ja det er derfor jeg har valgt dem - vi skulle bruge en størrelse midt
imellem de testede og da det var meget forskellige testresultater på de
næste pladser for de 2 dækstørrelser var det oplagt at resonere at ug7 nok
også var blandt de bedste i den størrelse vi skulle bruge.

Somerdækkene er noget continental eco et eller andet - og der er markant
bedre bid på rimglatte sogneveje på de nye ug7 - noget er forskellen er nok
også at de andre har kørt 30000km så blokkene er ikke så skarpe.

På den forrige bil kørte vi med helårsdækket goodyear vector 5 - i adac's
test for et par år siden hvor de testede den diemension vi kørte på landede
det godt middel i et felt af vinterdæk..

Men problemet denne vinter bliver sikkert ikke dækket men manglende
frihøjde - sådan en skoda fabia har ikke meget luft under maven....... Hmm
hvis min kone nu kører fast til vinter kan det være det at gammel landrover
igen kan komme på ønskesedlen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-12-05 13:18

Brian wrote:

> Det er det ikke, jeg synes vinterdæk er sindsygt opreklameret.

Har du prøvet forskellen ?

> Det vigtigste er stadig at køre efter forholdene.

Vinterdækkene kan være forskellen mellem bule og bare hjertebanken.

--

Christian

Fra : Brian

Dato : 05-12-05 14:11

Christian B. Andresen wrote:

> Har du prøvet forskellen ?

Jaja, jeg har både kørt med sommer/vinter/helårsdæk

> Vinterdækkene kan være forskellen mellem bule og bare hjertebanken.

Nææ, for hvis du kommer derud hvor du har fået hjertebanken, har du
ikke kørt efter forholdene. Det kan både være din bils formåen i glat
føre, eller dine evner.

/Brian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-12-05 14:40

Brian wrote:
> Nææ, for hvis du kommer derud hvor du har fået hjertebanken, har du
> ikke kørt efter forholdene. Det kan både være din bils formåen i glat
> føre, eller dine evner.

Så du kører heller ikke med sikkerhedssele - for du kører jo ordentligt og
efter forholdene, så det er jo ikke nødvendigt med sikkerhedsselen...

Fra : Brian

Dato : 07-12-05 16:30

Morten Fruergaard wrote:

> Så du kører heller ikke med sikkerhedssele - for du kører jo
> ordentligt og efter forholdene, så det er jo ikke nødvendigt med
> sikkerhedsselen...

Jo, jeg kører med sele. Som jeg skrev et andet sted, kan du aldrig
gardere dig mod tåber.

/Brian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-12-05 17:12

Brian wrote:
> Jo, jeg kører med sele. Som jeg skrev et andet sted, kan du aldrig
> gardere dig mod tåber.

Og derfor skal man køre med gode dæk...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-12-05 08:42

Brian wrote:

> [...]
>
> Nææ, for hvis du kommer derud hvor du har fået hjertebanken, har du
> ikke kørt efter forholdene. Det kan både være din bils formåen i glat

Det passer IMO ikke, for det er jo i den situation hvor der måske er
en isplet, en tåbe eller lign. at man kan få brug for det.
Man skal selvfølgelig ikke bruge det at man kører på vinterdæk til
at flytte grænsen for hvor når man kører efter forholdene.

--

Christian

Fra : Brian

Dato : 06-12-05 22:37

Christian B. Andresen wrote:

> Det passer IMO ikke, for det er jo i den situation hvor der måske er
> en isplet, en tåbe eller lign. at man kan få brug for det.

Ispletter og tåber kan du jo aldrig gardere dig imod. Hvis alm. vinterdæk
var nok til is, tror jeg markedet for pigdæk ville være endnu mere dødt.

> Man skal selvfølgelig ikke bruge det at man kører på vinterdæk til
> at flytte grænsen for hvor når man kører efter forholdene.

Men er det ikke det der sker ?

/Brian

Fra : Jens

Dato : 07-12-05 17:02

Brian <ellers@tak.du> wrote:

> Men er det ikke det der sker ?

Dækmonteringen er en væsentlig del af "forholdene".
--

Jens F

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-12-05 10:02

Brian wrote:

> Det ved jeg ikke...

> Og de extreme situationer bringer man nemt sig selv i.

Det vil jeg så mene at man ikke gør så længe man kører efter
forholdene.
Man er jo selv herre over ens egen kørsel, men ikke de andres.

> [...]
> snakket om at købe vinterdæk - fordi de anbefaler det i TV!
>
> Det siger måske mere om min far, men han er da en rimelig

De fleste gode sommerdæk og helårsdæk er fine nok til alm. kørsel.
Men de gange hvor du har brug for al den styreevne eller bremseevne som
man kan skaffe der er det at dækkene bliver den begrænsende faktor.
Det er dækkene og KUN dækkene som stopper bilen og som danner bilens
kontakt med vejen.

--

Christian

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-05 10:37

De fleste gode sommerdæk og helårsdæk er fine nok til alm. kørsel.

Det samme m. nedslidte vinterdæk, <4mm., som måske er > 4 år gl.- dvs.
gummiet er blevet hårdt af ælde :(.

Det er dækkene og KUN dækkene som stopper bilen og som danner bilens
kontakt med vejen.

Det er rigtigt, men hvis man tror at vinterdæk af en beskaffenhed som
beskrevet, er bedre- tror man på julefanden, bilder man sig en løgn ind ;).
Og der findes RIGTIG mange af dem i trafikken, har jeg lagt mærke til på
div. P.pladser :((. Hellere et nyt sommerdæk, endnu bedre helårs, end et
gl. surt, ½ nedslidt vinterdæk!!!.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-12-05 10:50

Brian wrote:

> Ispletter og tåber kan du jo aldrig gardere dig imod. Hvis alm. vinterdæk
> var nok til is, tror jeg markedet for pigdæk ville være endnu mere dødt.

Er det ikke dødt ?
Jeg hører stort set aldrig pigdæk.

> Men er det ikke det der sker ?

Det synes jeg ikke.

--

Christian

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-05 11:34

Er det ikke dødt ?
Jeg hører stort set aldrig pigdæk.

Med god grund/ godt det samme, for deres performance på tør/våd vej er
dårligere end alt andet end måske lige slicks ;).

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-12-05 10:55

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> [...]
> Og der findes RIGTIG mange af dem i trafikken, har jeg lagt mærke til på
> div. P.pladser :((. Hellere et nyt sommerdæk, endnu bedre helårs, end et

Det er rigtigt, derfor skifter jeg også mine vinterdæk ved omkring 3
mm mønster.

--

Christian

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-05 11:18

>et er rigtigt, derfor skifter jeg også mine vinterdæk ved omkring 3
>m mønster.

Det er så ABSOLUT min. hvis de skal være noget værd.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-12-05 11:37

"Christian B. Andresen" skriver:

> Er det ikke dødt ?

Det havde jeg forventet

> Jeg hører stort set aldrig pigdæk.

Det gør jeg - til stor undren....

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-12-05 08:59

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Det er så ABSOLUT min. hvis de skal være noget værd.

Det ved jeg også godt.

--

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-12-05 09:01

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Christian B. Andresen" skriver:

> Det havde jeg forventet

> Det gør jeg - til stor undren....

Det samme her, blev overhalet på motorvej i går aftes, jeg kørte ca.
120 og han kørte vel en 130, men stadig det var meget tydeligt.

--

Christian