Trafikkontrol for langt ude...
Fra : Jesper Sørensen

Dato : 29-11-05 12:48

Er det ikke lidt for langt ude at bruge 4 betjente, en helikopter til 15mio
og nogle cykler/biler
til at finde ud af om hr. jensen kører 100, hvor han må køre 80??

Jeg synes det er gået for vidt.. brug dog ressourcerne på noget mere
fornuftigt!!

- og nej.. jeg er ikke blevet snuppet på den måde.. er dog blevet blitzet
for en latterlig lav hastighed, men
pyt med det.. den diskution er jeg ikke interesseret i..

--

___________________
Mvh

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-11-05 13:12

"Jesper Sørensen" skriver:

> Er det ikke lidt for langt ude at bruge 4 betjente, en helikopter til 15mio
> og nogle cykler/biler
> til at finde ud af om hr. jensen kører 100, hvor han må køre 80??

Ja - når man nu kunne klare det med laser og fotoapparat

> Jeg synes det er gået for vidt.. brug dog ressourcerne på noget mere
> fornuftigt!!

1. Der er ikke gået for vidt, den teknik har man brugt i flere år end
laser...

2. Helikopterpiloten skulle alligevel flyve omkring og bruge brændstof.
Det er altså ikke ham der koster.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : JS

Dato : 29-11-05 13:26

"Jesper Sørensen" <forum@jesperdj.dk> skrev i en meddelelse
> Er det ikke lidt for langt ude at bruge 4 betjente, en helikopter til
> 15mio og nogle cykler/biler
> til at finde ud af om hr. jensen kører 100, hvor han må køre 80??

Hvor hurtigt tror du hr. jensen ville køre hvis risikoen for at blive
opdaget ikke var der?

Fra : Bagdad Bob

Dato : 29-11-05 18:36

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Jesper Sørensen" <forum@jesperdj.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvor hurtigt tror du hr. jensen ville køre hvis risikoen for at blive
> opdaget ikke var der?

Hr. Jensen ville formentligt køre nogenlunde efter forholdene hvilket vil
sige omkring 120-130 på motorvejen og godt 90 på en pæn landevej. Det var
stort set alle (inklusive politiet) enige om var fornuftigt før det talende
yver fik øje på masse stemmer.

Brian igen igen ville sikkert køre ligeså råddent som han altid har gjort.

/Abildgaard

Fra : Lars

Dato : 29-11-05 19:09

> [...]
> sige omkring 120-130 på motorvejen og godt 90 på en pæn landevej. Det var
> stort set alle (inklusive politiet) enige om var fornuftigt før det

Det talende yver?

Sikke en farverig titel, hvem er det du omtaler?

- Lars

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-05 20:35

"Lars" <Evil_twin@telstra.com> skrev i en meddelelse
> talende
>
> Det talende yver?
>
> Sikke en farverig titel, hvem er det du omtaler?

Vel Magrethe Auken "den hellige ko"
Hun har påvirket meget i dette land, sammen med Duracell

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 29-11-05 20:46

Tom wrote:

> Vel Magrethe Auken "den hellige ko"

Jeg gætter på Lene Espersen

/Brian

Fra : Brian Sørup

Dato : 29-11-05 20:54

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse

> Jeg gætter på Lene Espersen

...også kendt som Pat-Lene
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Peter Weis

Dato : 30-11-05 18:59

Brian Sørup wrote:

> ..også kendt som Pat-Lene

Da hun var yngre også som "den talende kavalergang".
Om det er alderen eller ministerfrokosterne der har gjort hende til "det
talende yver", skal jeg lade være usagt.

mvh
Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-11-05 19:41

Bagdad Bob skriver:

> Hr. Jensen ville formentligt køre nogenlunde efter forholdene hvilket vil
> sige omkring 120-130 på motorvejen og godt 90 på en pæn landevej.

Der tager du fejl. Hr Jensen kørte 100 da han blev snuppet.

Fra : Kent Friis

Dato : 29-11-05 22:24

Den Tue, 29 Nov 2005 19:40:54 +0100 skrev Klaus D. Mikkelsen:
> Bagdad Bob skriver:

> Der tager du fejl. Hr Jensen kørte 100 da han blev snuppet.

Og havde han gjort det 2 km syd for hvor jeg bor, havde det ikke
blot været efter forholdene, men også lovligt.

Så meget dårligere er dansk asfalt vel ikke at det er uforsvarligt
at køre 100 på en vej der er dobbelt så bred som en hvor man fuldt
lovligt kan køre 100 nede syd for den røde streg? (Jeg ved ikke om
den omtalte vej var så bred, men en del danske hovedveje er brede
i forhold til en tysk landevej.

Mvh
Kent

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-11-05 08:06

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Så meget dårligere er dansk asfalt vel ikke at det er uforsvarligt
> at køre 100 på en vej der er dobbelt så bred som en hvor man fuldt
> lovligt kan køre 100 nede syd for den røde streg?

Man har et andet forhold til "forsvarligt" DK. end i D. Men lige som du
kommer med et eksempel "som nok ikke kan passer", er der steder,forhold hvor
de DK.bestemmelser passer, andre gør de ikke.

Fra : Kent Friis

Dato : 30-11-05 19:02

Den Wed, 30 Nov 2005 08:06:27 +0100 skrev Jørgen M. Rasmussen:

> Man har et andet forhold til "forsvarligt" DK. end i D.

Ja, i DK skal det helst ikke være nødvendigt at føreren selv er
i stand til at vurdere noget som helst.

Man sætter fx gladeligt skilte med "tilrådelig hastighed 60" ved
sving hvor den tilladte hastighed er 80, og man kan køre igennem
svinget med 110.

Et lignende skilt - "flere farlige vejsving, det første til
højre" havde nær kostet min mor bilen (og måske familien) under en
ferietur, for dernede mente de det sg* alvorligt. Herhjemme er det
jo knapt nødvendigt at sætte farten ned hvis der står det skilt
- hvis man skal under 80, står der tilrådelig hastighed 40 eller
lavere.

Mvh
Kent

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-11-05 20:53

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja, i DK skal det helst ikke være nødvendigt at føreren selv er
> i stand til at vurdere noget som helst.

I DK. overvurdere føreren ofte sig selv og sit køretøj, derfor sigter man
lavt- for man ved jo godt at reelt bliver det et sted midt imellem.

Fra : Kent Friis

Dato : 02-12-05 18:30

Den Wed, 30 Nov 2005 20:52:54 +0100 skrev Jørgen M. Rasmussen:

> I DK. overvurdere føreren ofte sig selv og sit køretøj, derfor sigter man
> lavt- for man ved jo godt at reelt bliver det et sted midt imellem.

At overvurdere sig selv og køretøjet har skiltene jo ingen indflydelse
på, for de siger intet om hverken føreren eller køretøjet. De viser
præcist det samme uanset om føreren er racerkører eller en 85-årig.
Og uanset om det er en Testarossa eller en Ellert.

Det eneste man får ud af at sætte skiltene generelt for lavt er
at folk konsekvent lægger 20-30 km/t oveni, for at få det tal de
rent faktisk mente. Hvilket de nu forsøger at lave om på hvad angår
hastighedsbegrænsningerne.

Mvh
Kent

Fra : Peter Nielsen

Dato : 30-11-05 22:17

----snip----
> Man sætter fx gladeligt skilte med "tilrådelig hastighed 60" ved
> sving hvor den tilladte hastighed er 80, og man kan køre igennem
> svinget med 110.
----snip----

Enig. Jeg kan heller ikke finde den røde tråd herhjemme. Jeg bor på
Sysjælland og i en del af byerne, må man køre 60 km/t medmindre det er en
decideret bygade, hvor man til gengæld kun må køre 40, hvilket er OK
eksempelvis i den by jeg bor, da der langs en del af bygaden ligger en
skole.

Når jeg så kommer til by som Osted på midtsjælland, hvor de har anlagt en
vej der er bredere end en større motorvej, må man kun køre 50, selvom der er
cykelsti og stort set ingen fodgængere, som skal krydse vejen. Det eneste
sted, hvor jeg ser de krydser vejen er hvor der er lysregulering. Men det er
en dejlig pengemaskine for fotofælderne, så hvorfor i alverden skulle man
ændre hastighedsbegrænsingen til noget mere logisk (60 eller 70).

mvh
Peter

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-12-05 01:59

"Peter Nielsen" <disl35@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Når jeg så kommer til by som Osted på midtsjælland, hvor de har anlagt en
> vej der er bredere end en større motorvej, må man kun køre 50, selvom der
> er cykelsti og stort set ingen fodgængere,

Rygters Bureau siger at, grunden er at, Osted har hidtil tilhørt Lejre
kommune, og borgmesteren bor/har boet i Osted. De fortæller også at, han fik
påbud om at motionere mere, derfor ar der anlagt en cykelsti bred som en
sognevej imel. de to byer ;). Det er da cykel-policy som kan forstås, de kan
jo nøjes med at ekspropriationere landbrugsjord på de kanter, som alligevel
ligger brak ;).

Fra : Peter Weis

Dato : 30-11-05 18:59

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Der tager du fejl. Hr Jensen kørte 100 da han blev snuppet.

Brian Jensen?

mvh
Peter

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-11-05 20:03

"Bagdad Bob" <wholesome@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hr. Jensen ville formentligt køre nogenlunde efter forholdene hvilket vil
> sige omkring 120-130 på motorvejen og godt 90 på en pæn landevej.

Hvor færdes du?. Før klippekortet kunne du godt ligge 10-20- til. Og det var
ikke nødvendigvis "efter forholdene"- det var bare "normen". Nu er der lidt
bedre overensstemmelse.

Fra : Kent Friis

Dato : 29-11-05 22:27

Den Tue, 29 Nov 2005 20:03:29 +0100 skrev Jørgen M. Rasmussen:

> Hvor færdes du?. Før klippekortet kunne du godt ligge 10-20- til. Og det var
> ikke nødvendigvis "efter forholdene"

80 er heller ikke nødvendigvis efter forholdene.

> - det var bare "normen". Nu er der lidt
> bedre overensstemmelse.

Det kommer an på forholdene. Hvis det er dårligt vejr, eller man
kører i et gammelt vrag fra dengang de 80 blev indført, har du nok
ret. Men forholdene er ikke altid så dårlige (men nogen gange også
dårligere).

Mvh
Kent

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-11-05 07:50

> [...]

> Det kommer an på forholdene. Hvis det er dårligt vejr, eller man
> kører i et gammelt vrag fra dengang de 80 blev indført, har du nok

Og det er helt OK at køre hurtigere, fordi man ikke har indset at ens
personlige "forhold" ikke er gode, og bare følger "strømmen", som godt må
køre hurtigere?.
BTW. Så er der ikke mange biler tilbage fra den gang 80- blev indført, det
er 20-25 år siden.

Fra : Kent Friis

Dato : 30-11-05 19:05

Den Wed, 30 Nov 2005 07:49:45 +0100 skrev Jørgen M. Rasmussen:

> [...]
> køre hurtigere?.
> BTW. Så er der ikke mange biler tilbage fra den gang 80- blev indført, det

Det er da i min tid... Jeg havde forventet det dobbelte.

Men kig på hvor lang tid der gik fra tyskerne begyndte at bygge
VW'er (de rigtige) og autobahns til dem at køre på, til der i DK
var så få før-VW biler tilbage til at man fandt det forsvarligt at
sætte motorvejshastigheden op til VW-hastighed (130)

Mvh
Kent

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-11-05 13:36

JS wrote:
> "Jesper Sørensen" <forum@jesperdj.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvor hurtigt tror du hr. jensen ville køre hvis risikoen for at blive
> opdaget ikke var der?

Ham som blev stoppet i Station2 i går på en snorlige landevej i
vestjylland ville ikke have kørt hurtigere.
Jeg kører ca. 120 km/t i 110 km/t zonerne og 130 km/t i 130 km/t
zonerne, begge tal efter mit speedometer.
Hvis der ingen risiko var for at blive opdaget ville jeg stadig køre
det samme.

--

Christian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-11-05 13:38

"Christian B. Andresen" skriver:

> Ham som blev stoppet i Station2 i går på en snorlige landevej i
> vestjylland ville ikke have kørt hurtigere.

Heller ikke, hvis han vidste at han aldrig ville bøde for det ?

Det tror jeg ikke på......

Fra : alexbo

Dato : 29-11-05 20:25

"Jesper Sørensen" skrev

> Jeg synes det er gået for vidt.. brug dog ressourcerne på noget mere
> fornuftigt!!

Enig, det er fuldstændig åndsvagt at bilisterne bliver ved med at lægge
beslag på politiets arbejdskraft.
Hvis bilisterne ville overholde færdselsloven, så kunne politiet bruge deres
resurser til de mere alvorlige overtrædelser af lovgivningen.

Det er jo hr. Jensen selv der er skyld i at hans sommerhus ikke kan stå
vinteren over i fred, han beslaglægger den betjent der kunne have
patruljeret i sommerhusområdet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 29-11-05 21:53

hehe, der kom da en debat ;)

Vi skal ikke forkaste trafikkontrol, slet ikke.. men at bruge en
helikopter..!?!?
Det er godtnok at overkriminalisere emnet..
Og så på en dødkedelig landevej.. ?!!?

Man fristes til at sige at det lygter af penge i statskassen.. men med en
flyvende strisser, så er det vist
rent underskud..

Og at piloten ligesågodt kan flyve over bilerne, da han alligevel ville
flyve andre steder er da en tåbelig indstilling,
jeg vil da hellere betale ham for at finde forsvunde folk, personer på flugt
osv.

Hvis hr. jensen kunne bestemme hvor hans skattekroner gik hen, så valgte han
sommerhuset..

Det er jo det jeg mener.. at færdsel over-kriminaliseres fuldstændig.. så
galt står den da slet ikke
til i dette land.. indvandrer politik er da et MEGET mere hot emne f. eks.

--

___________________

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-11-05 02:57

> hehe, der kom da en debat ;)

> Vi skal ikke forkaste trafikkontrol, slet ikke.. men at bruge en
> helikopter..!?!?

Det har man gjort i mange år. Min anden hastighedsbøde fik jeg af en
helikopter mellem Vejle og Kolding. Det var i 1977.

> Det er godtnok at overkriminalisere emnet..
> Og så på en dødkedelig landevej.. ?!!?

Jeg fik - for den samme pris - en måling på både landevej og motorvej :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-11-05 06:38

"Jesper Sørensen" skriver:

> Vi skal ikke forkaste trafikkontrol, slet ikke.. men at bruge en
> helikopter..!?!?
> Det er godtnok at overkriminalisere emnet..
> Og så på en dødkedelig landevej.. ?!!?

Hvilken del af mit første indlæg var det du ikek forstod ?

> [...]

> flyve andre steder er da en tåbelig indstilling,
> jeg vil da hellere betale ham for at finde forsvunde folk, personer på flugt

Det gør du også....

> Hvis hr. jensen kunne bestemme hvor hans skattekroner gik hen, så valgte han
> sommerhuset..

Det er da ikke noget problem, han kan da bare overbevise sine
medmennesker om at overholde færdselsloven. Men så længe han selv kører
100 må han jo vide at der er en chance for at smide pengene i
bødekassen.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 30-11-05 11:26

Jesper Sørensen wrote:
> [...]
> til at finde ud af om hr. jensen kører 100, hvor han må køre 80??
>
> Jeg synes det er gået for vidt.. brug dog ressourcerne på noget mere

F.eks. fotovogne. De er langt billligere i drift

Ebbe

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 30-11-05 13:36

Jeps.. men de kan ikke skelne mellem om mandenhar kørekort eller er
pissefuld.. det er ikke den
rigtige løsning...

--

___________________

Fra : Lars

Dato : 30-11-05 13:58

> Jeps.. men de kan ikke skelne mellem om mandenhar kørekort eller er
> pissefuld.. det er ikke den
> rigtige løsning...

Det kommer vel an på hvilken opgave de skal løse. De er helt perkekte til
fartsyndere, men som du skriver er de håbløse til f.eks. spritbillister.

- Lars

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 30-11-05 14:37

Jesper Sørensen wrote:
> Jeps.. men de kan ikke skelne mellem om mandenhar kørekort eller er
> pissefuld.. det er ikke den
> rigtige løsning...

Fuldstændig rigtigt - men det nævnte du ikke noget om i dit
oprindelige indlæg. Der drejede det sig kun om at fange fartsyndere.
Specifikt skrev du følgende:

> Er det ikke lidt for langt ude at bruge 4 betjente, en helikopter til 15mio
> og nogle cykler/biler til at finde ud af om hr. jensen kører 100, hvor han
> må køre 80??

Hvis de sidst tilkommende krav også skal opfyldes, er man
selvfølgelig nødt til at rykke ud med mere end en fotovogn. Det
koster ekstra på fælleskontoen - men de trafikulykker, der ville
opstå hvis man ikke gjorde det, ville koste væsentlig mere på samme
konto.

Ebbe