/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
En billig dag hos reservedelsforhandleren.~
Fra : Dak


Dato : 28-11-05 22:58

Ak ja, så kom der også en dag hvor jeg ikke skulle lange for mange penge ud
af vinduet da jeg skulle besøge den lokale ford-pusher.

Gik derned for at få fat i den førnævnte topdæksel skrue, 3-4 gummi
dippidutter til at holde den lille måtte oppe i bagagerummet, samt en
pakning til låget på ekspansionsbeholderen.

Nå men kom derned og fik et topdæksel skrue men i en ny model. Så det er
okay, selvom toppen er udformet anderledes. Næste ting var de gummi
tingester.(kaldte dem rent faktisk gummi tingester da jeg spurgte efter dem.
). Dem havde han ikke lige i sort så fik dem i grå, og det var jo fint
nok. Men så kom vi til gummipakningen til låget. Han siger så: "Det kan man
desværre ikke købe for sig selv, du må købe hele låget".

tror i så lige på at jeg tænkte at nu ville det blive dyrt. Så spurgte
nervøs hvad det kostede. "69kr" siger han så. Og vupti så var jeg en ok glad
fyr igen.

Ialt så løb regning på ca. 110kr. Nu er der sikkert nogen som synes det er
dyrt men så har i jo ikke læst den post jeg havde om da jeg skulle have et
nyt originalt ur.

Så nu er julegaverne reddet... indtil på fredag hvor jeg skal have en times
mekanikerlære hvor jeg skal have konstateret hvad der skal laves på den af
små/store skavanker. Skal ikke have lavet den hos den pågældende mekaniker
da jeg nok har en lille mistanke til at toppakningen er røget (dog ikke
kritisk endnu) yderst i højreside så lidt olie kommer ud når man kører.

Så et spørgsmål til de gør-det-selv folk. Kan man "lukke" kanten af
pakningen af med flydende pakning? Altså løsne skruerne meget lidt og
sprøjte pakning på kanten og stramme til igen. Vil ikke lukke op så det
blotte øje kan se ind i revnen.


Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap




 
 
Q (28-11-2005)
Kommentar
Fra : Q


Dato : 28-11-05 23:30


"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
news:438b7d6b$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Ak ja, så kom der også en dag hvor jeg ikke skulle lange for mange penge
ud
> af vinduet da jeg skulle besøge den lokale ford-pusher.

<Snip>

> Ialt så løb regning på ca. 110kr. Nu er der sikkert nogen som synes det er
> dyrt men så har i jo ikke læst den post jeg havde om da jeg skulle have et
> nyt originalt ur.

Lyder som en overkommelig udskrivning..

> Så nu er julegaverne reddet... indtil på fredag hvor jeg skal have en
times
> mekanikerlære hvor jeg skal have konstateret hvad der skal laves på den af
> små/store skavanker. Skal ikke have lavet den hos den pågældende mekaniker
> da jeg nok har en lille mistanke til at toppakningen er røget (dog ikke
> kritisk endnu) yderst i højreside så lidt olie kommer ud når man kører.

Hvorfor skal mekanikeren ikke lave den toppakning?

Hvor meget olie smider den?.. Er det bare en smule, så motoren er fedtet
/beskidt eller pisser det ud?

> Så et spørgsmål til de gør-det-selv folk. Kan man "lukke" kanten af
> pakningen af med flydende pakning? Altså løsne skruerne meget lidt og
> sprøjte pakning på kanten og stramme til igen. Vil ikke lukke op så det
> blotte øje kan se ind i revnen.

Jeg ville holde snitterne medmindre du er forberedt på risikoen for at
skulle skifte toppakningen..

/peter



Dak (29-11-2005)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 29-11-05 14:44


> Hvorfor skal mekanikeren ikke lave den toppakning?

Fordi det er dyrt? det har jeg da fået at vide det er.. Eller ved du noget
som de andre ikke ved? Ej men har ikke råd før den anden side af nytåret
hvor jeg ikke længere er på SU.

> Hvor meget olie smider den?.. Er det bare en smule, så motoren er fedtet
> /beskidt eller pisser det ud?

Tror faktisk det pisser ud når jeg kører. Men som sagt kun ud af
motorblokken. har ikke oplevet nogen symptomer på at pakningen indeni er
lækket.


Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap




Q (29-11-2005)
Kommentar
Fra : Q


Dato : 29-11-05 14:59


"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
news:438c5b20$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > Hvorfor skal mekanikeren ikke lave den toppakning?
>
> Fordi det er dyrt? det har jeg da fået at vide det er.. Eller ved du noget
> som de andre ikke ved? Ej men har ikke råd før den anden side af
nytåret
> hvor jeg ikke længere er på SU.

En toppakning er ikke ligefrem et begynderprojekt..

> > Hvor meget olie smider den?.. Er det bare en smule, så motoren er fedtet
> > /beskidt eller pisser det ud?
>
> Tror faktisk det pisser ud når jeg kører. Men som sagt kun ud af
> motorblokken. har ikke oplevet nogen symptomer på at pakningen indeni er
> lækket.

Hvor meget olie bruger den ?...

/peter



Dak (29-11-2005)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 29-11-05 15:09


> En toppakning er ikke ligefrem et begynderprojekt..

Nej derfor skal jeg jo også lige have råd til at betale en mekaniker.


> Hvor meget olie bruger den ?...


Ved det ikke endnu. har kun kørt 3-4 tanke. men prøvede at tørre af i går og
i dag kan jeg allerede se væsentlig mængder olie på siden af blokken. Men
afventer lige til på fredag hvor jeg kan få mekanikeren til at se på det.

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap






Per Henneberg Kriste~ (29-11-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 29-11-05 15:22


"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
news:438c60ea$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Ved det ikke endnu. har kun kørt 3-4 tanke. men prøvede at tørre af i går
> og i dag kan jeg allerede se væsentlig mængder olie på siden af blokken.
> Men afventer lige til på fredag hvor jeg kan få mekanikeren til at se på
> det.

Olie kan komme alle mulig mærkelige steder fra - min erfaring efter at
Quickpot ikke spændte mit oliefilter godt nok. Det så ud som om det kom fra
alle mulig andre steder end oliefilteret...

Så se ordentlig efter :)


--
Per, Esbjerg



Dak (29-11-2005)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 29-11-05 17:24


> Olie kan komme alle mulig mærkelige steder fra - min erfaring efter at
> Quickpot ikke spændte mit oliefilter godt nok. Det så ud som om det kom
> fra alle mulig andre steder end oliefilteret...

Ja men oliefilteret sidder på den modsatte side såå... Ej men har prøvet
at tørre af og der kommer kun olie fra omkring skruerne 2 steder. Har prøvet
at tage skruerne af og tjekke den gummidimst der sidder og tætner men kan
ikke se revner eller noget. Og har spændt helt efter...(Sidste gang kværnede
jeg jo skruen) så et efterlader jo kun pakningerevnen da olien ikke blir
sprøjtet på men stille siver nedad.


Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap



Per Henneberg Kriste~ (29-11-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 29-11-05 18:29


"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
news:438c8095$0$170$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Olie kan komme alle mulig mærkelige steder fra - min erfaring efter at
>> Quickpot ikke spændte mit oliefilter godt nok. Det så ud som om det kom
>> fra alle mulig andre steder end oliefilteret...
>
> Ja men oliefilteret sidder på den modsatte side såå...

Pointen var at olien kan komme alle mulige steder fra :)

Ej men har prøvet
> at tørre af og der kommer kun olie fra omkring skruerne 2 steder. Har
> prøvet at tage skruerne af og tjekke den gummidimst der sidder og tætner
> men kan ikke se revner eller noget. Og har spændt helt efter...(Sidste
> gang kværnede jeg jo skruen) så et efterlader jo kun pakningerevnen da
> olien ikke blir sprøjtet på men stille siver nedad.

Er det topstykket eller topdækslet du har problemer med? Sidstnævnte er ikke
det største problem ...


--
Per, Esbjerg



Dak (29-11-2005)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 29-11-05 19:42


> Er det topstykket eller topdækslet du har problemer med? Sidstnævnte er
> ikke
> det største problem ...

Æhh... findes der 2 forskellige toppe? Jamen det er den helt øverst hvor
der står DOHC 2.0i på.

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap




jan@stevns.net (29-11-2005)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 29-11-05 19:52

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev :

>Æhh... findes der 2 forskellige toppe? Jamen det er den helt øverst hvor
>der står DOHC 2.0i på.

Det er samlingen mellem dit topdæksel, og selve topstykket, der er
utæt ;)



--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Klaus D. Mikkelsen (29-11-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 29-11-05 19:56

jan@stevns.net skriver:
>
> Det er samlingen mellem dit topdæksel, og selve topstykket, der er
> utæt ;)

Det gør jo straks prisen til en helt anden - og arbejdet til "gør det
selv" for den knapt så trænede.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

jan@stevns.net (29-11-2005)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 29-11-05 20:14

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Det gør jo straks prisen til en helt anden - og arbejdet til "gør det
>selv" for den knapt så trænede.

Jep - en ventildækselpakning, burde ikke kunne drille (ret meget)


--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Brian (29-11-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 29-11-05 20:34

jan@stevns.net wrote:

> Jep - en ventildækselpakning, burde ikke kunne drille (ret meget)

Det eneste tricky er vel at _ikke_ at stramme skruen for meget.
Det var ihvertfald et helvedes bøvl på den ene bil, jeg har skiftet
ventildækselpakning på...

/Brian



Dak (29-11-2005)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 29-11-05 20:41


> Det eneste tricky er vel at _ikke_ at stramme skruen for meget.
> Det var ihvertfald et helvedes bøvl på den ene bil, jeg har skiftet
> ventildækselpakning på...

Du way bagud. Been there... done that! *LOL*

(se tidligere tråd: tjaa.. noget godt og noget dårligt på samme dag.)


Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap





Brian (29-11-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 29-11-05 20:48

Dak wrote:

> Du way bagud. Been there... done that! *LOL*
>
> (se tidligere tråd: tjaa.. noget godt og noget dårligt på samme dag.)

Jeg har skam fulgt med i dine små eventyr

Men finten er at sådan en skrue ved ventildækslet ikke skal spændes
med mere end 10-20nm oder so. For meget, og den bliver utæt - for
lidt, og den bliver utæt

/Brian



Jakob Jeppesen (01-12-2005)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 01-12-05 22:17

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse news:438cad4e$0$15790$14726298@news.sunsite.dk...
> jan@stevns.net wrote:
>
>> Jep - en ventildækselpakning, burde ikke kunne drille (ret meget)
>
> Det eneste tricky er vel at _ikke_ at stramme skruen for meget.
> Det var ihvertfald et helvedes bøvl på den ene bil, jeg har skiftet ventildækselpakning på...
>

Ja - men for lidt er jo heller ikke sagen

Jeg mener da at kunne huske at man ikke blindt skal
følge f.eks. Haynes mht. til tilspændingsmoment - men
det kan Jan vist fortælle mere om....

/Jakob



Dak (29-11-2005)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 29-11-05 20:38


> Jep - en ventildækselpakning, burde ikke kunne drille (ret meget)

Ja og det burde en skrue jo hellere ikke når man bare skulle stramme den.
en ting har jeg lært af at købe brugt mc/bil så er det at alting ikke
lige overholder naturloven.

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap





Anders Majland (29-11-2005)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 29-11-05 15:45

> En toppakning er ikke ligefrem et begynderprojekt..

Hvorfor ikke - den er da oftest til at komme til ...

/A - der er ved at skifte ventiler og knastfølger på en 4ventilet
etcylindret ...



Per Henneberg Kriste~ (29-11-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 29-11-05 15:09


"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
news:438c5b20$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Tror faktisk det pisser ud når jeg kører. Men som sagt kun ud af
> motorblokken. har ikke oplevet nogen symptomer på at pakningen indeni er

Med mindre du er meget heldig kan du spænde den fast. Men jeg tillader mig
at tvivle.

En ny pakning er nok nærmere løsningen ..


--
Per, Esbjerg



Ukendt (29-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-11-05 17:30


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:438c60c4$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
> news:438c5b20$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Tror faktisk det pisser ud når jeg kører. Men som sagt kun ud af
>> motorblokken. har ikke oplevet nogen symptomer på at pakningen indeni er
>
> Med mindre du er meget heldig kan du spænde den fast. Men jeg tillader mig
> at tvivle.

Gad vide hvorfor man monterer strækbolte til topstykket

--
Tom



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408909
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste