/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Videopollitiet sidste afsnit og gavekort i~
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 28-11-05 20:43

Landbetjenten i Egtved jagter i disse dage trafikanter, der opfører sig
efter reglerne. Siden i fredags og tre uger frem har betjenten nemlig uddelt
gavekort til de mest lovlydige trafikanter.

http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=268132&r=1

Sidste afsnit af Videopolitiet i denne omgang handler om for tæt kørsel og
væddeløbskørsel. Videobetjent Jens Kr. Jensen viser et klip, hvor samme
bilist når at begå tre forseelser på samme strækning.

http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=268126&r=1



 
 
Mogens (28-11-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 28-11-05 23:27

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message
news:438b5dbe$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Sidste afsnit af Videopolitiet i denne omgang handler om for tæt kørsel og
> væddeløbskørsel. Videobetjent Jens Kr. Jensen viser et klip, hvor samme
> bilist når at begå tre forseelser på samme strækning.

Ja - det må sgu være et drømmejob at have. Flintre afsted med høj
hastighed i såvel nødspor på som uoversigtlige bakketoppe (med
dobbelt fuldt optrukne linier), uden der kan ka' ske en skid ved det
med een. Kanon...



Anders Majland (29-11-2005)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 29-11-05 09:09

> Ja - det må sgu være et drømmejob at have.

For ikke at nævne hans kollega på mc
Men det følger så meget lort med jobbet at jeg nok egenligt helst er fri ...



Per Henneberg Kriste~ (29-11-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 29-11-05 09:40


"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:438b8445$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Ja - det må sgu være et drømmejob at have. Flintre afsted med høj
> hastighed i såvel nødspor på som uoversigtlige bakketoppe (med
> dobbelt fuldt optrukne linier), uden der kan ka' ske en skid ved det
> med een. Kanon...

Det kan måske være sjovt nok en enkelt gang eller to. Men flere timer om
dagen, hvor man i høj grad skal være afhængig af andre trafikanters
opmærksomhedsniveau.

Nahh ...


--
Per, Esbjerg



Henrik B. (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 05-12-05 12:38

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:438b5dbe$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Sidste afsnit af Videopolitiet i denne omgang handler om for tæt kørsel og
> væddeløbskørsel. Videobetjent Jens Kr. Jensen viser et klip, hvor samme
> bilist når at begå tre forseelser på samme strækning.
>
> http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=268132&r=1

Og de snakker igen vrøvl: 3-4 sekunders forsinkelse på bremsningen i en
lastbil". Hold da kæft en gang vås!

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



DJ Bobo :\) (05-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo :\)


Dato : 05-12-05 18:32

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
news:4394269e$0$47077$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Og de snakker igen vrøvl: 3-4 sekunders forsinkelse på bremsningen i en
> lastbil". Hold da kæft en gang vås!

Måske han tænker på en Vabis' trykluftbremser fra gammel tid
med langsom fyldesystem OG så videre
--
Mvh Mogens
....der ikke skal gøre sig frygtelig klog på lastvognes bremseteknologi,
men dog kan huske teorien, idet mit kørekorts lastvognsdel kun er få
år gammel - og dér lærte man lidt om lastvognes langsomme bremse-
system... :)



Henrik B. (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 05-12-05 18:46

"DJ Bobo :)" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:43947997$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

>> Og de snakker igen vrøvl: 3-4 sekunders forsinkelse på bremsningen i en
>> lastbil". Hold da kæft en gang vås!
>
> Måske han tænker på en Vabis' trykluftbremser fra gammel tid
> med langsom fyldesystem OG så videre

Med garanti, men det er slet ikke relevant for dagens tunge køretøjer, og da
kun at sætte uvidenhed og frygt i hovedet på de øvrige bilister!

Prøv en ny Volvo forvogn, f.eks. en tankvogn der er læsset så den vejer de
tilladte 32 ton. Smid bremsepedalen halvt ned og du vil under et halvt
sekund senere sidde med ansigtet mod forruden.

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Finn Guldmann (10-01-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 10-01-06 21:56

DJ Bobo :) wrote:
>>Og de snakker igen vrøvl: 3-4 sekunders forsinkelse på bremsningen i en
>>lastbil". Hold da kæft en gang vås!
> Måske han tænker på en Vabis' trykluftbremser fra gammel tid
> med langsom fyldesystem OG så videre
>
Du mener dem med et-kreds system?

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.

Christian B. Andrese~ (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 05-12-05 12:54


Henrik B. wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:438b5dbe$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > Sidste afsnit af Videopolitiet i denne omgang handler om for tæt kørsel og
> > væddeløbskørsel. Videobetjent Jens Kr. Jensen viser et klip, hvor samme
> > bilist når at begå tre forseelser på samme strækning.
> >
> > http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=268132&r=1
>
> Og de snakker igen vrøvl: 3-4 sekunders forsinkelse på bremsningen i en
> lastbil". Hold da kæft en gang vås!

Sikkert, man det er i hvert fald sikkert at mange anhængee bremsede
ringere end kravene. Det er da et sikkerhedsmæssigt problem.

--

Christian


Folmer Rasmussen (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 05-12-05 13:29

On 5 Dec 2005 03:54:03 -0800, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:


>> Og de snakker igen vrøvl: 3-4 sekunders forsinkelse på bremsningen i en
>> lastbil". Hold da kæft en gang vås!
>
>Sikkert, man det er i hvert fald sikkert at mange anhængee bremsede
>ringere end kravene. Det er da et sikkerhedsmæssigt problem.

>--

I branchen foregår der i øjeblikket en heftig debat, om især traileres
bremseevne.

Det er nemlig sådan, at man kan hente en splitterny trailer hos
fabrikanten, køre den direkte i synshallen, og få den dumpet på
bremserne.

Fabrikanternes forklaring går på, at bremserne først fungerer
maksimalt, når de er kørt varme!?

Det er jo ganske betryggende, at hver gang man har holdt stille i en
periode, så har man ikke fuld bremsevirkning.

Det er derfor lidt unfair altid at hænge chauffører og vognmænd ud,
hver gang der har været en storvognskontrol, men du har da ret, det er
et problem.

Venlig hilsen
Folmer


Finn Guldmann (10-01-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 10-01-06 21:51

Folmer Rasmussen wrote:
> I branchen foregår der i øjeblikket en heftig debat, om især traileres
> bremseevne.
> Det er nemlig sådan, at man kan hente en splitterny trailer hos
> fabrikanten, køre den direkte i synshallen, og få den dumpet på
> bremserne.
> Fabrikanternes forklaring går på, at bremserne først fungerer
> maksimalt, når de er kørt varme!?
> Det er jo ganske betryggende, at hver gang man har holdt stille i en
> periode, så har man ikke fuld bremsevirkning.
> Det er derfor lidt unfair altid at hænge chauffører og vognmænd ud,
> hver gang der har været en storvognskontrol, men du har da ret, det er
> et problem.
>
Hvis jeg ikke har fået totalt galt fat i debatten de seneste år,
omkring bremserne på trailere, så handler det lige så meget om at der
er sat en øvre grænse for hvormeget traileren må bremse, på
foranledning af trailerudlejere. Undskyldningen skulle være fare for
udskridning. Men den reelle grund skulle være at der så ikke blev
slidt så meget trailernes bremsere. Og det var jo vigtigt dengang det
var udlejerens ansvar om de var i orden. I dag er det typisk lejerens
eget ansvar at holde trailer, incl. bremser i orden. Men reglerne er
ikke fjernet.

Overfor dette står et lovkrav om at traileren skal bremse mindst så og
så meget.

Problemet er så at den øvre grænse er svjh 57% mens den nedre grænse
svjh er 47%, af trækkerens bremseevne.

I mine øjne giver det en meget lille margin at bevæge sig indenfor. Og
som jeg ser det skal den ene grænse flyttes, så der bliver størrere
afstand.

Jeg har besøg ag en kammerat, der har arbejdet med trailere i en
vognmandsvirksomhed. Han bekræfter den med de varme bremser. Og
beskriver hvordan de løste det problem med en pladstrækker med
slingrebremse.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.

Christian B. Andrese~ (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 06-12-05 08:29


Folmer Rasmussen wrote:
> On 5 Dec 2005 03:54:03 -0800, "Christian B. Andresen"
> <trav@tiscali.dk> wrote:
>
>
> >> Og de snakker igen vrøvl: 3-4 sekunders forsinkelse på bremsningen i en
> >> lastbil". Hold da kæft en gang vås!
> >
> >Sikkert, man det er i hvert fald sikkert at mange anhængee bremsede
> >ringere end kravene. Det er da et sikkerhedsmæssigt problem.
>
> >--
>
> I branchen foregår der i øjeblikket en heftig debat, om især traileres
> bremseevne.
>
> Det er nemlig sådan, at man kan hente en splitterny trailer hos
> fabrikanten, køre den direkte i synshallen, og få den dumpet på
> bremserne.
>
> Fabrikanternes forklaring går på, at bremserne først fungerer
> maksimalt, når de er kørt varme!?

Utrolig ringe undskyldning, det er da ikke holdbart.

> Det er jo ganske betryggende, at hver gang man har holdt stille i en
> periode, så har man ikke fuld bremsevirkning.
>
> Det er derfor lidt unfair altid at hænge chauffører og vognmænd ud,
> hver gang der har været en storvognskontrol, men du har da ret, det er
> et problem.

Jeg vidste ikke det var sådan, det er da for ringe.

--

Christian


Henrik B. (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 06-12-05 19:20

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1133854131.959383.286570@f14g2000cwb.googlegroups.com...

> Fabrikanternes forklaring går på, at bremserne først fungerer
> maksimalt, når de er kørt varme!?

Utrolig ringe undskyldning, det er da ikke holdbart.

Ikke på en Mercedes McLaren SLR.

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Armand (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-12-05 00:10

> Folmer Rasmussen wrote:
>
>>
>>Fabrikanternes forklaring går på, at bremserne først fungerer
>>maksimalt, når de er kørt varme!?

Mon ikke at det drejer sig om at de skal "køres til" (á nye dele der
skal tilpasse sig hinanden) og ikke "køres varme".
Tromlebremsers problem har altid været at bakkerne fra nye af ikke lagde
an mod tromlen med hele fladen, men først skulle slides til!

--
Armand.

Folmer Rasmussen (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 11-12-05 12:29

On Sun, 11 Dec 2005 00:10:07 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>> Folmer Rasmussen wrote:
>>
>>>
>>>Fabrikanternes forklaring går på, at bremserne først fungerer
>>>maksimalt, når de er kørt varme!?
>
>Mon ikke at det drejer sig om at de skal "køres til" (á nye dele der
>skal tilpasse sig hinanden) og ikke "køres varme".
>Tromlebremsers problem har altid været at bakkerne fra nye af ikke lagde
>an mod tromlen med hele fladen, men først skulle slides til!

>--

Hvis det ikke lige var fordi at de nye trailere jeg har omtalt er
udstyret med skivebremser, så er din teori god nok.

Venlig hilsen
Folmer


Armand (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-12-05 16:50

Folmer Rasmussen wrote:
> On Sun, 11 Dec 2005 00:10:07 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>>>
>>>>Fabrikanternes forklaring går på, at bremserne først fungerer
>>>>maksimalt, når de er kørt varme!?
>>
>>Mon ikke at det drejer sig om at de skal "køres til" (á nye dele der
>>skal tilpasse sig hinanden) og ikke "køres varme".
>>Tromlebremsers problem har altid været at bakkerne fra nye af ikke lagde
>>an mod tromlen med hele fladen, men først skulle slides til!
>
> Hvis det ikke lige var fordi at de nye trailere jeg har omtalt er
> udstyret med skivebremser, så er din teori god nok.

Auch!
Men hvorfor i alverden begynde at bruge skivebremser hvis ikke at det
skulle være fordi de er bedre :-/

--
Armand.

Christian B. Andrese~ (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 08-12-05 08:50


Henrik B. wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:1133854131.959383.286570@f14g2000cwb.googlegroups.com...
>
> > Fabrikanternes forklaring går på, at bremserne først fungerer
> > maksimalt, når de er kørt varme!?
>
> Utrolig ringe undskyldning, det er da ikke holdbart.
>
> Ikke på en Mercedes McLaren SLR.

Da heller ikke på en 40 tons lastbil.

--

Christian


Christian B. Andrese~ (12-12-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 12-12-05 09:36


Armand wrote:
> Folmer Rasmussen wrote:
> > On Sun, 11 Dec 2005 00:10:07 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> > wrote:
> >>>
> >>>>Fabrikanternes forklaring går på, at bremserne først fungerer
> >>>>maksimalt, når de er kørt varme!?
> >>
> >>Mon ikke at det drejer sig om at de skal "køres til" (á nye dele der
> >>skal tilpasse sig hinanden) og ikke "køres varme".
> >>Tromlebremsers problem har altid været at bakkerne fra nye af ikke lagde
> >>an mod tromlen med hele fladen, men først skulle slides til!
> >
> > Hvis det ikke lige var fordi at de nye trailere jeg har omtalt er
> > udstyret med skivebremser, så er din teori god nok.
>
> Auch!
> Men hvorfor i alverden begynde at bruge skivebremser hvis ikke at det
> skulle være fordi de er bedre :-/

Billigere ?

--

Christian


Folmer Rasmussen (12-12-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 12-12-05 11:08

On 12 Dec 2005 00:35:51 -0800, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>
>Armand wrote:
>> Folmer Rasmussen wrote:
>> > On Sun, 11 Dec 2005 00:10:07 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>

>> Auch!
>> Men hvorfor i alverden begynde at bruge skivebremser hvis ikke at det
>> skulle være fordi de er bedre :-/
>
>Billigere ?

>--

Der er flere grunde.

Det har bl.a. noget med vægt at gøre.

Der er ikke det samme mas med evige justeringer, som på tromlebremser.

De er meget mere "lækre" at bremse med.

Venlig hilsen
Folmer


Armand (13-12-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-12-05 18:58

Folmer Rasmussen wrote:
> >
>>Armand wrote:
>
>>>Men hvorfor i alverden begynde at bruge skivebremser hvis ikke at det
>>>skulle være fordi de er bedre :-/
>>
> Der er flere grunde.
> ............De er meget mere "lækre" at bremse med.

Jo deeet

--
Armand.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408911
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste