/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Q: GDI erfaringer....
Fra : Leon Hulstroem


Dato : 27-11-05 13:01

Hejsa NG...

Søger lige lidt erfaringer med Mitsubishi GDI motorer... har hørt at der kan
være lidt med ventiler !!! hvad ?? og hvad ellers ?

Udover at Mitsubishi er en "billig" bil, som ingen åbenbart vil have (ala
Mondeo) koster den kassen i stumper og ruster sikkert som alle andre biler.
Men på udstyrs- og kører egenskabs-siden, fejler den ikke noget.

--
Mvh
Leon



 
 
Mogens (27-11-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 27-11-05 13:38



--
Mvh Mogens

"Leon Hulstroem" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> wrote in message
news:43899f56$0$84034$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hejsa NG...
>
> Søger lige lidt erfaringer med Mitsubishi GDI motorer... har hørt at der
> kan
> være lidt med ventiler !!! hvad ?? og hvad ellers ?
>
> Udover at Mitsubishi er en "billig" bil, som ingen åbenbart vil have (ala
> Mondeo) koster den kassen i stumper og ruster sikkert som alle andre
> biler.
> Men på udstyrs- og kører egenskabs-siden, fejler den ikke noget.

Køw en V8'er istedet

Nuvel - her er lidt læsestof resten af søndagen:
http://home8.inet.tele.dk/tal

samt dette skriv fra en tidligere tråd:
Hvis det er artiklen fra Oktober 2000 skal du være opmærksom på, at måden at
udbedre problemerne omkring tilsodning af indsugningsventiler er ændret i
forhold til artiklen, Der benyttes nu en såkaldt Carbon Blaster
(specieal-værktøj som man ikke kan få tilgang til andre steder end ved de
autoriserede forhandlere), hvilket koster omkring 2.500,- + moms og varer
lidt over 4 timer. Ved køb af denne bil bør man ALTID sikre sig, at der
følger en rullefelttest med i prisen, og at resultatet af denne er
acceptabelt. Iflg. importøren er acceptabel = +/- 5%, hvilket giver et
minimum på 119 HK, hvilket er dét de fleste ender ud med efter endt
rensning. Er motoren aldrig blevet renset før og har kørt op imod de 100.000
km eller mere skal man ikke påregne at den har mere end 113 HK eller
derunder. Personlig dokumenteret erfaring siger 107 HK. Målet er nemlig
tilsyneladende ikke en optimalt ydende motor, men en motor der opfylder
minimumspecifikationerne....... Det skal ikke forståes sådan, at der ikke er
mere at hente som følge af rensningen, for det er der. Efter at have været
tilstrækkelig meget på barikaderne lykkedes det at få min flyttet fra 119 HK
til 130 HK. Og tro mig - det er 2 vidt forskellige biler man får ud af den
øvelse. Effekttab som følge af tilsodning af ventiler er på min bil målt til
ca. 8 HK på 60.000 Km. Med andre ord skal det som et minimum påregnes at
motoren skal renses for hver 45.000Km, hvis man agter at holde en
gennemsnitlig effekt på de angivne 125 HK (hvilket er nødvendigt, dersom man
skal gøre sig forhåbninger om den gode benzinøkonomi, der absolut er
opnåelig). I praksis bør det nok gøres til hvert eftersyn, men det er endnu
ikke lykkedes at overbevise nogen om dette endnu.

Vær opmærksom på, at første gang motoren renses skal motorstyringen skiftes!
Dette skulle så vidt jeg er orienteret være noget der gøres på importørens
regning. Tidsforbruget ved jeg dog ikke.


Rygtet vil vide, at importøren har ændret praksis m.h.t refundering af
udgiften til denne rensning som før var garantien nemlig 3 år 100.000 km,
men skulle angiveligt nu være 6 år 150.000 km.





Leon Hulstroem (27-11-2005)
Kommentar
Fra : Leon Hulstroem


Dato : 27-11-05 14:54

>
> Køw en V8'er istedet

Ja Ja Ja.. men så skal jeg sgu finde en sponsor, med de km som fruen kører
om året.

> Nuvel - her er lidt læsestof resten af søndagen:
> http://home8.inet.tele.dk/tal

Ja.. den har jeg lige tykket mig igennem... DAMN... det kan sgu da virklig
afskrække folket fra at købe en GDI'er, ikke noget at sige til, at de er
billige.

Mvh
Leon



Henrik B. (28-11-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-11-05 11:08

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:4389a8a9$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Nuvel - her er lidt læsestof resten af søndagen:
> http://home8.inet.tele.dk/tal
>
> samt dette skriv fra en tidligere tråd:
> Hvis det er artiklen fra Oktober 2000 skal du være opmærksom på, at måden
> at
> udbedre problemerne omkring tilsodning af indsugningsventiler er ændret i
> forhold til artiklen, Der benyttes nu en såkaldt Carbon Blaster

Husk lige på, at det der gav problemer for GDI'ens ventiler var benzinens
svovlindhold. Dette er nu fjernet på det danske marked (pr. 1. jan. 2005).
Så problemerne burde være historie.

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Michael Jensen (03-12-2005)
Kommentar
Fra : Michael Jensen


Dato : 03-12-05 19:02

>
> Husk lige på, at det der gav problemer for GDI'ens ventiler var benzinens
> svovlindhold. Dette er nu fjernet på det danske marked (pr. 1. jan. 2005).
> Så problemerne burde være historie.
>


Jo det kan der være noget om, men tvivler dog på at det hjælper på den
ELENDIGE gearkasse der sidder i GDI modellerne. Den er komplet umulig at
køre fornuftigt i 2. og 3. gear.......

\Michael



alexbo (27-11-2005)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 27-11-05 13:43


"Leon Hulstroem" skrev i

> Søger lige lidt erfaringer med Mitsubishi GDI motorer...

Jeg har haft sådan en fyr i 5 år nu uden problemer.
Hvis du søger med google i denne gruppe vil du kunne finde flere tråde om
bilen og navnlig motoren.

mvh
Alex Christensen



Michael Jensen (27-11-2005)
Kommentar
Fra : Michael Jensen


Dato : 27-11-05 16:40

Havde selv en Carisma GDI. En Blastning gav klart bedre resultater, men den
gaik stadig rimelig ujævnt, og det sagde de at jeg bare måtte leve med. Det
kunne jeg ikke, så efter en del ballade måtte de købe bilen tilbage igen til
fuld pris. Men ja, der ER en grund til at de er billige!! Men der var nu et
godt træk i den! :)

\Michael



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408909
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste