Kadytt Ka´ikk (køre i tomgang)
Fra : Ib

Dato : 26-11-05 18:48

Hello NG. ( ja jeg håber at dette er den rette gruppe )

Jeg er den "lykkelige" indehaver af en Kadett E 1.3S fra -85.
Igår opstod der pludselig det problem at den ikke kan køre i tomgang. Hver
gang man slipper speederen i frigear eller i holdende tilstand går den ud,
fuldstændig ligesom om man slukkede på en kontakt. Der er ingen problemer
med at køre i almindelighed. Der var en eller anden der fortalte mig at det
nok var kondensatoren, men hvad ved jeg. Jeg har skiftet tændkablerne men
det gjorde ingen forskel ( og de var alligevel lidt gamle at se på..! )
Jeg håber at der er nogen der har lidt forstand på og lidt tid i overskud
til at hjælpe med nogle forslag til dette meget irriterende problem.

Ib

Fra : diesel

Dato : 26-11-05 20:54

check ledningen til tomgangsventilen, enten er den knækket ellers så er ventilen
defekt,sider på siden af kaburatoren under luftfilter.

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.61.132.151)

Fra : Ib

Dato : 28-11-05 19:01

Tak for svaret.