Hej Claus,
tak for dit svar.
Har du et par fif til, hvordan man kan se på den defekte kontakt i låsen?
Jeg har mod på at prøve selv.
Morten
"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:43883e90$0$11170$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> Jeg har en '98 VW Passat, hvor mit centrallås-system er defekt.
>>
>> Problemet er, at fjernbetjeningen blev defekt, hvilket betød, at jeg
>> skulle skifte min sender i nøglen. Den skal dog kodes om, således at den
>> passer til dør låsen. Men det viste sig, da jeg aldrig brugte min dørlås
>> i førersiden, at den også var defekt. Centrallåsen kunne kun bruges fra
>> passagersiden eller fra bagagerummet.
>>
>>
>>
>> For ca. 1 uge siden havde jeg så min bil på et VW værksted, hvor bilen
>> blev testet og fejl udlæst. MEN selv ikke VW kunne forklare hvilken
>> defekt jeg have.
>
> Nu skal man jo ikke ligge for meget i sådan en tester, den kan altså ikke
> diagnosticere en brækket skrue.
> Desværre slår mange mekkere hjernen fra når de får sådan en i hånden.
>
> VW har i deres service system (ELSA) nogle fejlsøgningsprocedure (efter
> if/then/else princippet) som de kan udskrive og følge, til stort set alle
> fejl på det elektriske system, men dem gjorde de tilsyneladende ikke brug
> af.
>
> Jeg tror nu bare at kontakten i låsen er defekt, det er vist ikke et
> ukendt fænomen på Golf 4 og mon ikke det er samme komponenter i Passat'en.
> Det burde ikke være ret dyrt - evt et lille gør det selv projekt.
>
>
> --
> Claus Petersen
> VW Golf Sportline 2,0 16V TDI -
www.vwfanatic.dk
>
> "It's nice to be important - but it's more important to be nice"
>
>
>
>