Radiotyve
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-11-05 11:08

Pas på på Djursland. Grenå har lige været besøgt af bilradiotyve, som har
stjålet diverse fra parkerede biler.

Erfaringsmæssigt er det udlændinge (Polakker, Baltere), der kører rundt og
tømmer bilerne.

Hvis jeg så en sådan indregisteret bil midt om natten ville jeg lige ringe
og snakke med policen. De plejer at være meget interesseret i den slags.

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-05 11:49

> [...]
> stjålet diverse fra parkerede biler.
>
> Erfaringsmæssigt er det udlændinge (Polakker, Baltere), der kører rundt og

Ofte rekognoscere de terrænet først, og efterlader små "tegn" ved de
interessante mål, fx i form af kridt-streger- evt. på dæk, tomme
coladåser,cigaretpakker etc. . Så er de fri for at rende rundt og lede efter
"goodies" i mørket, og kan gå direkte efter dem. Så hold øje med
mistænkelige tegn.

Fra : Bo Velschow

Dato : 24-11-05 12:08

> [...]
> stjålet diverse fra parkerede biler.
>
> Erfaringsmæssigt er det udlændinge (Polakker, Baltere), der kører rundt og

Tjah, Allerød fik (igen) "tæsk" her sidste uge, hvor der blev ryddet masser
af biler i udvalgte områder. Det sker vel med en måneds mellemrum eller så.
I øvrigt findes der jo tit tyvekoster (bl.a. bilradioer) i Sandholmlejren,
så de behøver ikke engang komme langtvejs fra... Tyvene er i øvrigt så
frække (eller dumme?), at de endda vader rundt i folks indkørsler i nyfalden
sne og kigger ind i bilerne - det oplevede vores genbo sidste vinter. De har
tilsyneladende (endnu) ikke været hos os - måske fordi der er forskellige
"overraskelser" installeret i vores indkørsel

> Hvis jeg så en sådan indregisteret bil midt om natten ville jeg lige ringe
> og snakke med policen. De plejer at være meget interesseret i den slags.

Ja, det er en god idé - men hvad sker der, hvis/når de så blievr fanget?? Så
får de at vide, at "fyyy-ha, det _må_ I altså ikke gøre mere" - og så bliver
de sat på fri fod og kan fortsætte legen. I "bedste" fald bliver de udvist -
men hvad forhindrer dem liige i at tage turen ind i landet igen (hurra for
de ubevogtede grænse-overgange!)?

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Mehmet Kesen

Dato : 24-11-05 12:49

> det oplevede vores genbo sidste vinter. De har tilsyneladende (endnu) ikke
> været hos os - måske fordi der er forskellige "overraskelser" installeret
> i vores indkørsel

Er det sådan nogle bevægelses sensorer? smart... :) også koster de vidst
heller ikke så mange penge. Såå god ide!

> [...]
> udvist - men hvad forhindrer dem liige i at tage turen ind i landet igen
> (hurra for de ubevogtede grænse-overgange!)?

Hørt! De dumme svin. Reglerne er alt for slappe på det område synes jeg.
Der kunne man godt lærer noget af de gamle arabere, eller hva siger i? Fjern
hånden han brugte til at stjæle med, "med eller uden bedøvelse". Jeg
garanterer dig at han vil tænke sig om en ekstra gang næste gang han er ude
på "arbejde".

Men problemet ligger ikke kun hos tyvene hvis vi skal være realistiske. Vi
kan lige-så-godt indse det, det er fordi at det er et behov for disse
tyvekoster at disse mennesker går ud og gør sådan noget. "suply and demand".
Så lad vær med at købe sådan noget lort, og du vil i det aller-mindste
passivt have reduceret "demand" og derved evt. reduceret behovet for
"suply". Lyder måske urealistisk, men det er ikke umuligt. Tænk over det. :)

Mehmet

Fra : Emer

Dato : 25-11-05 01:22

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
Erfaringsmæssigt så er det danskere. "Rygtemæssigt", så kan det være hvem
som helst (tyskere, svenskere eller andre nabonationer).

Man elsker i Danmark at fremstille især polakker og litauere som tyveknægte.
Men hvis de kommer her, så er det ikke efter bilradioer. Der er ingen penge
i det og risikoen er alt for stor.

Vi polakker er måske ikke så kloge, som danskere, men penge...tja , dem kan
vi godt tælle.

Hilsener

Marek
Polak

Fra : Emer

Dato : 25-11-05 01:28

> Vi polakker er måske ikke så kloge, som danskere, men penge...tja , dem
> kan vi godt tælle.
>
> Hilsener
>
> Marek
> Polak

Iøvrigt, hvem her i gruppen kan fortælle os, at han på en hvilken som helst
måde blev bestjålet af polakker, og tyvene blev taget på fersk gerning?

Marek

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-11-05 07:22

"Emer" <emer@city.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Det er ikke en uge siden vi så en udsendelse fra den dansk-tyske grænser,
hvor et hulrum i en polakisk bil blev afsløret. Det var godt nok tomt, men
det blev fortalt at polakker og baltere ofte blev taget.

Jeg husker også for ½ år siden, hvor der var en stor razzia afslørede
polakker på vej hjem med tyvekoster.

> Iøvrigt, hvem her i gruppen kan fortælle os, at han på en hvilken som
> helst måde blev bestjålet af polakker, og tyvene blev taget på fersk
> gerning?

De er gode til kun at blive taget ved grænsen. Det er svært at fange tyve,
der arbejder i grupper på 2-3, fordi en vagt ikke vækker så meget
opmærksomhed som tyven.

--
Per, Esbjerg

Fra : Emer

Dato : 25-11-05 08:16

> [...]
> hvor et hulrum i en polakisk bil blev afsløret. Det var godt nok tomt, men
> det blev fortalt at polakker og baltere ofte blev taget.

Det afslørede hulrum blev fundet i en polsk og ikke "polakisk" bil ))

> [...]
>
> De er gode til kun at blive taget ved grænsen. Det er svært at fange tyve,
> der arbejder i grupper på 2-3, fordi en vagt ikke vækker så meget

Og du besvarer stadigvæk ikke spørgsmålet om personlige erfaringer.
Du har sikkert ingen annelse om, hvor svært har mange polakker det i Danmark
bare, fordi der eksisterer nogle rygter om de polske tyve.Jeg arbejder selv
på en stor fabrik i Vestjylland og det sker næsten hver dag, mine kammerater
kommer med denne slags "sensationer". Vi ved jo godt, at danskere er ikke
bedre (eller værre) i denne "branche". Man kan bare godt lide at finde en
syndebuk ude fra.

Hvis du eller andre i gruppen har lyst til det, kan jeg komme mange af mine
erfaringer fra Danmark.

Hilsener til alle bilinteresserede

Marek

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 25-11-05 08:44

> Hilsener til alle bilinteresserede
>
> Marek

For et par år siden fik vi på min arbejdsplads nuppet samtlige vores
påhængsmoterer - ca. 11 stk. og ja de dukkede op i tyskland da politiet
stoppede en polsk bil. Så det var da en personlig oplevelse. (og ja -
danskerne er mindst ligeså slemme - polakkerne gør det bare lidt mere
organiseret end en flok tilfældige halvfede danske teenagere.

--
Mvh,

Martin (K)Rise Christensen
Work is for people that don't know how to ski

Fra : Emer

Dato : 25-11-05 09:03

"Martin Rise Christensen" <martin@rise.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> danskerne er mindst ligeså slemme - polakkerne gør det bare lidt mere
> organiseret end en flok tilfældige halvfede danske teenagere.

Tja... Venter på flere eksempler

Hilsener

Marek

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-05 12:36

"Emer" <emer@city.dk> skrev i en meddelelse

> Tja... Venter på flere eksempler

Det er da bare at kontakte den nærmeste politikreds. Kald det fordom, men
fact er at små tilrejsende bander begår meget "berigelses-kriminalitet" :(.
Du spørger efter "nogen på ferskgerning"?, de er jo ikke dumme, og har
opdaget at chancen for at taget, er ~0 i DK. Desuden har de vist at de ikke
er bange for at dræbe, når det kommer der til, jvf. ham der blev "dumpet" på
Svenstrup strand v. Korsør og ham der blev låst ned i sit bagagerum og frøs
ihjel .

Fra : AS

Dato : 25-11-05 22:21

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote in message

>de er jo ikke dumme, og har
> opdaget at chancen for at taget, er ~0 i DK.

Der blev interessant snak.
Jeg er litauer. Dum eller nej, her diskuterer vi ikke Om sagen. Jeg
arbejder i ca.8 år i Danmark. Jeg er næsten traæt at høre fra mine bekendte
som besøge indimellem om hvordan de blev stoppet og skulle vise bagagerummet
osv., 3 gange oplevet selv. Jeg og mine vener har ikke noget at skjule, vi
arbejde i helt anden branche. Vi er meget taknemlige for rygterne...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-11-05 01:37

AS skriver:

> Der blev interessant snak.

Desværre ja

> [...]
> osv., 3 gange oplevet selv. Jeg og mine vener har ikke noget at skjule, vi
> arbejde i helt anden branche. Vi er meget taknemlige for rygterne...

Jeg forstår at i er trætte af det, men det er desværre jeres landsmænd
der gør det surt for jer. I er og bliver et jagtet folkefærd, så længe
der bliver ved at komme baltere til landet der stjæler.

Så længe i ikke har noget at skjule, er i med til at nedbryde et
eventuelt falsk rygte.

Jeres situation er præcist som muslimerne i Danmark. De fleste lever vel
integreret i det danske samfund, men en lille håndfuld ødelægger det for
resten......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-11-05 02:50

"AS" <ars@TrasH.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> bekendte
> som besøge indimellem om hvordan de blev stoppet og skulle vise

Jeg forstår dig, har selv ikke-dansk-oprindelse i familien, så jeg ved hvad
det betyder, gør ved mennesker, når de skal høre sådan. Men du må ikke lukke
øjnene for realiteter, der nogle "uheldige elementer"- de kommer ikke alle
fra Litauen, men en dansker kender omtrent ikke forskel, det er bare "der
over fra- et sted".

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-11-05 14:17

> [...]
> ikke lukke øjnene for realiteter, der nogle "uheldige elementer"- de
> kommer ikke alle fra Litauen, men en dansker kender omtrent ikke forskel,

Jeg hørte i radioen i morges at der var stjålet 25 air-bags til noget
Skodanoget i Viborg.

Politiet regnede med at det var en østeuropæisk bande der havde begået
tyverierne, fordi hvem står lige og mangler 25 airbags?

Hvor var det nu I sagde I kom fra og hvor mange er i??

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-11-05 14:18

Per Henneberg Kristensen skriver:

> Politiet regnede med at det var en østeuropæisk bande der havde begået
> tyverierne, fordi hvem står lige og mangler 25 airbags?

Hollændere ?

En Dansk Skodaforhandler ?

En dansk Skodareservedelsforhandler/værksted ?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-11-05 21:00

> Per Henneberg Kristensen skriver:

> Hollændere ?
>
> En Dansk Skodaforhandler ?
>
> En dansk Skodareservedelsforhandler/værksted ?

Jeg gentog blot hvad pressen mente politiet mente om sagen.

Apropos østeuropæiske forbrydere ser jeg lige netop nu i station 2 at 3
østeuropæere er blevet anholdt for at sælge narkotika.

Det er altså ikke kun bilradioer!

Blot for en ordens skyld: Det er ikke mit indtryk at det er herboende
østeuropæere der stjæler med arme og ben.

--
Per, Esbjerg

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-11-05 15:28

> Jeg hørte i radioen i morges at der var stjålet 25 air-bags til noget
> Skodanoget i Viborg.

Nå er det nu nået til DK :(. Det har i lang tid været et yndet "objekt" i
resten af Europa.

>, fordi hvem står lige og mangler 25 airbags?

Og hva' hulen bruges de til?. De kan erstatte nogle som har været i
funktion, er sprængt. For de er formodentligt lige så gl. som dem de skal
erstatte, så det kan ikke være pga. "holdbarhedsdatoen".

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-11-05 18:50

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse
>>
> Nå er det nu nået til DK :(. Det har i lang tid været et yndet
> "objekt" i resten af Europa.

Det har også foregået i DK i gennem flere år, jeg kender til flere sager fra
år tilbage og det var også Skodaer.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Non-Desperado

Dato : 26-11-05 09:25

"AS" <ars@TrasH.net> skrev:

> [...]
>osv., 3 gange oplevet selv. Jeg og mine vener har ikke noget at skjule, vi
>arbejde i helt anden branche. Vi er meget taknemlige for rygterne...

Så I stjæler ikke _radioer_ ?

Sorry, men den lå lige til højrefoden.

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-11-05 09:37

Emer wrote:

> Tja... Venter på flere eksempler

Mener at det Station2 der viste en udsendelse (vistnok sidste år) omkring
dette.
De fangede nogle polakker med sportstaskerne/kufferterne fyldt med stjålne
autoradioer.
Det var på hovedbanegården de blev nappet og Politiet mente helt klart at
der var tale om organiseret tyveri, bagmændene fik de dog ikke fat i (SVJH).
Og ja, danskerne stjæler også (desværre), men forskellen er, at "vi" ikke
tager på tyve-raids til andre lande.
Jeg ved godt at ovenstående er meget generaliserende, men det er desværre
det indtryk man får, når det er den eneste omtale "i" får i medierne.
Jeg kender dog selv flere polakker og de er ganske almindelige flinke
mennesker (som ikke stjæler autoradioer )

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-01-06 10:53

Per Beer Hansen wrote:
> [...]
> Jeg kender dog selv flere polakker og de er ganske almindelige flinke
> mennesker (som ikke stjæler autoradioer )

Og jeg havde Joseph, en polsk beifahr, med på seneste tur. Flinker
mand. Men tælle kunne han ikke. Han "gik for" 2.000 Øvro/md. Det er
under halv pris af hvad han skal have efter reglerne.

Det der går mig mest på er at han laver arbejdet, og det bureau han er
ansat hos tager hovedparten af pengene.

Men stjæle tror jeg ikke han kunne finde på.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-01-06 11:39

Per Henneberg Kristensen wrote:
> [...]
> det blev fortalt at polakker og baltere ofte blev taget.
> Jeg husker også for ½ år siden, hvor der var en stor razzia afslørede

Der må jo også være en grund til at østeuropæiske biler der er på vej
til, f.eks., Holland ofte bliver stoppet af tysk politi.

På A30 fra Osnabrück til Holland har politiet så travlt med udlændinge
et det er sjældent lastbilerne bliver stoppet.

Hvis ikke de viste at der var stor sansynlighed for gevinst gjorde de
nok ikke så meget ud af det.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-11-05 13:21

Mehmet Kesen wrote:

> Er det sådan nogle bevægelses sensorer? smart... :) også koster de vidst
> heller ikke så mange penge. Såå god ide!

150W eller 500W halogenlamper med bevægelsessensorer, det har vi på
vores gårdsplads.
Det er effektivt, kombineret med en hund.
Genboen har gæs gående, det er nok det ultimative alarmmiddel, hold
da kæft hvor kan de larme

> [...]
> hånden han brugte til at stjæle med, "med eller uden bedøvelse". Jeg
> garanterer dig at han vil tænke sig om en ekstra gang næste gang han er ude

Hvis det endelig var, så er der nu andre og værre forbrydelser hvor
sharia ville passe bedre.

> [...]
> passivt have reduceret "demand" og derved evt. reduceret behovet for
> "suply". Lyder måske urealistisk, men det er ikke umuligt. Tænk over det. :)

Logisk nok, udbud og efterspørgsel. Er der købere så sjæles der, om
det så er autoradioer, dvd'er eller minigravemaskiner.

--

Christian

Fra : Bo Velschow

Dato : 24-11-05 16:53

Mehmet Kesen wrote:

> [...]

vores gårdsplads.
Det er effektivt, kombineret med en hund.
Genboen har gæs gående, det er nok det ultimative alarmmiddel, hold

Jep, plus lidt flere overraskelser!

Jeg har lige smidt et par billeder i dk.binaer.motor, der viser, hvordan hus
og bil så ud efter nogle lokale knægtes besøg. Først kom de lørdag nat,
trængte ind i haven og smed brosten på vinduerne - og 14 dage efter kom de
så og smadrede bilen (kostede 30k at få den lavet til bil igen).

PS! Udsatte efterfølgende en dusør på 5000,- [*] på deres hoveder - det fik
sjovt nok hærværket i området til at stoppe (og hold da helt op hvor min
mobil kimede med henvendelser fra fyrenes venner! Alle vidste jo, hvem det
var! ).

[*] Med en selvrisiko (dengang) på knap 7000,- på bilen, var der snildt
plads til en gedigen dusør - denne ville nemlig kun blive udbetalt, såfremt
en eller flere personer kunne drages til ansvar for hærværket på min bil (og
jeg derved vill få selvrisikoen retur).

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Rune Larsen

Dato : 26-11-05 14:04

Bo Velschow wrote:
> [...]
> en eller flere personer kunne drages til ansvar for hærværket på min bil (og

Det ser grimt ud, godt du fik dem! Men Kunne de betale for deres hærværk?

--
Mvh Rune Larsen

Fra : Bo Velschow

Dato : 26-11-05 15:29

"Rune Larsen" <tazlyold@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det ser grimt ud, godt du fik dem! Men Kunne de betale for deres hærværk?

Nix - de ville jo ikke indrømme noget som helst! Så dusøren kom ikke til
udbetaling, og jeg måtte bløde selvrisikoen :-/ - men der blev stille i
byen...

Til gengæld fik jeg - udover den skiftede forrude - omlakeret hele bilen
undtagen bagklappen - så samtlige småskrammer og en plet rust forsvandt.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Sune

Dato : 24-11-05 17:57

> [...]
> og snakke med policen. De plejer at være meget interesseret i den slags.

Har også lige haft besøg af dem i Solrød. Radioen i min kones bil blev
stjålet og rammen blev ødelagt

Heldigvis havde hun glemt at låse den. Naboerne havde låst bilen og fik
smadret sideruderne.

Vh Sune

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-11-05 09:46

Emer wrote:
> [...]
> Men hvis de kommer her, så er det ikke efter bilradioer. Der er ingen penge

Det er nu engang rigtigt, om du vil det eller ej. Specielt baltere.

--

Christian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-11-05 22:23