Kvinder og trafik :-(
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-11-05 22:23

Jeg var lige ved, at skulle have en ny bil i dag.
Kører på Holbækmotorvejen i eftermiddags, mod København, og der er ikke
særligt meget trafik.
Efter Fløng bliver den 3 sporet og der kører en lastvogn i første vognbane.
I anden vognbane kører der en Ford Focus (styret af en ung dame/pige), som
er ved at overhale lastvognen.
Jeg kommer så i tredje bane og skal overhale Focusen.
Jeg vil tro at den kører omkring de 90-100 km/t og jeg lå på ca. 120-130
km/t.
Der er ingen biler foran os.
Lige som jeg er en halv vognlængde fra at komme op på siden af Focus'en, så
slår madamen venstre blink til og trækker ud i min bane med det samme.
Hold da helt k*ft det var tæt på og min bror som sad ved siden af, han råbte
og skreg (måske han også lagde en lille en i bukserne ).
Jeg fik heldigvis bremset og drejet så meget at jeg ikke ramte hende, men
med 2 hjul i midterrabatten og over 100 km/t er det sq ikke særligt morsomt

Der skete så heldigvis ikke noget med hverken os eller hende og jeg kom til
at køre bagved hende.
Her opdagede jeg at der var et ekstra bakspejl monteret i Focus'en, så måske
det var en, som var til køreprøve ?
Der stod i hvert fald ikke noget om skolevogn eller andet på bilen og der
sad en ældre herre ved siden af hende.
Jeg fatter bare ikke hvordan man kan foretage sådan en manøvre.
Måske manden (måske en motorsagkyndig ?) ved siden af hende har sagt, at hun
skal skifte ind i første vognbane efter overhalingen af lastvognen og hun så
ikke lige kendte forskel på første/anden eller højre venstre ?
Hvis det var en køreprøve, så tror jeg (håber jeg) at hun dumpede.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 23-11-05 22:57

> [...]
> hun så ikke lige kendte forskel på første/anden eller højre venstre ?
> Hvis det var en køreprøve, så tror jeg (håber jeg) at hun dumpede.

"Fåååk - det er garateret en kælling..." - sjove citater til side - godt i
slap udenom.

Men plejer der ikke at være 3 i vognen til en køreprøve; 1 elev + 1
motosagkyndig + 1 kørelærer ?
Måske var det bare hans kone, der kørte......

Men det ku' altså være en rigtig god grund til at montere et _kraftigt_
kompressor-horn i bilen. Har gjort det og det hjælper !

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Veset

Dato : 24-11-05 00:10

Sådan et her: http://www.hornblasters.com/ ?

--
Veset
VW Touran 2.0 TDI

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 24-11-05 00:34

"Jesper Hedegaard" <ja-til-spam@spammers.un> skrev i en meddelelse

> Men plejer der ikke at være 3 i vognen til en køreprøve; 1 elev + 1
> motosagkyndig + 1 kørelærer ?

Nej. Kørelæreren må ikke kunne påvirke køreprøven. Godtnok var vi
undtagelsesvis 3 i bilen til min køreprøve, men det var af den simple grund
at den motorsagkyndige havde brækket armen så han var ikke istand til at
gribe ind i kørslen hvis en farlig situation skulle opstå.

Så jeg havde min kørelærer ved siden af og en skulende motorsagkyndig i
bakspejlet

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-11-05 09:25

Jesper Hedegaard wrote:

> "Fåååk - det er garateret en kælling..." - sjove citater til side -
> godt i slap udenom.

Jep det synes jeg også

> Men plejer der ikke at være 3 i vognen til en køreprøve; 1 elev + 1
> motosagkyndig + 1 kørelærer ?

Aner det ikke, det har jeg aldrig prøvet (endnu).

> Måske var det bare hans kone, der kørte......

I så fald var det en ung kone og en gammel mand
Pigen/kvinden vil jeg skyde på var ca. 18-20 år og manden var gråhåret.

> Men det ku' altså være en rigtig god grund til at montere et
> _kraftigt_ kompressor-horn i bilen. Har gjort det og det hjælper !

Jeg dyttede og båttede alt hvad jeg havde lært, men hun fortsatte sq
ufortrødent ud i vores bane.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Leonard

Dato : 26-11-05 09:36

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>Aner det ikke, det har jeg aldrig prøvet (endnu).

Har du aldrig været til køreprøve?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-11-05 09:38

Leonard wrote:

> Har du aldrig været til køreprøve?

Jo jo, men ikke i sådan nogle små biler
I en lastvogn er der jo kun 2 sæder.
Men jeg skal desværre snart i en personbil

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-11-05 00:05

Per Beer Hansen skrev:

> Her opdagede jeg at der var et ekstra bakspejl monteret i Focus'en,
> så måske det var en, som var til køreprøve ?

Det var vel politiet!?
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-11-05 09:26

Hans Paulin (6310) wrote:

> Det var vel politiet!?

Ja det ku' være, så må jeg vel hellere begynde at spare yderligere op, til
den næste bøde

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 26-11-05 14:30

Per Beer Hansen skrev:

> Ja det ku' være, så må jeg vel hellere begynde at spare yderligere
> op, til den næste bøde

Næste gang tar de vel både kort og bil, din bølle!
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Bo Velschow

Dato : 24-11-05 12:22

> [...]
> hun så ikke lige kendte forskel på første/anden eller højre venstre ?
> Hvis det var en køreprøve, så tror jeg (håber jeg) at hun dumpede.

Ak ja... én af mine studiekammerater fortalte om en oplevelse, hans
kørelærer (i øvrigt tilfældigvis den samme, som jeg havde haft et par
måneder før ham) havde haft: Han (eller rettere: hans kvindelige elev) kørte
ad Vasevej (som er meget snoet og bakket!), og midt i et af svingene møder
de så en bus - hvorefter kvinden/pigen lader sig blive så forskrækket (de er
også farlige, de busser!), at hun prompte slipper rattet for at tage begge
hænder op foran øjnene, altimens hun udbryder "Åhhh NEJ, en BUS!!"
Kørelæreren fik _meget_ travlt med at flå rattet på plads, så bilen ikke
havnede ovre i den store gule bus!

En anden historie fra samme kørelærer omhandler en tur ned ad en
tilkørselsrampe til en motorvej: Kørelæreren sidder med sin kalender for at
finde en ny time til eleven, og foreslår et tidspunkt - hvorefter hun(!)
vender sig mod ham for at kigge i kalenderen, altimens hun drejer rattet
kraftigt mod højre (ikke så smart, når man nærmer sig de 100 km/t ned ad
rampen). En hurtig reaktion forhindrede, at autoværnet (og sikkert også
bilen) skulle udskiftes... I øvrigt faktisk ret dumt, at kørelæreren
distraherede eleven med kalender-snak, når hun åbenbart var så ringe bag
rattet - men det er en anden historie...

PS! Der findes sikkert lige så mange historier med mandlige
køreskole-elever - men de 2 jeg kan, omhandler altså piger!
PPS! Dette indlæg var ikke ment som oplæg til debat om, hvorvidt kvinder
kører bedre eller dårligere end mænd!

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-11-05 13:45

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> PPS! Dette indlæg var ikke ment som oplæg til debat om, hvorvidt kvinder
> kører bedre eller dårligere end mænd!

Mænd kører bedst. Det ved jeg fra mig selv!

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Bo Velschow

Dato : 24-11-05 15:59

> "Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> Mænd kører bedst. Det ved jeg fra mig selv!

Se, det er jo sådan noget, jeg ikke tør sige offentligt (så lad lige være
med at sige det til andre!!)

)

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-11-05 09:27

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 24-11-05 13:44

Jesper Hedegaard wrote:

> Men plejer der ikke at være 3 i vognen til en køreprøve; 1 elev + 1
> motosagkyndig + 1 kørelærer ?

Da jeg var til køreprøve i '96, var der kun mig og den
motorsagkyndige. Kørelæreren lagde bil til men var ikke med.

Ebbe

Fra : Bo Velschow

Dato : 25-11-05 10:11

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse
Jesper Hedegaard wrote:

> [...]

Da jeg var til køreprøve i '96, var der kun mig og den
motorsagkyndige. Kørelæreren lagde bil til men var ikke med.

Ditto hér - selvom det var 10 år tidligere

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-01-06 02:24

Ebbe Kristensen wrote:
> Da jeg var til køreprøve i '96, var der kun mig og den
> motorsagkyndige. Kørelæreren lagde bil til men var ikke med.

Sidst jeg fik udvidet mit kørekort var vi fire i bilen. Den der kørte,
bilindspektøren og så de to andre elever der var med som sad nede bag
i bussen.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/