Seleforlænger
Fra : L.K.

Dato : 23-11-05 19:30

Har et liller problem, min sele på bagsædet (Volvo 440) er for kort,
således at det ikke er muligt at placere en autostol der, uden større
kamp, der mangler ca. 10 cm.
Findes der en seleforlænger eller skal jeg ud og finder en længer sele,
hvis det findes, og hvis det gør, hvor kan jeg så købe en af delene i
det storkøbenhavnske område.

L.K.
www.krall.dk

Fra : Brian Sørup

Dato : 23-11-05 20:15

"L.K." <aliveinc@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
sele,
> hvis det findes, og hvis det gør, hvor kan jeg så købe en af delene i

Din lokale Volvo-pusher har dem, de er ihvertfald i reservedelskataloget
til min....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Henrik B.

Dato : 23-11-05 20:35

> [...]
> Har et liller problem, min sele på bagsædet (Volvo 440) er for kort,
> således at det ikke er muligt at placere en autostol der, uden større

Det er ikke fordi at du monterer hoftedelen INDEN du trækker selen bagom
stolen?

> Findes der en seleforlænger eller skal jeg ud og finder en længer sele,
> hvis det findes, og hvis det gør, hvor kan jeg så købe en af delene i det
> storkøbenhavnske område.

Saab har en på programmet, så mon ikke Volvo har også. Men forvent en
svimlende pris!

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Ivar

Dato : 23-11-05 20:50

Henrik B. skrev:

> Det er ikke fordi at du monterer hoftedelen INDEN du trækker selen bagom
> stolen?

Volvo har nogle latterlig korte sikkerhedsseler. Jeg tror det gælder
for
alle modeller. Volvo siger de laver sikre biler, men de er åbenbart
ligeglade med om man kan montere en barnestol sikkert.

Ivar Magnusson

--
MesNews, dansk version: http://www.mesnews.net/chargement-gb.php

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-11-05 20:52

Ivar skriver:

> Volvo siger de laver sikre biler, men de er åbenbart
> ligeglade med om man kan montere en barnestol sikkert.

Har de ikke ISOFIX ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : BJ

Dato : 23-11-05 21:12

KLIP

> Har de ikke ISOFIX ?

Ja.

De har sågar integreret barnesæde i (ekstraudstyr) på bagsædet.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ivar

Dato : 23-11-05 21:24

BJ skrev:

> Ja.

Det fik de for ca. 4 år siden. Volvo var sent ude her.

> De har sågar integreret barnesæde i (ekstraudstyr) på bagsædet.

Sådan et er der i min S80. Jeg bruger det kun som en nødløsning.
Der er overhovedet ingen sidestøtte! Jeg har fået et barn til
at vælte ud af sikkerhedsselen, blot ved at køre med normal hastighed
igennem en rundkørsel.
Det er ikke kun Volvo's integrerede barnesæde der er ringe,
det gælder vist for dem alle.

Ivar Magnusson

--
Prøv den gratis MesNews, hvis du med Outlook Express mangler:
yEnc, XFace/Face, automatisk synkronisering mm.

Fra : BJ

Dato : 23-11-05 21:31

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Sådan et er der i min S80.

Jeg kender ikke sæderne som sådan, da det ikke har været aktuelt.

I grunden underligt, de laver noget bras. Man skulle ellers mene Sveriges
forbrugerorganisationer ville råbe noget så gevaldigt op.

I min S80 er der normalt armlæn med indbygget kopholdere samt aflægsrum til
Audio/TV?ets fjernbetjening.

Fra : Ivar

Dato : 23-11-05 21:46

BJ skrev:

> I min S80 er der normalt armlæn med indbygget kopholdere samt aflægsrum til
> Audio/TV?ets fjernbetjening.

For de ca. 2500 kr jeg betalte for barnesædet, måtte jeg give afkald
på kopholdere og ekstra rum. Sædet er armlænet. Man slår det først
ned. Ryglænet er den øverste del af armlænet, det slår man op igen.
Det breder sig lidt ud, men er helt fladt. Der er intet til siderne.
Selve sædet er også fladt og meget hårdt. Barnet sidder altså
højere oppe og længere fremme, end hvis det blot havde siddet på
sædet. Der bruges den normale miderste trepunktssele. Til
den side hvor selen ikke er fastgjort i toppen, er der intet
der holder barnet. Hvis det læner sig til den side vælter det
ned på sædet.

Ivar Magnusson

--
Prøv den gratis MesNews, hvis du egentlig er tilfreds med
Outlook Express, men gerne vil have flere funktioner.

Fra : Henrik B.

Dato : 23-11-05 21:32

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Det fik de for ca. 4 år siden. Volvo var sent ude her.

Men stadig bedre at vente og så det fungerer, frem for det man f.eks. har
set hos visse "sydlandske" producenter.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : KASO

Dato : 28-11-05 07:47

> Ivar skriver:

> Har de ikke ISOFIX ?

Dengang Volvo 440 blev produceret, var ISOFIX vist ikke opfundet...

Fra : Henrik B.

Dato : 23-11-05 21:02

> Volvo har nogle latterlig korte sikkerhedsseler. Jeg tror det gælder for
> alle modeller. Volvo siger de laver sikre biler, men de er åbenbart

Det samme har iflg. flere Saab også. Men ikke desto mindre har jeg monteret
en temmelig stor stol i min. Og hér er det et spørgsmål om at montere selen
i den rigtige rækkefølge, ellers kommer den ikke på.

Man skal jo f.eks. også tynge stolen ned i sæten med næsten hele sin
kropsvægt, når man strammer selen til - det glemmer mange.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Ivar

Dato : 23-11-05 21:26

Henrik B. skrev:

> Det samme har iflg. flere Saab også. Men ikke desto mindre har jeg monteret
> en temmelig stor stol i min. Og hér er det et spørgsmål om at montere selen i
> den rigtige rækkefølge, ellers kommer den ikke på.

Jo, men ved de bagudvendte typer som man bruger til børn under 9-12
måneder, kan selen slet ikke nå.

Ivar Magnusson

--
Prøv den gratis MesNews, hvis du med Outlook Express mangler:
alarm ved svar på egne meddelelser, yEnc, statestik for grupper mm.

Fra : Henrik B.

Dato : 23-11-05 21:34

> Jo, men ved de bagudvendte typer som man bruger til børn under 9-12
> måneder, kan selen slet ikke nå.

Min er en bagudvendt: Römer BabySafe+ (0 - 9 mdr), som er en af de større
stole.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Ivar

Dato : 23-11-05 21:51

Henrik B. skrev:

> Min er en bagudvendt: Römer BabySafe+ (0 - 9 mdr), som er en af de større
> stole.

Jeg har prøvet tre forskellige sæder af den type, ingen sad ordentligt.
Tidligere havde jeg en Xantia, der har jeg ikke oplevet at selerne
ikke kunde nå.

Ivar Magnusson

--
MesNews, dansk version: http://www.mesnews.net/chargement-gb.php