synet - Undervogsbehandling
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-11-05 14:06

Halløj

Så fløj min Seat Ibiza 1,4 12/97 igennem syn imorges. Havde skiftet
bremser og forelygte inden da.

Han sagde det så pænt ud alt sammen, selvom det hele tog kun ca
14minutter. Der var dog lige det med rust, for bundkortet skulle jeg
holde lidt øje med sagde synsmanden, og det kunne jeg dog også selv
se, det netop var det der var angrebet..

Men når den nu er synes, havde jeg tænkt mig at få den
undervognsbehandlet, er der nogle der kan give nogle tip til en sådan
operation? Den er ikke blevet behandlet før, og formoder det ville
være godt med en god tur. Men hvad koster det, og skal man holde dem i
ørerene hvad der behandles og ikke behandles.. og fx hvad der skal
forbehandles, når der nu er overfladerust.?

Mvh. Bjarke

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-11-05 14:25

Bjarke Hansen skrev:

> [...]
> holde lidt øje med sagde synsmanden, og det kunne jeg dog også selv
> se, det netop var det der var angrebet..

Hehe, det var nu ikke fordi bilens computer var ved at brænde sammen
Der skulle have stået bundkaret, som i nok kan regnet ud

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-11-05 15:18

Bjarke Hansen skriver:

> Der var dog lige det med rust, for bundkortet skulle jeg
> holde lidt øje med sagde synsmanden, og det kunne jeg dog også selv
> se, det netop var det der var angrebet..

Sæt et nyt bundkort på den....

> Men når den nu er synes, havde jeg tænkt mig at få den
> undervognsbehandlet, er der nogle der kan give nogle tip til en sådan
> operation?

Find et rustvcenter med et godt rygte og betal for det.

> [...]
> ørerene hvad der behandles og ikke behandles.. og fx hvad der skal
> forbehandles, når der nu er overfladerust.?

Hvis der er rust i forvejen skal du ikke behandle ovenpå, uden at have
fjernet rusten først og grundbehandlet/mailt.

Og du må ikke give bundkarret "pava" !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-11-05 15:36

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Find et rustvcenter med et godt rygte og betal for det.

Ja men hva koster skidtet ca.?

> Hvis der er rust i forvejen skal du ikke behandle ovenpå, uden at have
> fjernet rusten først og grundbehandlet/mailt.

Okay, ja det var jo også lige det der lød mest fornuftigt..

Mener bare jeg læste et sted på enten Dinitrol eller pava´s
hjemmeside, at når en bil var brugt og med let overfladerust, ville
bilen blive renset med varmt, og derefter behandlet.. Har også hørt
at de ikke begynder at fjerne rust, da det jo nok tager alt for langt
tid og der ikke er penge i det.

Så som du skriver, lyder det mere til man selv må igang med
vinkelsliberen og maling, og så kunne man vel også selve behandle med
beskyttelse???

> Og du må ikke give bundkarret "pava" !

okay, hvorfor ik?

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 23-11-05 17:36

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Find et rustvcenter med et godt rygte og betal for det.

Ja men hva koster skidtet ca.?

Det koster mellem 2-3k for en Dinitrol førstegangsbehandling. Hertil kan der
kombineres med LIC rabat (ca. 15% svjh).
Men selv Dinitrolforhandlere har forskellige priser... Kender en der ringede
flere steder for undervognsbehandling af en Benz, og han endte vist på
3500kr... hvor den dyreste ville have haft 5.5k

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-11-05 15:51

Bjarke Hansen skriver:

> Ja men hva koster skidtet ca.?

Pas, har ikke rustbehandlet bil i mange år...

> [...]
> bilen blive renset med varmt, og derefter behandlet.. Har også hørt
> at de ikke begynder at fjerne rust, da det jo nok tager alt for langt

Netop

> Så som du skriver, lyder det mere til man selv må igang med
> vinkelsliberen og maling, og så kunne man vel også selve behandle med
> beskyttelse???

Ja, hvis du kan komme ind samme steder som de kan ?

> okay, hvorfor ik?

Der bliver varmt og den slipper på bundkarret, så kan der ligge vand
mellem bundkar og rustbehandling. Det er rigtigt godt !

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 23-11-05 15:57

> Der bliver varmt og den slipper på bundkarret, så kan der ligge vand
> mellem bundkar og rustbehandling. Det er rigtigt godt !

Det er vidst noget fra de gamle dage da man brugte noget der lignede asfalt
som undervognsbehandling.
Pava bliver netop mere tyndtflydende når det bliver varmt, og der kommer der
ikke noget vand ind bag. Den Berlingo jeg lige har afleveret var
Pavabehandlet, og selv 2 år efter behandlingen var der stadigvæk særdeles
flydende og klæbrigt stads indenunder den hinde som var tørret op.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-11-05 18:23

u.m.s [3460] skrev:

> Det koster mellem 2-3k for en Dinitrol førstegangsbehandling. Hertil kan der
> kombineres med LIC rabat (ca. 15% svjh).

Har mulighed for FDM 12% rabat

> Men selv Dinitrolforhandlere har forskellige priser... Kender en der ringede
> flere steder for undervognsbehandling af en Benz, og han endte vist på
> 3500kr... hvor den dyreste ville have haft 5.5k

Okay, men det er måske heller ikke sådan lige til at sige priser da
de måske ikke er så faste men er på baggrund om hvad der rent
faktisk skal laves?

Men den benz, var det en ældre. med overflade rust?

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 23-11-05 19:03

u.m.s [3460] skrev:

> Det koster mellem 2-3k for en Dinitrol førstegangsbehandling. Hertil kan
> der
> kombineres med LIC rabat (ca. 15% svjh).

Har mulighed for FDM 12% rabat

De 2.5k uden rabat var på vores Corsa. En efterbehandling er som regel
billigere.

> [...]

Okay, men det er måske heller ikke sådan lige til at sige priser da
de måske ikke er så faste men er på baggrund om hvad der rent

Ja det afhænger lidt af om det er 1.gangsbehandling eller efterbehandling.

Men den benz, var det en ældre. med overflade rust?

Det var en nyere 3 år gammel uden rust.. men en 1.gangsbehandling.