Proff. motorbølle ;-)
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-11-05 19:59

Han må da føle sig en anelse flov, set i lyset af hans udtalelser i avisen i
sidste uge

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Basil

Dato : 21-11-05 20:58

Per Beer Hansen skrev d. 21-11-2005 i meddelelse
<fPogf.177$nW.117@news.get2net.dk>:
> Han må da føle sig en anelse flov, set i lyset af hans udtalelser i avisen i
> sidste uge

Ja, avs, den må svie.
Kai

Fra : Allan Hansen

Dato : 22-11-05 12:10

"Basil" <KuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse
> Per Beer Hansen skrev d. 21-11-2005 i meddelelse
>
> Ja, avs, den må svie.
> Kai

Er der ikke noget med ingen kørekort = ingen licens?

Mvh AJH

Fra : martin

Dato : 22-11-05 12:38

"Allan Hansen" <ajh[slet_dette]@tele2adsl.dk> wrote in message

> "Basil" <KuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse

> Er der ikke noget med ingen kørekort = ingen licens?
>
> Mvh AJH

JO , sædvanligvis ,, altså hvis du og jeg gjorde det.. MEN,,, Jason Watt
har jo stadivæk både licens OG kørekort.
selv om han kørte på baghjul, med mere en hvad der er tilladt på tømmerupvej
( eller hvor det var ).

så, jeg vil da regne med, at nu når det er ham, så kan han beholde sin
licens.. :-\

Martin Olsen.

Fra : Basil

Dato : 22-11-05 16:39

martin skrev d. 22-11-2005 i meddelelse
<LqDgf.14967$Nb2.264120@news1.nokia.com>:
> [...]
> ( eller hvor det var ).
>
> så, jeg vil da regne med, at nu når det er ham, så kan han beholde sin

Jeg er ikke sikker, men kort og licens hænger vist ikke uhjælpeligt
sammen.
Jeg mener dog at TT trak sig lidt tilbage fra motorsport mens hans kort
hang til tørre, for et par år siden.
Nogen der kan bekræfte noget ?
Kai

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-11-05 16:51

Basil wrote:

> [...]
> sammen.
> Jeg mener dog at TT trak sig lidt tilbage fra motorsport mens hans
> kort hang til tørre, for et par år siden.

Jeg mener derimod at han kørte videre.
Det samme gjorde iøvrigt Montoya, var det ikke sidste år han blev nappet
(vistnok i Frankrig) med en pæn overskridelse ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Leonard

Dato : 22-11-05 21:16

"martin" <nej@mail.dk> wrote:

> JO , sædvanligvis ,, altså hvis du og jeg gjorde det.. MEN,,, Jason Watt
>har jo stadivæk både licens OG kørekort.
>selv om han kørte på baghjul, med mere en hvad der er tilladt på tømmerupvej

Ville andre miste kørekortet ved at køre på baghjul dengang?
Er der nogen der har mistet kørekortet på at køre for hurtigt uden at
det er er blevet målt?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Anders Majland

Dato : 23-11-05 12:05

> Ville andre miste kørekortet ved at køre på baghjul dengang?

Hvis man kører på baghjulet og forårsager en ulykke har politiet nok til en
tur forbi dommeren - men jeg ved ikke om de gjorde det med J.Watt

Btw skulle du generhverve dit kørekort efter dit uheld ?

Fra : Leonard

Dato : 23-11-05 19:09

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>Hvis man kører på baghjulet og forårsager en ulykke har politiet nok til en
>tur forbi dommeren - men jeg ved ikke om de gjorde det med J.Watt

Jeg tror det ikke.

>Btw skulle du generhverve dit kørekort efter dit uheld ?

Nej, ikke generhverve i den forstand du tænker på, for jeg havde ikke
gjort noget der kunne give en frakendelse. At køre hurtigere end
grænserne og forulykke kan ikke give en hastighedsbøde, da det ikke
kan bevises hvor hurtigt man har kørt.
Når man kører galt, så har man overtrådt grundbestemmelserne i
færdselsloven og kan derfor få en bøde, men praksis er at man ikke
giver bøder til folk, der er kommet alvorligt tilskade. Og at brække
ryggen, med deraf følgende indlæggelse på sygehus i 4-12 mdr. for
derefter at sidde i kørestol betragtes som straf nok i sig selv.
(Og jeg havde nok grint højt af den dommer, der havde givet mig en
bøde på 1.000 kr., det ville være latterligt i forhold til de øvrige
omkostninger ved sådan et uheld.)

Jeg skulle dog forbi en motorsagkyndig, først for at få beskrevet
kravene til hvordan bilen skal være indrettet med håndbetjening osv.,
derefter hvergang jeg skifter bil, for at syne bilen med indretning
til mig.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Anders Majland

Dato : 23-11-05 22:08

> [...]
> kravene til hvordan bilen skal være indrettet med håndbetjening osv.,
> derefter hvergang jeg skifter bil, for at syne bilen med indretning

Så det er ikke en decideret køreprøve med en håndbetjent bil ?

Fra : Anders Majland

Dato : 23-11-05 22:21

> Så det er ikke en decideret køreprøve med en håndbetjent bil ?

Hov fik trykket send lidt for hurtigt.

Men må "enhver" med alm. kørekort køre en håndbetjent bil ?

Fra : Leonard

Dato : 23-11-05 22:55

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>Men må "enhver" med alm. kørekort køre en håndbetjent bil ?

Ja, bilen skal synes med de konstruktive ændringer det er at lave
håndbetjening, men der står jo ikke noget i dit kørekort om hvordan du
skal betjene bilen.
I mit står der at der skal være håndbetjent bremse og speeder, samt
automatgear eller automatisk kobling, så jeg må ikke køre hvilken som
helst bil.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-11-05 10:24

Leonard wrote:

> [...]
> I mit står der at der skal være håndbetjent bremse og speeder, samt
> automatgear eller automatisk kobling, så jeg må ikke køre hvilken som

Er de almindelige pedaler etc. beholdt ?

--

Christian

Fra : Leonard

Dato : 24-11-05 10:51

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote:

>Er de almindelige pedaler etc. beholdt ?

Ja, i mine biler har de indtil nu været der, men der er mange der får
fjernet en eller flere af pedalerne, eller får dem skærmet af.
Og jeg kender flere kærester, der har lært at køre med håndbetjening,
da det er det nemmeste, i forhold til at skulle fjerne afskærmningen
eller sætte pedalerne på igen.
Det eneste ulovlige der kan opstå, er at mange der skal køre med
hænderne også har krav om / tiladelse til ratknop - og den må kun være
der, hvis det står i kørekortet. Så faktisk skal den afmonteres hvis
en anden skal køre bilen.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::