Streetrace programmet igår på Discovery
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 21-11-05 11:13

Hej!

Så i det? DAMN der var nogle lækre biler med i programmet og hold da ferie hvor
kører de fleste af dem uansvarligt efter min mening.

USA har iøvrigt en fin holdning til streetrace. Hvis de snupper din bil i et ræs
bliver den komprimeret til 0.5x0.5x0.5m og omsmeltet

Anyway, i USA kan man _se_ om en bil er ude efter sjov. F.eks. så man en '63
Corvette Stingray på plader som havde wheelie-bar og 450mm bagdæk(!) Så ved man
godt, at man ikke kan følge med

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-05 11:20

> USA har iøvrigt en fin holdning til streetrace. Hvis de snupper din bil i
> et ræs bliver den komprimeret til 0.5x0.5x0.5m og omsmeltet

Ja det var en god ide.. først kører vi ude i erhvervs kvarteret, hvor der er
god belysning, og gode lange stræk med perfekt oversigt, det fik de så lavet
til p forbudt område.. så var der et andet sted, som de har gjort det samme
med.. og nu trækker folk jo så bare ved den lokale shell midt i byen.. smart
smart...
For vi unge må jo ikke ha det sjovt, ej da.. det har for øvrigt resulteret i
flere dødsfald at de har lukket den gode stribe i byen, netop fordi folk så
bare køre i byen ved shell, og der er sving og alt muligt, tror der er røget
5 på den konto, både førere og cykelister...

Man skulle da hellere sige vi lukker øjnene og lader dem køre derude på eget
ansvar.. er vel fair nok... men nej, så hellere køre det efter reglerne og
så må der jo bare dø nogle..

Personligt gidder jeg ikke rigtigt det show mere, men kan da ikke se hvorfor
de unge ikke bare får lov til at race ud, udenfor byen ?!!?

ps. der har ikke været et eneste dødsfald på den gamle stribe !!!! men de
unge må ikke ha det sjovt..

Mvh
Morten

Fra : Peter Schrøder

Dato : 21-11-05 14:09

Juel skrev:

> ps. der har ikke været et eneste dødsfald på den gamle stribe !!!!
> men de unge må ikke ha det sjovt..

Ja, det er altsammen politiets skyld.
Når du bliver gammel nok til at stemme, kan du jo
melde dig in i et politisk parti og plædere for at
politiet skal nedlægges.
Vi andre kan så færdes i nogenlunde sikkerhed i de
4 - 5 år

Peter Schrøder

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-05 14:35

> Ja, det er altsammen politiets skyld.

Har jeg sq da ikke sagt ?? hvor helvede ser du det henne ??? kig engang på
synoptik.dk der kan du få briller..

> [...]
> melde dig in i et politisk parti og plædere for at
> politiet skal nedlægges.
> Vi andre kan så færdes i nogenlunde sikkerhed i de

Sikke dog en latterlig kommentar.. hvad ved du om min alder ?
Og igen hvor står der at det er politiet ?!?!?

Kom igen når du har lært at læse, det sker vel i 1. klasse, vi ses om et par
år !!

/Juel

Fra : NielSV650

Dato : 21-11-05 14:46

"Juel" <him> wrote in message
> Kom igen når du har lært at læse, det sker vel i 1. klasse, vi ses om et
> par år !!

Går du så stadig i 1. klasse?

/Nælz

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-05 14:56

> Går du så stadig i 1. klasse?

hvad mening gir det ?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-11-05 15:27

"Juel" <him> skrev i en meddelelse

> hvad mening gir det ?

Vi ses om et par år - når du kommer i første klasse .... var nok pointen ;)

Jeg mener i øvrigt også at det er lidt naivt at give forbud imod streetrace
skylden for at nogle kører af vejen andre steder. Det er næppe en
undskyldning for at råddent uanset hvad.
--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-05 16:56

> Jeg mener i øvrigt også at det er lidt naivt at give forbud imod
streetrace
> skylden for at nogle kører af vejen andre steder. Det er næppe en
> undskyldning for at råddent uanset hvad.

Ja det er da sat på spidsen, men det er jo resultatet, man ved jo at det er
det de unge laver, hvorfor så ikke lade dem gøre det i et øde område ??

Mvh
Morten

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-11-05 18:15

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det er da sat på spidsen, men det er jo resultatet, man ved jo at det
> er
> det de unge laver, hvorfor så ikke lade dem gøre det i et øde område ??

De ville nok have kørt af vejen alligevel. De lærer jo ikke at dreje og køre
stærkt i sving, når de kører street. Kun at køre stærk.

Underlig fornøjelse ....

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-11-05 14:37

Juel skriver:

> ps. der har ikke været et eneste dødsfald på den gamle stribe !!!! men de
> unge må ikke ha det sjovt..

Det må de da. De kan sku da bare finde en bane at køre på.

Sådan må vi andre gøre, der skyder med pistol !!!!

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : spamsen

Dato : 21-11-05 16:11

Hej,
In news:4381CD6E.FAD4D386@du.kan.finde.den,
Klaus D. Mikkelsen <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> typed:
> Juel skriver:

> Det må de da. De kan sku da bare finde en bane at køre på.
>
> Sådan må vi andre gøre, der skyder med pistol !!!!
Dét kunne være skægt IMO, altså at mixe sådanne ting sammen....

> Klaus

Vh.
Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-05 16:57

> Det må de da. De kan sku da bare finde en bane at køre på.
>
> Sådan må vi andre gøre, der skyder med pistol !!!!

Kan du ikke bare gå ud i skoven og jage med sådan en?? eller må man kun
skyde med gevær i skoven ?

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-05 18:07

Selfølgelig skal man køre efter forholdene på offenlig vej , men men men
Livet er jo ikke kun Sort og Hvidt

Giv dog de unge og gamle (Mig) 402 meter fri asfaldt lige som man har gjort
i Malmø , der sloges de om streetræs i flere år , og det gik hel over gevind
, så blev der lavet en Bane og som Politiet selv siger problemet er løst 112
%

Men så nemt er det alså heller ikke , ræset bliver også kørt fordi det er
ulovligt lige som grafiti , hvis der blev lavet en væg til det hvor lang tid
gik der så før det ikke er sjovt længere

Få de unge mennesker ind i klubber og lær dem at køre og få et ansvar , det
er vejen frem

Og lige nu er der jo noget på vej i det midtjyske , men det kan da bruges
over hele landet
http://www.aarhus-motorsport.dk/

Og prøv lige at læse hvad de feks. orginationer skriver om tiltaget

--
P.E.
www.kvikteam.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-11-05 18:40

Juel skriver:

> Kan du ikke bare gå ud i skoven og jage med sådan en?? eller må man kun
> skyde med gevær i skoven ?

Jo, hvis jeg har lejet en jagt der og det er inden for sæson.

Lige som man kun må køre race på Vandel, når der er arrangement.

Fra : Casper R

Dato : 22-11-05 21:25

> [...]

> de unge ikke bare får lov til at race ud, udenfor byen ?!!?
> ps. der har ikke været et eneste dødsfald på den gamle stribe !!!! men de

Du snakker til de forkerte folk i denne gruppe da meget få af dem kan se dit
synspunkt.
Tro mig jeg har prøvet.
--

/CasperR
/89' RST

Fra : Troels P. Olsen

Dato : 21-11-05 18:25

> Hej!

Jamen goddag :D

> Så i det? DAMN der var nogle lækre biler med i programmet og hold da ferie
> hvor kører de fleste af dem uansvarligt efter min mening.

Well, du har nok set de mere triste eksempler. Der er nogle til Streetrace i
Aalborg der kører som død og helvede - og så er der andre personer, som
sætter en ære i at køre pænt til og fra race-pladsen, og så bare giver den
fuld gas, på et dejligt stykke lige asfalt, med god belysning og folk til at
stå for enden og tjekke om der kommer modkørende.

Folk der ikke har været ude og se det Live, skal ikke udtale sig
"bedrevidende" efter min mening! ;)

// Troels

Fra : martin bjerre

Dato : 21-11-05 23:33

Hvad var det lige der gik galt ??
Vi andre (lovlydige) tager en licens og kører race på en bane, beregnet til
formålet, under sikre forhold. Hvorfor skal der ændres på det ?
Godt nok koster det lidt mere end "bare" at køre på gaden, men hvem kan
sætte et prisskilt på liv og lemmer ?

Martin

Fra : Troels P. Olsen

Dato : 22-11-05 19:52

> Hvad var det lige der gik galt ??
> Vi andre (lovlydige) tager en licens og kører race på en bane, beregnet
> til formålet, under sikre forhold. Hvorfor skal der ændres på det ?

Fordi de unge blot er en pengemaskine for DASU. Dét er problemet. Vi unge
kører streetrace fordi vi ikke har RÅD til at køre drag, f.eks. :)

> Godt nok koster det lidt mere end "bare" at køre på gaden, men hvem kan
> sætte et prisskilt på liv og lemmer ?

Tja, hvis du tager til streetrace hvor der er ordnede forhold, er
sikkerheden den samme som til arr. dragrace - bortset fra at der ikke lige
holder en ambulance LIGE op af banen. ;)

(Var med til NDCD's arr. ved Sindal i år)

// Troels

Fra : martin bjerre

Dato : 22-11-05 20:58

"Troels P. Olsen" <whybother@skingme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> holder en ambulance LIGE op af banen. ;)
>
> (Var med til NDCD's arr. ved Sindal i år)

Tag feks folkerace....det er ganske underholdene, både for kørere og
publikum. En hel dag med race vil koste dig op til 500,- har man ikke råd
til det, skal man vist slet ikke tænke på race overhovedet. Det behøver ikke
være dyrt at køre "rigtig" race. Vil man absolut køre drag feks, er det jo
ikke ligefrem udgiften til DASU der er den største post.
En licens koster fra 300,- pr år, incl medlemskab af DASU, kan det kaldes
en "pengemaskine" ? For de 300,- får du medlemsbladet en gang om måneden,
fri adgang til alle de reglementer du vil have og forsikring af publikum når
du kører. Jeg kan virkelig ikke se problemet.

Martin

Fra : John Sahl

Dato : 23-11-05 00:23

martin bjerre wrote:
> [...]
> behøver ikke være dyrt at køre "rigtig" race. Vil man absolut køre
> drag feks, er det jo ikke ligefrem udgiften til DASU der er den

Hvad har det med streetrace at gøre? Folk der er vilde med håndbold,
gider da ikke spille volleyball, bare fordi det også er en rund bold
som
bruges.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : martin bjerre

Dato : 23-11-05 15:55

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad har det med streetrace at gøre? Folk der er vilde med håndbold,
> gider da ikke spille volleyball, bare fordi det også er en rund bold som
> [...]
Der hvor jeg lærte at læse, lærte jeg også hvad F.EKS betyder.........

Martin

Fra : NielSV650

Dato : 22-11-05 10:50

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in message
> Så i det? DAMN der var nogle lækre biler med i programmet og hold da ferie
> hvor kører de fleste af dem uansvarligt efter min mening.

Ham her har heller ikke helt styr på det

> USA har iøvrigt en fin holdning til streetrace. Hvis de snupper din bil i
> et ræs bliver den komprimeret til 0.5x0.5x0.5m og omsmeltet

Ja, det burde de vel også gøre her i DK. De fleste madkasser (Kadett D, Uno,
Corolla, Golf II osv) der kører rundt her i DK har jo alligevel kun
halvandet år til syn ))
Det dyreste er som regel den babyblå lak *fnis*

/Niels