Nyt fotoudstyr........i Sverige.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-11-05 23:14

Der skal stilles 700 nye kameraer op langs de svenske veje, i løbet af
2006. Arbejdet påbegyndes til marts.

Til forskel fra tidligere, er der kamera i hver eneste boks, og de
styres alle fra noget netværk oppe i Kiruna.

Jeg kan konstatere at der bliver endnu mere af det forbandede
elastikkørsel, hver gang der er sådan en stærekasse i farvandet.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus G.

Dato : 21-11-05 05:28

> Jeg kan konstatere at der bliver endnu mere af det forbandede
> elastikkørsel, hver gang der er sådan en stærekasse i farvandet.

De har snakket om at for at undgå folk køre for hurtigt i mellem kasserne,
og bremser ned når de kommer til dem, at de vil lave det så den aflæser
nummerpladen, og så udregner gennemsnits tiden når man passere den næste
kasse. Altså skal man ikke køre for hurtigt selvom der er langt mellem
kasserne.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Jan Vennike

Dato : 21-11-05 19:58

> [...]
> nummerpladen, og så udregner gennemsnits tiden når man passere den næste
> kasse. Altså skal man ikke køre for hurtigt selvom der er langt mellem

Det var i Norge og det var beskrevet i Motor for nylig - uhyggelig tanke,
tænk, at man ikke engang ville turde at overhale en lastbil, for så ville
ens gennemsnitshastigehed blive for høj - puha

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-01-06 22:22

Jan Vennike wrote:
> Det var i Norge og det var beskrevet i Motor for nylig - uhyggelig tanke,
> tænk, at man ikke engang ville turde at overhale en lastbil, for så ville
> ens gennemsnitshastigehed blive for høj - puha

Har du tyske aner, siden du, tilsyneladende, lider af den der ubændige
trang til at overhale lastbiler?
;-D

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Juul

Dato : 21-11-05 19:28

> [...]
>
> Jeg kan konstatere at der bliver endnu mere af det forbandede
> elastikkørsel, hver gang der er sådan en stærekasse i farvandet.

Hvad ligner det lige :)

Jeg kører hver dag i Lundbytunnelen i Göteborg (måske du kender den) som
ligger mellem byen og Volvo fabrikkerne som er fyldt med kameraer. Så jeg er
vant til at holde hastigheden - men man kan iøvrigt allerede få GPS kort
hvor de er tastet ind.

Iøvrigt så det der med at tage en gennemsnitshastighed ved at tage tid
mellem kameraer er så vidt jeg er orienteret en skrøne. Det kan ikke
administreres medmindre man bruger så avanceret kamerateknik at det bliver
ubetaleligt da man skal kunne skelne meget eksakt mellem bilerne automatisk
(når der skrives bøder ud idag sidder der jo en person og kigger hvert
billede for nummerplade osv. efter før bøde udskrives). Eks. ved overhaling
bliver det svært.

Men når det er sagt gør Vejværket meget for trafiksikkerheden. På visse
motorvejsstrækninger rundt om Göteborg er der indført elektroniske
hastighedstavler der skifter efter trafik, vej/vejr forhold. Det virker
rigtig godt og kapaciteten på mange strækninger og dermed også
gennemsnitshastigheden i myldretrafikken er steget markant. Og det er jo
positivt :)

Men jeg holder med dig at kameraerne på 70 km strækninger er vanvid.

At leve i Sverige bliver mere og mere svært - hver eneste dag kommer man
nærmest til at overtræde en eller anden lov eller forbud selvom man opfører
sig helt normalt. Fedt nok!

VH Juul

Fra : Klaus G.

Dato : 22-11-05 06:32

> At leve i Sverige bliver mere og mere svært - hver eneste dag kommer man
> nærmest til at overtræde en eller anden lov eller forbud selvom man
opfører
> sig helt normalt. Fedt nok!

Men man kan købe billige biler! :) Som man så ikke kan køre ret hurtigt i
nogen steder. Kan man heller ikke i Danmark, men her bliver man bare ikke så
nemt opdaget ;)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 11-12-05 01:01

"Juul" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> (når der skrives bøder ud idag sidder der jo en person og kigger hvert
> billede for nummerplade osv. efter før bøde udskrives). Eks. ved

Det er skam ikke så dyrt. Vejdirektoratet bruger allerede kameraer på flere
motorvejsstrækninger, til at beregne trafikkens gennemsnitshastighed.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 22-11-05 17:41

> Der skal stilles 700 nye kameraer op langs de svenske veje, i løbet af
> 2006. Arbejdet påbegyndes til marts.

Der røg min foreste nummerplade...

-M

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:217.213.240.227)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-01-06 22:20

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
> Jeg kan konstatere at der bliver endnu mere af det forbandede
> elastikkørsel, hver gang der er sådan en stærekasse i farvandet.

Du skal ikke tro det bliver bedre syd på.

Om det er nyt ved jeg ikke, men jeg har først observeret det herpå det
seneste.

Men fransk politi bruger nu en lille håndholdt radar. Nærmest som hvis
det er indbygget i en (forvokset) kikkert.

Har set dem bruge den hvor de stod på et gadehjørne. Og hvor de sad i
en bil i en servicetilkørsel på motorvejen. En af gangene var det ham
der sat "i den forkerte side" af bilen der betjente den.

Om det er nyt, og det derfor skal bruges så meget som muligt ved jeg
så ikke. Jeg er ikke blevet stoppet - endnu.