Olietryk
Fra : KNT

Dato : 20-11-05 08:06

Min peugeot 307 fandt i går på at advare om 'Oil pressure insufficient' samt
viste oliekande og STOP.
Jeg tjekkede oliestanden som var ok - bilen var til service for 10 dage
siden, så det burde være også være ok.

Er det et alvorligt problem, så jeg skal lade bilen stå indtil en expert kan
se på det - eller er det bare at trille ind til ham engang i næste uge.

Knud

Fra : Henrik

Dato : 20-11-05 08:44

Jeg ville ikke køre med den til jeg havdet fået målt olietrykket.

Henrik

Fra : Nicolaj C.

Dato : 20-11-05 09:33

"KNT" <knud.thomsensle@tprivat.dk> wrote in message
> [...]
kan
> se på det - eller er det bare at trille ind til ham engang i næste uge.

STOP betyder STOP - ligesom trafikskiltet !

Fra : KNT

Dato : 20-11-05 09:39

Sikkert - men man kan jo ikke bare stoppe et tilfældigt sted midt om natten.

Knud

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-11-05 09:41

KNT skriver:

> Sikkert - men man kan jo ikke bare stoppe et tilfældigt sted midt om natten.

Nej, så hellere smadre ens motor ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henrik

Dato : 20-11-05 09:44

Hvis du ikke selv gør det, så gør bilen det selv, + en lille regning på ny
motor.
Så ville jeg nok vælge at stoppe et tilfældigt sted.

Henrik

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-11-05 09:49

Henrik skriver:

> Hvis du ikke selv gør det, så gør bilen det selv, + en lille regning på ny
> motor.
> Så ville jeg nok vælge at stoppe et tilfældigt sted.

Med mindre at det er en elfejl....

Fra : BJ

Dato : 20-11-05 09:53

"KNT" <knud.thomsensle@tprivat.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Sikkert - men man kan jo ikke bare stoppe et tilfældigt sted midt om
> natten.

Konens Clio II har lige lavet samme nummer. Hun stoppede og jeg kom fluks.

Motoren sagde ikke mærkeligt, manglede ikke olie og var heller ej blevet
varmere/for varm.

Jeg vurderede det til at være en defekt olietrykføler.

Vi startede derfor mod værkstedet.

Det var en defekt olietrykføler.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik

Dato : 20-11-05 10:37

Ja det ved jeg godt, men det er jo lidt farligt at "håbe" på det.

Henrik

Fra : BJ

Dato : 20-11-05 10:41

"Henrik" <brakentorp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja det ved jeg godt, men det er jo lidt farligt at "håbe" på det.

Det må naturligvis bero på et skøn.

Var der kommet sort røg ud af udstødningen og havde motoren sagt som rustne
søm i en blikspand, ville jeg nok have stoppet omgående.

Hvordan måler man i øvrigt olietryk på en motor, der ikke er startet..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik

Dato : 20-11-05 10:59

Nu er der forskel på at køre med bilen uden olietryk, og lade den køre
tomgang i 30 sek uden olietryk, når man måler om der er tryk.

Henrik

Fra : BJ

Dato : 20-11-05 11:02

"Henrik" <brakentorp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nu er der forskel på at køre med bilen uden olietryk, og lade den køre
> tomgang i 30 sek uden olietryk, når man måler om der er tryk.

Det er der sikkert.

Men som tidligere nævnt, det må bero på et (rimelig kvalificeret) skøn om
man tør køre på værksted ved egen motorkraft.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-05 11:25

> Det er der sikkert.
>
> Men som tidligere nævnt, det må bero på et (rimelig kvalificeret) skøn om
> man tør køre på værksted ved egen motorkraft.

Hehe jeg skulle til kbh den ene dag, var lidt sent på den, så ud på
motorvejen og op på en 130-140 stykker, bare derindad, og efter 5 mins så
kom den BBBBEEEEETTTTZZ sagde bilen og olie lampen lyste.. CRAP,
koblingen i bund, og ind til siden, der var olie nok på.. hmm jeg startede
den i tomgang og den lød normalt.. Nu skal det siges at jeg har prøvet at
miste olietryk på en Golf II GTI før, så jeg ved hvordan det lyder !! så mig
ind i bilen og videre imod kbh, med høj radio "sådan en olie summer er
irriterende at høre på".. og næste dag dajeg skiftede følere hold den op..
typisk golf II problem..

Mvh
Morten

Fra : Uffe Ravn

Dato : 20-11-05 12:42

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev

> Men som tidligere nævnt, det må bero på et (rimelig kvalificeret) skøn om
> man tør køre på værksted ved egen motorkraft.

Og en af måderne til at skønne dette, ude på Lars Tyndskids mark, kunne
f.eks. være at fjerne oliepåfyldningsdækslet og se om knasten får tilført
olie.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-11-05 07:47

"Henrik" <brakentorp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu er der forskel på at køre med bilen uden olietryk, og lade den køre
> tomgang i 30 sek uden olietryk, når man måler om der er tryk.

Når man leger med den slags bør man også vide hvad det koster.

Jeg tvivler på et rigtigt værksted starter motoren op for at teste - men
måler på olietryksføleren og ser hvad der så sker.

--
Per, Esbjerg

Fra : KNT

Dato : 20-11-05 11:19

> [...]
> varmere/for varm.
>
> Jeg vurderede det til at være en defekt olietrykføler.

Det er nogenlunde min holdning - på bilen kan man ikke mærke noget - og der
er ikke noget at se.

Knud

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-11-05 15:03

BJ wrote:
> "KNT" <knud.thomsensle@tprivat.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Konens Clio II har lige lavet samme nummer. Hun stoppede og jeg kom fluks.

God opdragelse af konen

--

Christian

Fra : BJ

Dato : 21-11-05 15:06

KLIP

> God opdragelse af konen

LOL...hun har dyb respekt for røde lamper, vi har jo en Volvo som kan
forskrække en død mand/kvinde ihjel, når lamper og meddelelser toner
frem..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-11-05 15:47

BJ wrote:
> [...]
>
> LOL...hun har dyb respekt for røde lamper, vi har jo en Volvo som kan
> forskrække en død mand/kvinde ihjel, når lamper og meddelelser toner

HA ha, ved det fra min fars gamle S70 og hans nuværende nye S60

--

Christian

Fra : KNT

Dato : 21-11-05 17:56

Årsagen viste sig at være et oliefilter, hvor det plastikkryds, som skulle
påvirke trykmåleren, var knækket.
Udskift oliefilter og ingen problemer.

Knud