Han, Hun, Dirch Og Dario
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-11-05 21:27

Til alle jer bil elskere, husk at slå over på DR1 nu (startede kl. 21) hvor
de viser filmen Han, Hun, Dirch Og Dario.
Noget af filmen foregår på den gamle Roskilde Ring, med lidt "race"

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : BJ

Dato : 19-11-05 21:30

KLIP

> Noget af filmen foregår på den gamle Roskilde Ring, med lidt "race"

Har lige nyt det (jeg kan se TV på min PC..).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-11-05 21:47

BJ wrote:

> Har lige nyt det

Jeg gad ikke se den igen, har den selv i min "bilfilm-samling"

> (jeg kan se TV på min PC..).

Det ka' jeg os'
Men en ordentlig film skal nu ses på lidt mere end 19"

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : BJ

Dato : 19-11-05 22:09

KLIP

> Jeg gad ikke se den igen, har den selv i min "bilfilm-samling"

> Det ka' jeg os'
> Men en ordentlig film skal nu ses på lidt mere end 19"

Konen ser noget andet, så jeg må vente med de 42" eller skifte min
kontormonitor ud til samme størrelse ..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-11-05 22:23

BJ wrote:

> Konen ser noget andet,

Ja det er sjovt, som sådan no'en koner aaaaltid skal se noget andet

> så jeg må vente med de 42" eller skifte min
> kontormonitor ud til samme størrelse ..

Ja ja, en anden må jo så nøjes med 29" på tossen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : BJ

Dato : 19-11-05 23:08

KLIP

> Ja ja, en anden må jo så nøjes med 29" på tossen.

(Piiisssttttt, jeg har heller ikke andet i stuen, dog kun 25" analog 16:9)

Jep, der er altid nogen som må nøjes..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Basil

Dato : 20-11-05 08:34

Per Beer Hansen skrev d. 19-11-2005 i meddelelse
> [...]
> de viser filmen Han, Hun, Dirch Og Dario.
> Noget af filmen foregår på den gamle Roskilde Ring, med lidt "race"

Noget der var sjovere
Jeg var hos en af Borch-Christensen's sønner i går, og filmen kørte
også der. Lidt sjovt når han kunne fortælle røverhistorier fra der hvor
de filmer hos Borch-Christensen og igen de biler der kørte på Roskilde
kender han også de fleste af (han kører selv Formel junior, og er
Europamester i hans klasse gennem nogen år).
Kai

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-11-05 10:56

Basil wrote:

> [...]
> Roskilde kender han også de fleste af (han kører selv Formel junior,
> og er Europamester i hans klasse gennem nogen år).

Ja det er altid sjovt med historier fra dengang
Jeg har en bekendt, som kører race, han er oprindeligt fra Irland.
Han kender også "Gud og hvermand" inden for motorsport og når han først
tager låget af historiekrukken, så er det med at folde lytteøret ud
Der er temmelig mange sjove/pinlige historier om selv de mest kendte kørere
i ind og udland

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : alexbo

Dato : 20-11-05 11:45

"Basil"

> Jeg var hos en af Borch-Christensen's sønner i går,

Jah, det er nu nok en sønnesøn.
For mange år siden da Son Borch-Christensen kørte på Roskilde Ring var jeg i
lære hos hans far, så hver mandag i racersæsonen skruede jeg på sønnens Fiat
Abarht.
Dels skulle den næsten altid have en ny toppakning, dels havde den engelske
racermekaniker Son brugte, nogle ideer til forbedring af motorydelsen, jeg
synes jeg ændrede køling og udstødning i een uendelighed.
På trods af at jeg i flere år skruede på både Son`s og hans venners
racerbiler, var jeg aldrig på ringen selv, det interesserede mig simpelthen
ikke, det var interessant at få dem til at køre som de skulle, men selve
løbet var jeg ligeglad med.
Det mærkelige var at 35 år efter kom en mand kørende med en Fiat på ladet,
sætter den af og siger, "Alex sådan een har du ikke set før", jo, svarer
jeg, den har jeg skruet på, det er Son`s gamle bil.
Den kørte Jørgen Albrechsen klassisk race i.

mvh
Alex Christensen

Fra : Basil

Dato : 20-11-05 17:46

alexbo skrev d. 20-11-2005 i meddelelse
<4380549b$1$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk>:
> "Basil"

> Jah, det er nu nok en sønnesøn.

Det kommer an på hvem der er den oprindelige Borch Senior ?
Jeg kender kun hans far af omtale, og som ham der kørte på bla.
Roskilde.
Martin Borch-Christensen er navnet på sønnen, bor vist i øvrigt tæt på
Per Beer.
Kai

Fra : alexbo

Dato : 20-11-05 19:12

"Basil" skrev

> Det kommer an på hvem der er den oprindelige Borch Senior ?
Ja, der er selvfølgelig flere fædre og sønner, men lige netop Martins far
hedder Son, der jo som bekendt betyder søn.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-11-05 19:53

alexbo wrote:
> "Basil" skrev

> Ja, der er selvfølgelig flere fædre og sønner, men lige netop Martins
> far hedder Son, der jo som bekendt betyder søn.

Og var det ikke Son der startede Borch Christensen (Fiat) ?
Jeg er kommet en del hos Borch Christensen i Tåstrup, tilbage i 70'erne, da
min far handlede meget med sælgeren på stedet.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Basil

Dato : 20-11-05 20:03

Per Beer Hansen skrev d. 20-11-2005 i meddelelse
<NC3gf.1045$sn3.920@news.get2net.dk>:

> Og var det ikke Son der startede Borch Christensen (Fiat) ?
> Jeg er kommet en del hos Borch Christensen i Tåstrup, tilbage i 70'erne, da
> min far handlede meget med sælgeren på stedet.

Så vidt jeg ved var det Martins far der startede og opbyggede hele
deres "imperie", og det var bla. Martin der var med til at afvikle det.
Jeg skal prøve at spørge ham om historien og navnene om et par dage.
Kai

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-11-05 20:13

Basil wrote:

> Så vidt jeg ved var det Martins far der startede og opbyggede hele
> deres "imperie", og det var bla. Martin der var med til at afvikle
> det.

Eksisterer Borch Christensen forretningen ikke mere ?
Jeg synes da ikke det er så forfærdeligt længe siden jeg stødte på navnet
ifm et Fiat værksted.

> Jeg skal prøve at spørge ham om historien og navnene om et par
> dage.

Jeg kender nu ikke nogen af dem (andet end Son af navn fra de gamle dage på
Ringen). svjh hed sælgeren i Tåstrup Leif Christensen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Basil

Dato : 20-11-05 20:24

<fV3gf.1052$YI3.665@news.get2net.dk>:

> Eksisterer Borch Christensen forretningen ikke mere ?
> Jeg synes da ikke det er så forfærdeligt længe siden jeg stødte på navnet ifm
> et Fiat værksted.

Nej, ikke som noget ejet af Borch-Chr., måske findes der stadig noget
der hedder det, ved det faktisk ikke.
Min lokale BC på Marielundsvej er i dag en skuuuuuterforhandler, og en
bilmaler.

Man ser bare utroligt tit BC-logoet via film, og der kører også stadig
bilagtige biler rundt med deres skilt på, derfor kan man godt tro at
det stadig eksisterer.
Kai

Fra : alexbo

Dato : 20-11-05 20:16

"Per Beer Hansen" skrev

> Og var det ikke Son der startede Borch Christensen (Fiat) ?

Nej,
det var hans far, jeg kan ikke huske hvad han hed til fornavn, vi var ikke
på fornavn.
Da jeg var der midt i tresserne, havde de værksted/salg i Herlev og
salgsafdeling inde i byen, hvor kan jeg ikke huske.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-11-05 16:18

alexbo wrote:

> Nej,
> det var hans far, jeg kan ikke huske hvad han hed til fornavn, vi var
> ikke på fornavn.

OK, jeg kender dog kun til Son, men det er nok fordi det var ham der kørte
race

> Da jeg var der midt i tresserne, havde de værksted/salg i Herlev og
> salgsafdeling inde i byen, hvor kan jeg ikke huske.

OK, jeg kendte umiddelbart kun afdelingen i Tåstrup og det var i 70'erne.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Basil

Dato : 21-11-05 18:12

Per Beer Hansen skrev d. 21-11-2005 i meddelelse
<6zlgf.114$kO6.102@news.get2net.dk>:

> OK, jeg kender dog kun til Son, men det er nok fordi det var ham der kørte
> race

> OK, jeg kendte umiddelbart kun afdelingen i Tåstrup og det var i 70'erne.

Jeg har en opdateret historie, skriver den lige lidt senere.
Kai