Min Punto skal til omsyn
Fra : minidufour@gmail.com

Dato : 19-11-05 15:14

Er der nogen der kan give et bud på hvor meget det vil koste at
reparere følgende?

Det er en Fiat Punto 1,2 60S fra 94.

Fejl:
Skævbremsning på 2.aksel for stor
Smøresystem, motor utæt
Udstødningssystem utæt (det var noget med den hang løst)
Venstre bagerste svingarm(e) i baghjulsophæng defekt(e)

Så er der nogen der kan give et bud på hvad det skal koste...
Uoriginale og brugte dele siger jeg ikke nej til...

Fra : ena

Dato : 19-11-05 16:53

Fejl:
Skævbremsning på 2.aksel for stor

Tja rensning af bremser - måske nye bakker og tromler pris mellem 300 og
700,- + 2 timer

Smøresystem, motor utæt - formentligt tæret bundkar pris ca 500,- + 3,5
timer

Udstødningssystem utæt (det var noget med den hang løst) svært at sige hcis
det bare er et ophæng der mangler så 100,- + 0,5 time

Venstre bagerste svingarm(e) i baghjulsophæng defekt(e) ny svingarm 900,-
arbejdsløn for skift mellem 2 og 4,5 timer alt afhængig om boltene er tæret
sammen eller ej - akn være et L.... arbejde hvis alle bolte skal skæres ud -
der er ingen plads.....
Orange så regn med 250,- pr time ellers ca 500,-

Fra : Lasse

Dato : 19-11-05 21:46

Hej...
Ville bare sige, at smøresystem, motor utæt også kan være
ventildækselpakningen. Det er det på mange Punto'er, og det er fire skruer
og en ny billig pakning.

Udstødningssystem er jo svært at sige, men siden der står "UTÆT", så må det
jo betyde at der er gennemtæring. Om det så er nyt forrør, kat eller andet
er jo svært at sige. En ny kat koster vistnok lige under en tudse - Og
resten af udstødningen koster vist ca. det samme.

Fra : minidufour@gmail.com

Dato : 21-11-05 15:51

Lasse skrev:

> Hej...
> Ville bare sige, at smøresystem, motor utæt også kan være
> ventildækselpakningen. Det er det på mange Punto'er, og det er fire skruer
> og en ny billig pakning.

Synsmanden sagde at han ikke kunne se hvor utætheden var, så vil du
mene at der er god sandsynlighed for at det er den billige reperation
der skal til her?

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-05 21:12

Start med en grundig motor vask ( husk at pakke el delene ind ) så køre du
en tur og kikker efter hvor den er udtæt, det kunne jo vær spil ved
efterfyldning