Tændingslås - Volvo
Fra : GB

Dato : 18-11-05 04:18

Min tændingslås har pludselig sat sig fast, med det resultat, at min bil nu
står og keder sig 70 km. hjemmefra.

Jeg har drejet så meget som muligt på rattet samtidig med betjening af
nøglen (der er komb. rat-og tændingslås), jeg har skubbet til bilen for at
fjerne evt. spændinger i styretøjet, intet virker.

Er der nogen som har været ude for noget lignende, og måske har en løsning?

GB

Fra : Uffe Ravn

Dato : 19-11-05 20:34

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev

> [...]
> nøglen (der er komb. rat-og tændingslås), jeg har skubbet til bilen for at
> fjerne evt. spændinger i styretøjet, intet virker.

Har du prøvet at varme nøglen op, eller at sprøjte lidt sprit i låsen?

Det kunne være låsen der er frosset.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : GB

Dato : 21-11-05 13:58

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote in

> Det kunne være låsen der er frosset.

Der var ikke frostvejr. Jeg skal op og hente den i morgen - forhåbentlig
kan Dansk Autohjælp stille noget op - om ikke andet bugsere den til
København...

GB

Fra : GB

Dato : 25-11-05 15:16

GB <nospam@nospam.invalid> wrote in news:Xns97158DB3033Youremail@
62.243.74.162:

> Der var ikke frostvejr. Jeg skal op og hente den i morgen - forhåbentlig
> kan Dansk Autohjælp stille noget op - om ikke andet bugsere den til
> København...

Ja, nu står den hos Bilia. Og skift af tændingslås skulle ifølge dem koste
fra 1000-5000 kroner. Der er nogen, som ikke får julegaver i år...

GB