Skoda Fabia: Raslelyde under instrumentpan~
Fra : Thomas

Dato : 17-11-05 21:20

Hej alle,

Min Skoda Fabia Combi 1.9TDI fra 2004 er på det seneste begyndt at 'rasle'
et eller andet sted under instrumentpanelet. Jeg kan ikke helt finde ud af
hvor lyden kommer fra ud over at det er i førersiden - raslelyden er der med
det samme når jeg kører på ujævn vej eller slingrer med rattet og det virker
som om det bliver værre og værre. Er der andre der har oplevet det samme og
evt. ved hvad det er der rasler?

Mvh. Thomas

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 17-11-05 21:49

"Thomas" <tfd@besked.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> virker som om det bliver værre og værre. Er der andre der har oplevet det
> samme og evt. ved hvad det er der rasler?

Kommer lyden også ved helt små ujævnheder?

Har sandsynligvis samme lyd i min fabia jeg jeg kar konkluderet at det
kommer fra den lille plade der sidder i forruden med stelnr. på.. Er
åbenbart noget med at skiltet ikke klæber ordentligt fast - kender en der
har fået det udbedret og det kan kun lade sig gøre ved at tage forruden ud
og "klistre" det ordentligt fast.

Vh
Carsten

Fra : Thomas

Dato : 17-11-05 22:13

Hej Carsten,

Tak for dit hurtige svar. Ja, raslelyden kommer ved selv helt små
ujævnheder.

Jeg vil prøve at lægge mærke til pladen med stelnr i forruden i morgen men
som jeg lige husker det synes jeg nu det lyder som om lyden kommer fra et
eller andet der ligger inde bag instrumentpanelet. Det virker som sagt som
om det bliver værre og værre - altså som om der er et eller andet der er ved
at løsne sig og klaprer mod noget fast...

Regner med at køre en tur forbi skoda en af de nærmeste dage men jeg vil
fortsat meget gerne høre hvis der er andre med lignende erfaringer - og
løsninger

Mvh. Thomas

Fra : Onix

Dato : 18-11-05 14:10

Under indstrumentbrættet til venstre for rattet under kontakte hvor du
tænder bilens nærlys er der er aflægger rum med en luge, er du sikker på
konen ikke har glemt et nøglebundt eller byttepenge i boksen *gggg*

Fra : Thomas

Dato : 18-11-05 18:09

hehe - har tjekket og der ligger ikke noget og rasler i hverken rummet under
rattet eller til venstre for rattet...
Der er heldigvis garanti på bilen endnu så jeg tror at skoda får lov at
kigge på problemet i næste uge...

Fra : mohr

Dato : 21-11-05 11:58

"Thomas" <tfd@besked.com> skrev i en meddelelse

> Min Skoda Fabia Combi 1.9TDI fra 2004 er på det seneste begyndt at
> 'rasle' et eller andet sted under instrumentpanelet....

I følge min forhandler skulle det være vist være et kendt problem. De
løste det på under 15 minutter - hvad de lavede skal jeg ikke kunne
sige. Men tjek med din forhandler - han må vide det og løse det uden
betaling.

/Morten