Så er den galt med Ford igen
Fra : Ukendt

Dato : 17-11-05 21:08

Man falder i søvn i deres Explorer, så Ford skal betale 389 mil. Kr i
erstatning

http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3391070/

Hold da kæææææ*t hvor er de langt ude i usa

--
Tom

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 17-11-05 21:19

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
> Man falder i søvn i deres Explorer, så Ford skal betale 389 mil. Kr i
> erstatning
>
> http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3391070/
>

> Hold da kæææææ*t hvor er de langt ude i usa

Man skulle jo overthere ja man skulle.
Så kunne man hurtigt få råd til en Ferrari :)

--
/Dennis
Seat Leon 1.9 TDi - 303Nm at 2358rpm

Fra : Fly Christensen

Dato : 17-11-05 21:24

On Thu, 17 Nov 2005 21:18:52 +0100, "Dennis Pedersen"
<usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote:

[snip]
>Man skulle jo overthere ja man skulle.
>Så kunne man hurtigt få råd til en Ferrari :)

Næ, men dine forældre kunne.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Peter

Dato : 17-11-05 21:31

[klip]

> Hold da kæææææ*t hvor er de langt ude i usa

Ja. Godt appelinstanserne næsten altid reducerer erstatningerne til et
rimeligt og normalt niveau.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Ole Sørensen

Dato : 17-11-05 21:52

Tom wrote:
> Man falder i søvn i deres Explorer, så Ford skal betale 389 mil. Kr i
> erstatning
> http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3391070/
> Hold da kæææææ*t hvor er de langt ude i usa

Man vælter i en Mercedes A-klasse (pga. minutsøvn) og slår sig halvt ihjel.
Bagefter viser det sig, at bilen er fejlkontrueret.
Det kunne jo være at bilen ikke var væltet men blot skredet ud, hvis den
havde været konstrueret ordenligt. Det kan jo ikke passe at man skal pådrage
sig endnu sværere læssioner fordi bilen fejler noget... uanset hvad man end
selv måtte gøre forkert bag rattet.

hilsen ole

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-05 22:04

"Ole Sørensen" <sorrynomail@asdfjalsdjfa.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> pådrage sig endnu sværere læssioner fordi bilen fejler noget... uanset
> hvad man end selv måtte gøre forkert bag rattet.

Hvor mange biler og varebiler kan klare en elgtest ?

--
Tom

Fra : Ole Sørensen

Dato : 18-11-05 11:25

Tom wrote:
> Hvor mange biler og varebiler kan klare en elgtest ?

Man kan sikkert få alle biler til at vælte hvis man virkelig provokerer dem
(og slår esp fra). Men nogle biler vælter nemmere end andre. A-klassen fik
dårlig omtale fordi den gjorde noget som andre sammenlignelige biler ikke
gjorde.

/ole

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-05 23:45

> Man falder i søvn i deres Explorer, så Ford skal betale 389 mil. Kr i
> erstatning
>
> http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3391070/

Citat:
Alligevel har retten lagt ansvaret hos Ford med henvisning til, at
bilkoncernen har solgt en bil, der er "vanskelig at håndtere og ustabil".

Det burde jo netop have holdt ham vågen.

Jeg kan lige høre en bilsælger:
"Og så er denne nye XXXXX meget nem og stabil at køre mens man får sig en
lille morfar"

Helt ærligt..........Men OK Ford har vist ikke været for heldig med
Exploreren, så nu har de nok lært at tænke sig om inden de sætter en ny
model på gaden.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-11-05 11:36

> Hold da kæææææ*t hvor er de langt ude i usa

Det lyder vildt - men det kan sagtens dække over, at det faktisk HAR spillet
en rolle, at bilen kører så dårligt.

I modsætning til i Danmark, prøver man i USA at fastsætte størrelsen på de
økonomiske sanktioner, således at det ikke kan betale sig for producenterne
at være ligeglade med forbrugerne. Også selvom det kan virke helt vildt, at
forbrugere nogle gange får flere milliarder kroner for at have haft ondt i
maven 4 timer torsdag eftermiddag.

Dét kunne vi lære noget af i Danmark, hvor man jo bliver sjoflet, hvis man
er offer for en virksomheds ligegyldighed ift forbrugerne.

/Jan W Nielsen

Fra : Peter

Dato : 18-11-05 12:40

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Dét kunne vi lære noget af i Danmark, hvor man jo bliver sjoflet, hvis man
> er offer for en virksomheds ligegyldighed ift forbrugerne.

Enig - til dels

MEN sagen er appelleret og afgørelsen bliver med garanti en helt anden i
appelinstansen.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-11-05 13:16

> MEN sagen er appelleret og afgørelsen bliver med garanti en helt anden i
> appelinstansen.

Sikkert.

Appelmuligheden er et andet punkt, hvor det amerikanske retsvæsen er foran
det danske.

Bliver man dømt for en alvorlig forbrydelse herhjemme har man som
udgangspunkt ingen appelmulighed, da sagen som regel starter i landsretten.

Du ved det naturligvis, Peter - men jeg tror, der er mange, der tror,
retssystemet i Danmark altid er langt bedre.

Dét mener jeg ikke er tilfældet - og med mig også nogle af de danske
eksperter...

/Jan W Nielsen

Fra : Peter

Dato : 18-11-05 15:35

> Sikkert.

Vi hører aldrig om afgørelserne i appelretterne - kun i førsteinstanssagerne
fordi er sensationelle. Jeg læste John Peter Andersens bog om produktansvar
hvor fænomenet er omtalt.

> Appelmuligheden er et andet punkt, hvor det amerikanske retsvæsen er foran
> det danske.

Det er så nok det eneste....

> Bliver man dømt for en alvorlig forbrydelse herhjemme har man som
> udgangspunkt ingen appelmulighed, da sagen som regel starter i
> landsretten.

Ja, det gælder alvorlige forbrydelser. Småforbrydelser starter i byretten
(straf under 4 år.)

> [...]
> retssystemet i Danmark altid er langt bedre.
>
> Dét mener jeg ikke er tilfældet - og med mig også nogle af de danske

Nå ja så ...

Er jo blevet undervist af nogle af dem - aldrig hørt kritik. Men jeg har da
selv undret mig over den manglende ankemulighed. Men er man skyldig i
Landsretten med nævninger så er man altså skyldig. Der er en pæn stor
retssikkerhed i det system.

Nå - vi er off topic.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-11-05 17:01

> Er jo blevet undervist af nogle af dem - aldrig hørt kritik.

Jeg ved ikke, om jeg ahr hørt kritik som sådan.

Men jeg hørte en debat mellem nogle professorer på P1 en dag. Her blev det
blandt andet fremført den påstand, at det var urimeligt, når det gang på
gang blev antydet, at det amerikanske retssystem var ringere end det danske.

Appelmuligheden var én af årsagerne.

Den anden part var ikke uenig.

....og så er det naturligvis så længe siden, at jeg ikke husker, hvem der
lagde navn til udtalelserne...andet end at det var en mand..

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-05 20:04

> [...]
> helt vildt, at forbrugere nogle gange får flere milliarder kroner for at
> have haft ondt i maven 4 timer torsdag eftermiddag.

Hvis bilen var svær at manøvrere så køber man den da ikke
Nej det er godt nok langt ude.
En 4x4 er ikke det samme at manøvrere som en lille lupo.

> Dét kunne vi lære noget af i Danmark, hvor man jo bliver sjoflet, hvis man
> er offer for en virksomheds ligegyldighed ift forbrugerne.

Synes nu vi har fundet en ok, middelløsning i dk, nogle gange lidt for milde
straffe, men i det store hele ok. USA er heldigvis ikke noget forbillede for
ret meget mht. strafudmåling.
Sådan nogle "klaphatte" der er dybt religiøse i usa og så afliver de
mennesker på samlebånd....samme skuffe som Kina

--
Tom

Fra : Kim Kristensen

Dato : 19-11-05 12:23

> [...]
>
> Dét kunne vi lære noget af i Danmark, hvor man jo bliver sjoflet, hvis man
> er offer for en virksomheds ligegyldighed ift forbrugerne.

Helt enig, selv om man selfølgelig selv må bære en del af skylden nå man
snorker højlydt bag rattet. I denne rapport
http://www.iihs.org/sr/pdfs/sr4003.pdf kan man se at Explorer bliver nævnt
som en af skurkene, nå det kommer til dødsfald.

Med venlig hilsen Kim