Volvo V40 T4 1999 - 134.000 km
Fra : Lars Knudsen

Dato : 17-11-05 09:42

Hej,

BMW'en er på værksted i dag for at få ny kat... Og værkstedet som jo
flink tilbød lånebil mod at jeg tankede den med samme mængde benzin
som jeg brugte gav os en V40 T4 med 200 HK at rulle i som står blandt
deres salgsbiler. Den er til salg til 95.000 sek i pæn stand, nye
bremser, tandrem, dæk og har kørt 134.000 km.

Nå.. Men den er jo faktisk rigtig lækker at køre i - og vi er så småt
på udkig efter noget til at afløse vores klasiske Citroen Saxo 1.4i -
og så kunne det da være lidt fristende.

Er der nogen der ved noget om holdbarheden af den? Nok specielt den
ret lækre 200 HK's motor - holder den? Om prisen er den rigtige for
sådan en har jeg ikke lige undersøgt, men de kan nok handles lidt ned
hvis jeg nu fritager dem fra at "æde" Saxo'en bytte hvis det var

** Lars

Fra : jvj

Dato : 17-11-05 10:00

Lars Knudsen skrev:
> [...]
> sådan en har jeg ikke lige undersøgt, men de kan nok handles lidt ned
> hvis jeg nu fritager dem fra at "æde" Saxo'en bytte hvis det var

hej Lars

Vi har en magen til, dog ikke samme årgang. Den har og kører forst sat
uden de store problemer, andet end naturlivis sliddele . Vi har fået
tændkabelsæt skiftet som det eneste "usædvanlige"

Om motoren holder ? Hvad mener du med det ? om den rent fysisk kan
holdet eller om de 200 hk passer ?. Vi har ingen motorproblem
overhovedet haft og det er korrekt man skal trække ud til overhaling før
man trykker på speederen og pas på den kan kaste en af vejen

hilsen jørgen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 17-11-05 10:11

Halløj,

On Thu, 17 Nov 2005 09:59:31 +0100, jvj <toftlunddk-removeme-@ofir.dk>
wrote:

>Vi har en magen til, dog ikke samme årgang. Den har og kører forst sat
>uden de store problemer, andet end naturlivis sliddele . Vi har fået
>tændkabelsæt skiftet som det eneste "usædvanlige"

OK - det lyder ikke så farligt. Almindelige sliddele er jo et must!

>Om motoren holder ? Hvad mener du med det ? om den rent fysisk kan
>holdet eller om de 200 hk passer ?.

Om den kan holde... Altså, er der ikke en turbo og andet ballade - det
var mere om det "finder på" at stå af efter 150.000 km. Umiddelbart er
der jo ikke noget, den går helt ude problemer. Og er ikke i tvivl om
at den har de 200 hk, jeg har 50 km hjem fra værkstedet, så havde fin
lejlighed til at prøve den lidt

>Vi har ingen motorproblem
>overhovedet haft og det er korrekt man skal trække ud til overhaling før
>man trykker på speederen og pas på den kan kaste en af vejen

Hehe... Det er jo en del af charmen Altså ikke at blive kastet af
vejen, men at trække ud og pedal og VÆK...

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 17-11-05 20:09

"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> wrote in message

> Hehe... Det er jo en del af charmen Altså ikke at blive kastet af
> vejen, men at trække ud og pedal og VÆK...

Så er der noget galt med bilen - den har antispin.

Jeg oplevede faktisk noget af det samme i den T4, jeg prøvede.
Jeg nævnte det efterfølgende for sælgeren, som senere kontaktede
mig for at fortælle at relæet var defekt.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 17-11-05 21:31

On Thu, 17 Nov 2005 20:08:44 +0100, "Mogens"
<nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

>Så er der noget galt med bilen - den har antispin.

Antispin virkede faktisk her.. Jeg blev heller ikke kastet af vejen
jo, men den klikkede lige et par gange eller tre fra
antispin-sjovet....

>Jeg oplevede faktisk noget af det samme i den T4, jeg prøvede.
>Jeg nævnte det efterfølgende for sælgeren, som senere kontaktede
>mig for at fortælle at relæet var defekt.

Jeg vil sige at til prisen var (er) den faktisk ret OK!

** Lars

Fra : Juul

Dato : 17-11-05 21:40

> [...]
> Jeg nævnte det efterfølgende for sælgeren, som senere kontaktede
> mig for at fortælle at relæet var defekt.

I min synes jeg lampen lyser hele tiden... Og man kan altså godt lave
seriøst hjulspin selv med antispin hvis man er lidt hurtig med
speederforden...

Funktionen består af to delfunktioner - TC og SC. Traction control virker
ved lave hastigheder og bremser ret hurtigt det spinnende hjul ned så
trækkraften overføres til det andet via differentialet. Så det virker som en
slags elektronisk spærredifferentiale. Spin control virker ved lidt højere
hastigheder og lukker i modsætning til TC ned for lufttilførslen gennem
gasspjældet - så der stopper løjerne.

Grunden til denne sammensatte funktion er at det vil slide alt for meget på
bremserne ved høje hastigheder. Og at pille ved motorstyringen ved lave
hastigheder og især ved igangsætning indebærer en sikkerhedsrisiko. Begge
funktioner har fordele og ulemper. Det har noget med aktiveringstiden at
gøre. Og dér stopper min indsigt :)

VH Juul

Fra : Niels Bengaard

Dato : 17-11-05 23:13

> [...]
> funktioner har fordele og ulemper. Det har noget med aktiveringstiden at

Lampen skal lyse et par sekunder når man starter mens en test foregår.
Hvis lampen lyser hele tiden under kørsel husker jeg det som værende fordi
det erslået fra på kontakten, eller det ikke virker.
Når den blinker under kørsel, betyder det at systemet er aktivt og bremser
momentet, ved at slå en eller flere indsprøjtningsdyser fra på skift. Det
system hedder DSA.
Det system du kalder TC hedder Tracs og bruges i praksis kun til
igangsætning.

Niels

Fra : Juul

Dato : 18-11-05 18:44

> [...]
> system hedder DSA.
> Det system du kalder TC hedder Tracs og bruges i praksis kun til

Tak for info...

Min lampe (DSTC) lyser kun i starten og går ud efter diagnosechecket.
Softwaren i bilen er sådan at har du slået DSTC fra på knappen på
instrumentbordet (som egentlig kun slår TC og SC fra) så bliver den
automatisk slået til i næste kørecyklus (læs: sluk og start bilen én gang).
Der står så i kørecomputeren at DSTC er deaktiveret - og forsvinder efter
3-5 sekunder

Det jeg mente med at den lyser hele tiden var mest i sjov idet svenske
efterårsveje og 250 Hk på forhjulene ikke altid er optimalt :)

DSTC består iøvrigt af fire funktioner:

ESP
ABS
TC
SC

SC fungerer som du beskriver og TC er som du beskriver ligesom TRACS (bare
det er en nyere version (en del af DSTC) som har samme funktionalitet). Det
bruges måske kun ved igangsætning i praksis men virker op til omkring 50
km/h (afhængig af om det er en US eller EU model).

VH Juul

Fra : Lars Knudsen

Dato : 17-11-05 10:24

Hej,

wrote:

>Vi har en magen til, dog ikke samme årgang. Den har og kører forst sat
>uden de store problemer, andet end naturlivis sliddele . Vi har fået
>tændkabelsæt skiftet som det eneste "usædvanlige"

Hvor langt har din kørt? Og hvad med km/L - det er klart hvis man
fyrer de 200 heste af skal den ha' noget at leve af - men ved
almindelig landevej/motorvejs kørsel hvad går den dér cirka?

** Lars

Fra : jvj

Dato : 17-11-05 10:44

Den havde kørt 125.000 da vi fik den og nu 225.000 turbo har fungeret
perfekt unden nogle motorproblemer overhovedet. Forresten benzinpumpen
er blevet skiftet for nylig den sidder hvis hende under bagsædet ved
tanken ..
Jeg mener endvidere den er helgalvaniseret

så jeg ville ikke være bange for den model du har i kikkerten

hilsen jørgen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 17-11-05 12:02

Hej,

On Thu, 17 Nov 2005 10:44:03 +0100, jvj <toftlunddk-removeme-@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>tanken ..
>Jeg mener endvidere den er helgalvaniseret
>
>så jeg ville ikke være bange for den model du har i kikkerten

OK - tak for din hjælp!

** Lars

Fra : KASO

Dato : 17-11-05 12:29

"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sådan en har jeg ikke lige undersøgt, men de kan nok handles lidt ned
> hvis jeg nu fritager dem fra at "æde" Saxo'en bytte hvis det var

S/V40-serien blev i FDMs brugttest sablet ned. Kvaliteten var elendig og de
fleste ejere skiftede indenfor 2 år. Specielt de første årgange var slemme -
undervejs skulle den gradvis være blevet bedre, men en 1999 er nok "midt
imellem". Jeg lånte en fabriksny 1999 2.0 i en uge (i 1999) - den imponerede
mildt sagt ikke, men kan du leve med den knebne plads (der jo er en hel del
bedre end en Saxo ), kan en lidt nyere model måske være interessant.
Den fik blandt andet en bedre undervogn med større sporvidde på et tidspunkt
(efter 1999), men jeg husker desværre ikke hvornår.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 17-11-05 13:28

Hej,

On Thu, 17 Nov 2005 12:28:56 +0100, "KASO" <a@b.dk> wrote:

> [...]
>mildt sagt ikke, men kan du leve med den knebne plads (der jo er en hel del
>bedre end en Saxo ), kan en lidt nyere model måske være interessant.

Tak for dit input. Jeg fandt - og læste - testen i Motor. Det lyder
mest som børnesygdomme, og kommentarer omkring motorens karakter og
effekt kan jeg ikke genkende i T4'eren må jeg sige. Så pointen må være
at holde sig fra de første årgange.

Pladsen er fin nok, vi er to voksne og bilen skal udfylde plads som
bil-nr-2 - dog er et rimeligt læsse-rum ønskeligt derfor en stc.
Derimod må den gerne køre godt og helst ikke være alt for kostbar i
vedligehold - og nu bor vi jo i Volvo-land

** Lars

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 17-11-05 14:16

> Så pointen må være
> at holde sig fra de første årgange.

Korrekt - den seneste model/seneste facelift var en ok bil.

/Jan W Nielsen

Fra : KASO

Dato : 17-11-05 16:32

> Korrekt - den seneste model/seneste facelift var en ok bil.

Men en 1999 er vist ikke den sidste ?!?!

Fra : KASO

Dato : 17-11-05 16:34

> [...]
> mest som børnesygdomme, og kommentarer omkring motorens karakter og
> effekt kan jeg ikke genkende i T4'eren må jeg sige. Så pointen må være

T4 er nok en del "sjovere" - den 2.0 jeg lånte var imponerende bovlam under
3500 rpm - og derover larmede den, så man afholdt sig fra at kommer derop.

> [...]
> Derimod må den gerne køre godt og helst ikke være alt for kostbar i
> vedligehold - og nu bor vi jo i Volvo-land

Jamen - hvad skal du så med en forklædt Mitsubishi Carisma "made in Benelux"
i Volvo-land?

Fra : Lars Knudsen

Dato : 17-11-05 17:12

Halløj,

On Thu, 17 Nov 2005 16:34:23 +0100, "KASO" <a@b.dk> wrote:

>T4 er nok en del "sjovere" - den 2.0 jeg lånte var imponerende bovlam under
>3500 rpm - og derover larmede den, så man afholdt sig fra at kommer derop.

Jaeh.. T4 er ikke specielt bovlam - nu har jeg lige kørt den retur til
Helsingborg. Så bortset fra de 10 km/L - ganske underholndende motor.

>Jamen - hvad skal du så med en forklædt Mitsubishi Carisma "made in Benelux"
>i Volvo-land?

Hehe... Man må jo gå lidt på kompromis engang imellem. Det er trods
alt bil-nummer-2. Og de gamle "rigtige" Volvoer falder altså ikke lige
i konens smag

** Lars

Fra : Christian

Dato : 17-11-05 16:54

> [...]
> være interessant. Den fik blandt andet en bedre undervogn med større
> sporvidde på et tidspunkt (efter 1999), men jeg husker desværre ikke

Det er utroligt at en bil skal lide så meget under en negativ FDM-test. Jeg
har selv haft en Volvo S40 fra 97 og kan på ingen måde kende de ting de
skriver om. Jeg har lige solgt den med 246K på klokken uden at ha' haft
nogle problemer udover almindelige sliddele. Ja, og så et inkompetent Volvo
værksted, men det er jo ikke bilens skyld....

Har læst flere andre test hvor S40/V40'en har fået ros. Bla. et dansk blad
der havde ringet rundt til flådevogns-chefer. Dvs. posten, militæret,
udlejningsfirmaer og andre firmaer med mange biler. Der fik den massere af
ros, bedre end Peugeot 406 og VW Passat.

Desuden er det rigtigt at den er bygget på samme fabrik som Carisma, men så
holder stort set alle sammenligninger op. Har en kammerat med en '98
Carisma. Der er ikke en knap der er ens. Kan godt være at den er bygget på
samme platform, men det er også det. Motor, gearkasse, design, interiør osv
er Volvo's egen!

I en crash-test fra 2000 er S40 den eneste '97 der lever op til 2000
standard!

Anyway, er godt klar over at det ikke er en gudebil, men synes bestemt at
den er meget bedre end dens rygte

Mvh. Christian
Volvo S60 D5

Fra : Niels Bengaard

Dato : 17-11-05 18:04

> Anyway, er godt klar over at det ikke er en gudebil, men synes bestemt at
> den er meget bedre end dens rygte

Jeg tror ikke man skal lægge så meget i det folk skriver, de der fraråder
det her i gruppen, kender kun FDM´s test og har ingen erfaringer selv.
Der var en del utilfredshed i starten med bilen, mange fejl er dog udbedret
og er ikke længere aktuelle ej heller på de første årgange.
Motorkarakteristikken kan man jo selv pørve om man kan lide, den kan man da
ikke klage over efter købet.

Niels

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 17-11-05 18:27

> Jeg tror ikke man skal lægge så meget i det folk skriver, de der fraråder
> det her i gruppen, kender kun FDM´s test og har ingen erfaringer selv.

Det er jo også et usædvanligt godt statistisk grundlag at træffe
beslutninger ud fra. Hvad skal man egentligt osse med mange folks erfaringer
samlet i overskueligt format - sådan noget bras

/tue

Fra : Brian

Dato : 17-11-05 18:35

Nygaard (4330) wrote:

> Det er jo også et usædvanligt godt statistisk grundlag at træffe
> beslutninger ud fra. Hvad skal man egentligt osse med mange folks
> erfaringer samlet i overskueligt format - sådan noget bras

Meget af det er bare ikke folks egne erfaringer, men uddrag af
diverse test's, en fætters oplevelser osv...

Det grundlæggende må stadig være om man selv kan lide bilen, fremfor
hvad andre mener. Hvad man selv synes om bilen, kan man jo finde ud af ved
at prøve dytten. Derefter kan man hænge sig i folks "erfaringer" omkring
holdbarheden, værkstedsoplevelser osv...

/Brian

Fra : Niels Bengaard

Dato : 17-11-05 18:57

> [...]
> beslutninger ud fra. Hvad skal man egentligt osse med mange folks
> erfaringer samlet i overskueligt format - sådan noget bras

Jeg ved ikke om du selv har læst testen? Hvor ser du katastrofen, hvis man
køber den idag??? De første ejere synes måske ikke det var morsomt, at
skulle have den på værksted, men som der står i testen, "Alle problemer er
blevet løst uden udgift for kunderne." Jeg kunne finde biler der var meget
værre.

Positive ting: Passiv sikkerhed, Design, Køreegenskaber, Siddekomfort,
Bremser.
Negative ting: Motorerne, For mange børnesygdomme på de første modeller, Dyr
i indkøb i forhold til konkurrenter

Konklusioner:
Modstandsdygtighed overfor rust
På Volvo S 40 og V 40 serien yder fabrikken otte års gennemtæringsgaranti.
Der er ikke tegn på rustangreb på de første årgange af modellen, men det er
nok en fordel at se sig om efter et eksemplar, der har fået en supplerende
rustbeskyttelse, for at kunne være sikker på at bilen vil holde mange år. Om
Volvo S og V 40 serien kan holde lige så længe som de tidligere
svenskfremstillede Volvoer, der typisk har en gennemsnits levealder på 20
år, vil tiden vise.

Motor/transmission
FDM har ikke kendskab til, at der er andre motor- og transmissionsproblemer,
end at motorerne støjer, og der har været problemer med motorstyringen, som
blandt andet kunne føre til motorstop.

El anlæg
Også el-anlægget har givet anledning til problemer med motorstyringen, og de
første årgange har været indkaldt til undersøgelse for fejl i
airbagsystemet.

Undervogn
Ud over knirkeri fra både for- og bagvogn er komponenterne i undervognen på
Volvo 40 serien rimelig holdbare og skiftes sjældent i utide. Bremser og
styretøj volder ikke de store problemer.

Driftsøkonomi
Volvo 40 serien er billig at vedligeholde sammenlignet med andre biler i
klassen. Omvendt ligger omkostningerne på diverse reparationer i den dyre
ende. Benzinøkonomien ligger lidt i overkanten for en moderne bil i denne
klasse med kun 10.5 km/l.

Niels

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 17-11-05 19:03

Det jeg kommenterer er folks afvisning af tests og statistikker. Man kan
IKKE tage udgangspunkt i enkelte folks oplevelser angående motorholdbarhed
o.l. Det er simpelthen et for ringe datagrundlag for at udtale sig
fornuftigt om et emne der kunne koste mange kkr for en potentiel ejer

Hvor ser du min kommentar rettet direkte til Volvo v40 ?

/tue

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 17-11-05 19:16

> [...]
> motorholdbarhed o.l. Det er simpelthen et for ringe datagrundlag for at
> udtale sig fornuftigt om et emne der kunne koste mange kkr for en

Fuldkommen korrekt.

Desværre tillægges anekdote-argumentet stor vægt i denne "andedam".

/Jan W Nielsen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 17-11-05 19:38

Hej,

On Thu, 17 Nov 2005 19:02:49 +0100, "Nygaard \(4330\)"
<holmnygaardfjerndette@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>o.l. Det er simpelthen et for ringe datagrundlag for at udtale sig
>fornuftigt om et emne der kunne koste mange kkr for en potentiel ejer

Nej - korrekt. Men der står så (heldigvis) intet i FDM's test om at
motoren skulle være specielt dårlig holdbarhedsmæssigt. De henviser
til at motorene er "skuffende" ydelsesmæssigt, men omtaler i øvrigt
ikke T4'eren.

** Lars

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 17-11-05 20:02

> De henviser
> til at motorene er "skuffende" ydelsesmæssigt, men omtaler i øvrigt
> ikke T4'eren.

Jeg har læst en del tests af den motor - og den trækker som en polsk
havneluder..

Seriøst - der er smæk for skillingen.

/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-11-05 20:38

On Thu, 17 Nov 2005 20:02:26 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Jeg har læst en del tests af den motor - og den trækker som en polsk
>havneluder..

>--

Du har vel ikke en testrapport ved hånden?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-11-05 10:42

> Du har vel ikke en testrapport ved hånden?

*ROFL*

Nej, jeg kører ikke eksport, men det er der jo flere andre her i gruppen,
der gør.

Anyone..?

)

/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-11-05 10:56

On Fri, 18 Nov 2005 10:42:06 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@nitetsvar.dk> wrote:

>*ROFL*
>
>Nej, jeg kører ikke eksport, men det er der jo flere andre her i gruppen,
> [...]

Næh, men man har ofte hørt sætningen:

Fra vores udsendte medarbejder

Fra din arbejdsplads.

Men man kan altså konkludere, at du uden et erfaringsmæssigt grundlag
har brugt en kvindelig polsk selvstændig erhvervsdrivende som
sammenligningsgrundlag med en bil?! *LOL*

Det er skuffende, i betragtning af, hvor meget du ellers gør ud af
saglighed i, og forståelse af hvad du mener, i dine tråde.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-11-05 11:07

> Næh, men man har ofte hørt sætningen:
> Fra vores udsendte medarbejder
> Fra din arbejdsplads.

Hvem, hvad, wha-bha..?

> Men man kan altså konkludere, at du uden et erfaringsmæssigt grundlag
> har brugt en kvindelig polsk selvstændig erhvervsdrivende som
> sammenligningsgrundlag med en bil?! *LOL*

Korrekt.

> Det er skuffende, i betragtning af, hvor meget du ellers gør ud af
> saglighed i, og forståelse af hvad du mener, i dine tråde.

Altså - jeg forsøger jo bare - hjertens diplomatisk som jeg jo er - at
tilpasse mig andres debat-kultur, hvor anekdotiske fortællinger tillægges
stor bevismæssig og nærmest statistisk værdi.

)

/Jan W Nielsen

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-11-05 12:01

Jan W Nielsen wrote:
> stor bevismæssig og nærmest statistisk værdi.

"statistisk værdi" - dagens selvmodsigelse

--
vh
Torben

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-11-05 12:44

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

> Altså - jeg forsøger jo bare - hjertens diplomatisk som jeg jo er - at
> tilpasse mig andres debat-kultur, hvor anekdotiske fortællinger tillægges
> stor bevismæssig og nærmest statistisk værdi.

Nu kommer jeg til at tænke på en malerisk beskrivelse af sidste d.f.b
'samling'.

> )

Se, sådan en kan hjælpe i mangen en knibe )

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-11-05 13:21

> Nu kommer jeg til at tænke på en malerisk beskrivelse af sidste d.f.b
> 'samling'.

*ROFL*

Han fik bare lidt mundgodt, da jeg syntes, han trængte til at blive oplyst.
Han viste sig at være uenig i denne analyse. )

> Se, sådan en kan hjælpe i mangen en knibe )

Absolut.. )

/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-11-05 14:21

On Fri, 18 Nov 2005 11:07:02 +0100, "Jan W Nielsen"

> [...]
>tilpasse mig andres debat-kultur, hvor anekdotiske fortællinger tillægges
>stor bevismæssig og nærmest statistisk værdi.

Brasso - siger jeg bare.

Din glorie stråler om kap med vintersolen udenfor.

Anekdotiske fortællinger?

Jeg tænkte nok at man ikke skulle gå ram forbi. Det er jo i denne
gruppe en kendt sag, at jeg har ansat denne tyske hushjælp,
Altzheimer.

Han har lagt beslag på min korttidshukommelse, og jeg må derfor støtte
mig til hændelser der godt kan være foregået så langt tilbage som i
forrige århundrede. De står til gengæld knivskarpt i min erindring.

Det er derfor ufint af dig at bruge et ord som anekdotiske, idet der
ikke hersker tvivl om at mine udtalelser indeholder sandheden, hele
sandheden og kun sandheden - bare det er sket for tilstrækkeligt mange
år siden.

At du på egen hånd giver mine udsagn statistisk værdi, er ligeledes
stærkt utilfredsstillende, idet enhver véd at der findes løgn, satans
forbandet løgn - og statistik.

Nå, men skulle du få mulighed for at storteste denne kvindelige polske
erhvervsdrivende, vil jeg godt med som observatør. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-11-05 15:18

> [...]
> ikke hersker tvivl om at mine udtalelser indeholder sandheden, hele
> sandheden og kun sandheden - bare det er sket for tilstrækkeligt mange

*ROFL*

> [...]

> Nå, men skulle du få mulighed for at stor-teste denne kvindelige polske
> erhvervsdrivende, vil jeg godt med som observatør. *LOL*

Lurer - er du bedste venner med Anders Møller fra Venstre - du ved - ham der
kunne lide at gå i solcenter og kigger på pigerne i kabinen ved siden
af....

Det er jo perversitet uden sidestykke..

Du er ikke en mand uden humor..

/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-11-05 15:57

On Fri, 18 Nov 2005 15:18:23 +0100, "Jan W Nielsen"

> [...]
>kunne lide at gå i solcenter og kigger på pigerne i kabinen ved siden

Du er forbavsende godt med på dette område.

Nu kender jeg også sagen, og jeg må afvise dit spørgsmål med et nej.
Jeg står jo frit frem og tilbyder dig mit selskab på en tur tur til
Polen. Det kan ingenlunde komme ind under lureri.

>--

>Det er jo perversitet uden sidestykke..

>--

Det kunne det jo godt kaldes, men jeg henviser til hvad jeg skrev
ovenstående.

>--

>Du er ikke en mand uden humor..

>--

Det er langt at foretrække frem for mellemste invalidepension.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-11-05 17:06

> Nu kender jeg også sagen, og jeg må afvise dit spørgsmål med et nej.
> Jeg står jo frit frem og tilbyder dig mit selskab på en tur tur til
> Polen. Det kan ingenlunde komme ind under lureri.

Ha-ha...

Du kører jo primært nordpå - måske nærmer du dig Murmansk.

Jeg kender en, der har været med deroppe, og han fortæller, at den slags
"erhvervs-erfaring" netop er noget, som dé chaufførere opsamler en del af.

...men jeg formoder, at også Finland er leveringsdygtig i den slags
yderlser..?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-11-05 17:19

On Fri, 18 Nov 2005 17:05:36 +0100, "Jan W Nielsen"

> [...]
>"erhvervs-erfaring" netop er noget, som dé chaufførere opsamler en del af.
>
>..men jeg formoder, at også Finland er leveringsdygtig i den slags

Du bliver simpelthen nødt til at takke ja til mit tilbud om at komme
med ud at køre.

Hold da kæft hvor ville det luge ud i dine fordomme og
misinformationer.

Desuden er de tider forbi, hvor transporterne fortrinsvis gik nordpå.
Nu om dage dækker jeg det meste af Europa.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-11-05 17:59

> Du bliver simpelthen nødt til at takke ja til mit tilbud om at komme
> med ud at køre.

Jeg har skrevet mig det bag øret - og jeg har ikke glemt dit tilbud..

> Nu om dage dækker jeg det meste af Europa.

Ok - fedt nok..

/Jan W NIelsen

Fra : Peter Weis

Dato : 19-11-05 00:32

Folmer Rasmussen wrote:

> Du bliver simpelthen nødt til at takke ja til mit tilbud om at komme
> med ud at køre.

Kan du transportere en familie på fire sydover næste sommer?

mvh
Peter

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-11-05 22:34

On Sat, 19 Nov 2005 00:31:34 +0100, Peter Weis <p.weis@email.dk.slet>
wrote:

>Kan du transportere en familie på fire sydover næste sommer?

Tja, lad mig se...........?

Vi kontakter en speditør, hvor I fremfører Jeres ønsker om
transportvilkårene.

Non-stop kørsel, temperaturfølsomt gods, må der være andet/andre med
den samme transport osv. osv.

Så udfærdiger man et CMR (fragtbrev), således at forsikringen på
lasten er i orden.

Så skal jeg bare vide om der er nogen gangbesværede i familien, så jeg
kan komme med en trailer med en ikke alt for voldsom
indstigningshøjde. *LOL*

Prisen vil blive iflg. de gældende takster fra FDE

Hvis disse vilkår ikke virker skræmmende, så må vi jo til at se på
sagen.

Ifald at det ikke skulle være lovligt at transportere mennesker i en
køletrailer, må jeg desværre outsource opgaven til Peter Ottesen.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-11-05 23:49

> Ifald at det ikke skulle være lovligt at transportere mennesker i en
> køletrailer, må jeg desværre outsource opgaven til Peter Ottesen.

*ROFLMAO*

)

/Jan W Nielsen

Fra : Peter Weis

Dato : 21-11-05 19:41

Folmer Rasmussen wrote:

> Ifald at det ikke skulle være lovligt at transportere mennesker i en
> køletrailer ...

Vi insisterer på kølige drinks ...

mvh
Peter

Fra : Lars Knudsen

Dato : 17-11-05 21:35

>Jeg har læst en del tests af den motor - og den trækker som en polsk
>havneluder..

Hehe.. *LOOOL* Nu er det længe siden jeg har været i polen.. Men..

....>
>Seriøst - der er smæk for skillingen.

Præcist der ér! Har hørt et par Volvoer - en V70 og en ditto S60
automatic - begge med V5 sugemotor. Og-eehh, den her var altså en hel
del "sjovere"....

** Lars

Fra : Niels Bengaard

Dato : 17-11-05 19:58

"Nygaard (4330)" <holmnygaardfjerndette@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fornuftigt om et emne der kunne koste mange kkr for en potentiel ejer
>
> Hvor ser du min kommentar rettet direkte til Volvo v40 ?

Det er subject, derfor er det er hvad jeg taler om i denne diskussion, ikke
FDM´s tests generelt.

Niels

Fra : Lars Knudsen

Dato : 17-11-05 19:07

Hej,

On Thu, 17 Nov 2005 18:57:20 +0100, "Niels Bengaard"
<bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>blevet løst uden udgift for kunderne." Jeg kunne finde biler der var meget

Ja jeg syntes jo heller ikke testen var SÅ afskrækkende igen. Lave
serviceomkostninger, god rustbeskyttelse er da plus-ord i det lange
løb i min bog.

** Lars

Fra : ena

Dato : 17-11-05 20:18

96-97 havde en del børnesygdomme i 1998 års modellen (produceret fra August
97-) lancerede Volvo T4 modellen og hele modelrækken fin stivere chacis nye
større bremser med EBD ny undervogn osv. så modellerne fra 98- er klart de
bedste. Mellem 98 og 99 årgangene skete kun få detalieforandringer (andet
grafik på spedometer etc.) intet væsentligt blev forandret. fra 99-00 skete
meget - men det er godt skjult - motorene blev let reviderede (kaldes RN
serien) og bilen fik større sporvide og helt ny undervogn, stolene fik WISP
og der blev lavet mange detalieforandringer, blandt "kendere" kaldes denne
model for Phase 1,5 da det groft sagt teknisk er en Phase 2 men optisk en
Phase 1, hvad angår tuningsmuligheder skulle denne model 2000 være de
bedste.

Næste forandringer er modelårgang 2001- den såkaldte Phase
2 på den blev i forhold til 2000 modellen indført lidt ændret layout på
midterkonsol og bilen fik CANBUS styring af mange funktioner.

Og med hensyn til motorer:

Volvos motorer i S/V 40 serien er 4 cylindrede varianter af de 5 cylindrede
motorer fra S/V 70 .
I S/V 40 er følgende varianter:
B4164S 1,6 liter motor (Benzin 4Cylindret 1,6 liter 4 ventiler pr cylinder
Sugemotor) fra 98-01
B4184S fra 96-01
B4204S fra 96-01
B4204T (Lavtryksturbo) fra 98-01
B4194T (Højtryksturbo) fra 98-01
D4192 T (TDI findes i forskelige udførelser kaldt T1 T2 osv)
Fra 01- har de samme betegnelser efterfulgt af et 2 tal det symboliserer de
Reviderede motorer.

Jeg ville foretrække 2,0 T altså lavtryksturboen (B4204T) men da de er dyre
og sjældne her i afgift Danmark ville jeg gå efter 2.0 (B4204S) den kører
der en del af - jeg syntes 1,6 og 1,8 motorerne er for svage til den ret
tunge bil (ca 1350 kg) eller som alternativ Diesel versionen

Du kan enkelt genkende de forskellige årgange sådan:

96 mekanisk kilometertæller
97 digital kilometertæller
98 digital km tæller og en lysdiode i h. højtalergitter foran (til
startspærre) samt "service" reminder i instrumentbræt
99- Større digitale tal til km tæller end 97-98 blå baggrund på volvo
symbolet på kølergrillen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 18-11-05 13:32

> [...]
> sådan en har jeg ikke lige undersøgt, men de kan nok handles lidt ned
> hvis jeg nu fritager dem fra at "æde" Saxo'en bytte hvis det var

Jo der er da lidt tests hos både www.bilnorge.no www.dinside.no og
www.automotorsport.se som generelt mener det er en raket nå det går lige ud,
mens snoede veje ikke er dens livret. Så kommer det jo an på hvilke talenter
man sætter pris på. Mange af dem beskriver også hvornår og hvilke
opdateringer som gør den til en bedre bil, noget som jeg kan se mange andre
nævner. Jeg er også en af dem der har hørt en del om de problemer der har
været, men det er vist mere dårlige løsninger og/eller materialer end
holdbarhed det går på. Ifølge reliabilityindex er V og S40 96-04 de Volvo'er
med den laveste fejlprocent, de ligger begge i top 10 blandt alle modeller
hvad det angår.

http://www.whatcar.com/News_SpecialReport.asp?NA_ID=217350&EL_ID=3142806&ST=search&C_EL_ID=3142817#

Med venlig hilsen Kim