<per_dyk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:1132165717.681672.122480@g49g2000cwa.googlegroups.com...
Øhh - undgå afgift !?! Plejer man ikke netop at skulle holde alt, der
ligner
et varerum, frit for sæder for at undgå afgift ?
Mener da at dobbeltkabinen kun kan bruges til transport af personale
ifbm
arbejdskørsel, momsregistrering osv.
Jeg tror nærmere du/firmaet ku komme ned på en billigere afgift ved
at
fjerne bagsæderne.
Eller har jeg ikke liiige fulgt med
Det kan da godt ske at jeg ikke har udtrykt mig helt klart så jeg
prøver igen
Med dobbeltkabinebil mener jeg mandskabsvogn.
En mandskabsvogn er i forvejen afgiftsfri ( men har en højere
vægtafgift end alm. varebil )
Men hvis man helt fjerner bagsæderne er det ikke længere en
mandskabsvogn, så er det en varevogn og så skal man jo pludselig til
at betale afgift.
Monterer man blot et' klapsæde er det stadig en mandskabsvogn og
dermed billig i indkøb. At man så i resten af bilens levetid skal
betale en meget højere vægtafgift er så en anden sag.
Mvh.
Per
OK - så kom jeg da med på dette område i 2005
Men jeg var nu godt med på at det var en mandskabsvogn, du mente....
Længe leve det simple, logiske danske afgiftssystem.......vi kommer i det
mindste nok til at leve længe med det :o/
--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder