Syn spg
Fra : Hanne

Dato : 15-11-05 22:28

Rødmetal, Bilen køre rigtigt godt. INGEN rust. el-soltag Synet
11-11-2005 men har syn i 28 mdr. skal prøves og ses!!!!

Hvordan kan en bil have syn i 28 måneder?

Forstår ikke liigge hvad der menes med det.

læs mere om bilen og sig jeres mening

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=791355&page=3

Knus Hanne

Fra : vogt- 5750 ringe

Dato : 15-11-05 22:36

"Hanne" <hanne@lyre.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 11-11-2005 men har syn i 28 mdr. skal prøves og ses!!!!
>
> Hvordan kan en bil have syn i 28 måneder?
>
> Forstår ikke liigge hvad der menes med det.

en regulær slåfejl?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-11-05 22:39

Hanne <hanne@lyre.dk> skrev :

>Hvordan kan en bil have syn i 28 måneder?

Det kan den kun, når sælgeren vrøvler

>Forstår ikke liigge hvad der menes med det.

deri er du ej alene

>læs mere om bilen og sig jeres mening

Den er rød - næsten overalt

Man skal jo nok lige have sine øjne lidt tættere på den, før man kan
få et indtryk af den. km-tallet er ikke afskrækkende, prisen er nok
lidt i den høje ende, den er immervæk 13 år gammel

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Kent Nielsen

Dato : 15-11-05 22:42

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Det kan den kun, når sælgeren vrøvler

Nej det er ikke helt rigtigt
Man kan lave et frivilligt periodesyn op til 6 måneder før den skal være
synet og derved få mere end 24 måneder til næste syn.

Kent Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-11-05 22:54

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> skrev :

>Nej det er ikke helt rigtigt
>Man kan lave et frivilligt periodesyn op til 6 måneder før den skal være
>synet og derved få mere end 24 måneder til næste syn.

Det er spøjse regler ;)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 15-11-05 22:51

<jan@stevns.net> skrev

> Det kan den kun, når sælgeren vrøvler

Jeg mener faktisk det kan lade sig gøre, hvis man syner bilen 4 måneder før
månedsdatoen.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-11-05 23:23

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Jeg mener faktisk det kan lade sig gøre, hvis man syner bilen 4 måneder før
>månedsdatoen.

JEg græmmer mig fluks over min manglende viden !

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-05 22:45

Hanne skriver:

> [...]
> 11-11-2005 men har syn i 28 mdr. skal prøves og ses!!!!
>
> Hvordan kan en bil have syn i 28 måneder?
>
> Forstår ikke liigge hvad der menes med det.

Min søter har lige købt en tilsvarende med praktisk taget samme
kilomtertal. Sælger skrev også INGEN rust. selvom bagklappen var rådden
(tjek efter inde uder plastic'en, gummilister ved ruder og bagkanten af
soltaget). Motorophænget var færdigt, er lige blevet skiftet og noget i
styrtøjet.

Så er der lige det at de røde lakker fra den tid har det med at falme,
hvilket er svært at se på billeder.

Motoren i den bil er til gengæld ikke til at slå ihjæl......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-05 22:53

"Hanne" <hanne@lyre.dk> wrote in message
> Rødmetal, Bilen køre rigtigt godt. INGEN rust. el-soltag Synet
> 11-11-2005 men har syn i 28 mdr. skal prøves og ses!!!!
>
> Hvordan kan en bil have syn i 28 måneder?
>
> Forstår ikke liigge hvad der menes med det.

At den er synet før tiden uden at indkaldelses datoen er ændret.
28 md. er dog nok noget optimistisk.
Men 25-26 md er ikke unormalt. Min egen Polo blive kørt til syn på mandag,
men bliver først indkaldt til igen ca. 29/12 2007 Altså lidt over 25 md.

--
Claus

www.vwfanatic.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-05 23:28

"Claus Petersen" <claus_petersen(snabelA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> 28 md. er dog nok noget optimistisk.

Njoe, min fik 29,5 md - mest fordi jeg stadig havde 14 dages
forhandlergaranti tilbage og det ville sgu da være dumt at syne den et par
måneder efter garantien udløb - hvis de nu alligevel skulle være noget at
påtale.

/bo

Fra : Allan / Kolding

Dato : 15-11-05 23:41

> [...]

> men bliver først indkaldt til igen ca. 29/12 2007 Altså lidt over 25 md.

Der er nu ikke så meget at rafle om !!!

Bekendtgørelse om godkendelse og syn af køretøjer. BEK nr 762 af 08/07/2004
(Gældende)

§70 Stk. 3. Et køretøj, der er omfattet af pligt til periodisk syn,
kan fremstilles til frivilligt periodisk syn i perioden indtil 6 måneder før
månedsdatoen i det år,
hvor køretøjet skal til periodisk syn, med den virkning, at det frivillige
periodiske syn erstatter det periodiske syn,
såfremt køretøjet godkendes.

Allan / Kolding

Fra : jacob

Dato : 16-11-05 07:06

> [...]
> hvor køretøjet skal til periodisk syn, med den virkning, at det frivillige
> periodiske syn erstatter det periodiske syn,

nej ikke rafle men det kan altså godt give 30 mdr imellem to syn hvis man
udnytter det frivillige syn og færdselstyrelsen kalder sent ind to år
efter...

MVH
Jacob

Fra : Mogens

Dato : 16-11-05 05:48

"Hanne" <hanne@lyre.dk> wrote in message

> læs mere om bilen og sig jeres mening
> www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=791355&page=3

Hvis du kan leve med, at bilen er i flere farver, ser
bilen "på pairet" ud til at være et relativt godt tilbud.
Den ligger i den dyre ende, men der bør være mange
billige km i den endnu - et bedre køb en Mazda'en

Har du fået "kolde fødder" ift. sidstnævnte?
--
Mvh Mogens