Motorstørrelse???
Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 15-11-05 21:22

Jeg har lige fået en VW Polo fra ´84, men der står intet om hvad
størrelse motoren har, hvordan dælen finder jeg ud af det?

Mvh Henrik

Fra : Mogens

Dato : 15-11-05 21:29

"Henrik (Silkeborg)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> wrote in message

> Jeg har lige fået en VW Polo fra ´84, men der står intet om hvad
> størrelse motoren har, hvordan dælen finder jeg ud af det?

1) Anskaffer dig et stopur.
2) Kører en tur til motoren er varm.
3) Standser på vejen og indlægger 1. gear.
4) Motoren op på 2.500 omdr og slipper koblingen
5) Accelererer maksimalt til du rammer 100 km/t (kalibreret instrument)
6) Aflæser tiden på stopuret
7) Går ind og læser Bilrevyen '84 under VW Polo og finder den aktuelle model

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-11-05 21:42

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev :

> [...]
>6) Aflæser tiden på stopuret
>7) Går ind og læser Bilrevyen '84 under VW Polo og finder den aktuelle model

<<megagriner.wav>>

Man kunne jo også hive et tændrør ud, og se hvor meget vand, man kan
fylde i en cylinder - gange tallet med antallet af cylindre

Eller ganske enkelt hitte motorkoden, der typisk står stemplet ind i
blokken , og så med den i hånden få det oplyst

men mon ikke det er en 1.0, 1.1 eller 1300 ? det er vel dem der er
solgt flest af

(Hed de ikke HIT i de årgange iøvrigt ?)

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 15-11-05 21:54

> [...]
>
> men mon ikke det er en 1.0, 1.1 eller 1300 ? det er vel dem der er
> solgt flest af
>
> (Hed de ikke HIT i de årgange iøvrigt ?)

Ja, den hedder HIT...

HVOR sidder det hugget ind i blokken?

Henrik

Fra : BJ

Dato : 15-11-05 21:55

"Henrik (Silkeborg)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja, den hedder HIT...
>
> HVOR sidder det hugget ind i blokken?

I skyllekanalerne..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens

Dato : 15-11-05 21:58

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> [...]

Står bag på

> I skyllekanalerne..;)

He he - en HIT er altid en 1.3, IMO...
--
Mvh Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-11-05 22:05

"Henrik \(Silkeborg\)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> skrev :

>Ja, den hedder HIT...

:)

>HVOR sidder det hugget ind i blokken?

Jeg ved det faktisk ikke - men prøv inde på vagcars.dk , dit
spørgsmål har været stillet der før, og man kan vist med stelnummeret
finde ud af motortypen (den var født med)

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 15-11-05 22:05

Motornummeret er stemplet i blokken ved topstykket i venstre side, hvis jeg
ikke tager meget fejl.

mvh
Daniel Pedersen

Fra : Lone

Dato : 15-11-05 22:39

"Henrik (Silkeborg)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> HVOR sidder det hugget ind i blokken?

Ved ikke om stelnr. kan hittes ;) samme sted som på min 83ér....men
hvis du kigger under hjelmen - ovre bagved luftfiltret (stort rundt plastiklåg)
kan du måske finde det i metallet der!

Ellers kig efter en mærkat hvor alle info om bilen står - stelnr. er det
der kaldes 'chassisnr.' ................som du kan læse hvis du er heldig at
mærkaten ikke er slidt....og du vil også kunne læse motortypen.

I min sidder mærkaten i bagagerummet ....når du åbner bagsmækken
stikker du hele krydderen _ned_ i bagagerummet og kigger efter mærkaten
..........kan kun aflæses i dén stilling da den sidder 'på hovedet' - på metallet
under bagsmækken!

--
vh Lone

Fra : Lone

Dato : 15-11-05 23:22

"Lone" <logro@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

>....og du vil også kunne læse motortypen.

Hov - glemte lige: motortypen er de to bogstaver der står ud for
"motorkb."

Hvis du har fx. stelnr. kan du prøve at ringe til SMC - de kan
slå den op ...og kan oplyse meget andet ud fra stelnr. - så
måske også hvilken motor din Polo er 'født med' ...........
(den kan jo godt være skiftet ud siden...hvad siger sælger?)
Har du ikke en reg.attest det nr. står på?

--
vh Lone

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 15-11-05 21:59

> [...]
> 6) Aflæser tiden på stopuret
> 7) Går ind og læser Bilrevyen '84 under VW Polo og finder den aktuelle

STOP.... Mogens har glemt et enkelt hint... husk at skifte til 2. gear ved
6.000 omdr. ( ca. ) og skifte til 2. gear.. og rammer den ikke 100 der så
prøv til 3 :)))

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 15-11-05 22:08

t (

> STOP.... Mogens har glemt et enkelt hint... husk at skifte til 2. gear
> ved 6.000 omdr. ( ca. ) og skifte til 2. gear.. og rammer den ikke 100 der
> så prøv til 3 :)))

hmm 2 gange 2 gear et 1 for meget ... nu bør jeg begynde at læse korektur !!

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-05 22:45

2 muligheder:

1) Den kedelige.
Find motortypen på motorblokken, opgiv motortypen her i NG så skal jeg
fortælle dig de tekniske data på sådan en fætter.
Motortypen skulle også stå på en mærkat i baggagerummet, men efter 21 år er
den nok ulæselig og motoren kan være skiftet mange gange. Så du er nok nødt
til at finde motortypen på blokken.

2) Den sjove.

ROFL**

--