Bare to nætter til...
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-11-05 15:18

Jeg går lige og håber på, at den lovede nattefrost styrer uden om
Storkøbenhavn bare i to nætter.

Torsdag morgen skal koreaneren nemlig indleveres til
undervognsbehandling, og det ville jo være glimragende hvis man kunne
få den behandlet som totalt saltfri.

Jeg véd godt at de både vasker og tørrer, men alligevel...

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-11-05 15:20

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in

> Jeg véd godt at de både vasker og tørrer, men alligevel...

De vasker forhåbentlig ikke??? Det ville være katastrofalt rent teoretisk
for det er umuligt at tørre helt og dermed "låser" du vand inde hvor det
ikke kan komme ud...

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-11-05 15:31

On 15 Nov 2005 14:19:55 GMT, "Martin Johansen [6000]"
<no@no.no.invalid> wrote:

> [...]
>for det er umuligt at tørre helt og dermed "låser" du vand inde hvor det

Det står der på deres hjemmeside.

Damprens og derefter tørrekabine.

Se punkt 5 i deres 15 punkts behandlingsprogram.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-11-05 15:34

> Det står der på deres hjemmeside.
>
> Damprens og derefter tørrekabine.
>
> Se punkt 5 i deres 15 punkts behandlingsprogram.

Okay.

Ja jeg ville nok frabede mig det... Men det er jo nærmest pest eller
kolera.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-11-05 15:35

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Se punkt 5 i deres 15 punkts behandlingsprogram.

ahem ! host !

Hvis' program ?

:)

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-11-05 15:42

On Tue, 15 Nov 2005 15:34:46 +0100, jan@stevns.net wrote:

>ahem ! host !
>
>Hvis' program ?
>
> :)

>--

Nårh ja. *LOL*

Dinitrol - for fa'en!

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uni Bull

Dato : 16-11-05 01:05

> Dinitrol - for fa'en!

Jeg skal også have antirustbehandlet min dyt, men
hvorfor skal jeg vælge Dinitrol?
Hvorfor ikke Pava eller Tektrol?

Hvad vurderer i "nørder" som det bedste produkt?
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Brian

Dato : 16-11-05 09:29

Uni Bull wrote:

> Jeg skal også have antirustbehandlet min dyt, men
> hvorfor skal jeg vælge Dinitrol?
> Hvorfor ikke Pava eller Tektrol?
>
> Hvad vurderer i "nørder" som det bedste produkt?

Diskussionen har vendt 161 gange inden for det sidste år. Det ender altid ud
med at det vigtigste, er ham der styrer penslen/sprøjten. Man skal altså
finde et sted, hvor man har tiltro til at det gør et ordentligt job.

De fleste steder betyder det så alt andet end Pava. Her i byen er de
ihvertfald nogle klythoveder

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-11-05 15:39

"Uni Bull" <Noway@here.nu> wrote in news:3tvbcsFug79kU1@individual.net:

> Jeg skal også have antirustbehandlet min dyt, men
> hvorfor skal jeg vælge Dinitrol?
> Hvorfor ikke Pava eller Tektrol?
>
> Hvad vurderer i "nørder" som det bedste produkt?

Jeg har valgt Mercasol til min dyt-båtter af 2 årsager.. prisen og at det
er hvad SAAB selv benytter.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 15-11-05 15:27

> få den behandlet som totalt saltfri.
>
> Jeg véd godt at de både vasker og tørrer, men alligevel...

Den har vel stået på dækket på en banandamper dengang den kom herop til den
civiliserede verden - så den er vel allerede ordentligt ramsaltet i alle
sprækker og uforseglede svejsesømme.....

mvh

Andreas M. Hansen
- Ordentlige biler kommer ikke med skib

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-11-05 15:39

On Tue, 15 Nov 2005 15:27:10 +0100, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]
>civiliserede verden - så den er vel allerede ordentligt ramsaltet i alle
>sprækker og uforseglede svejsesømme.....

Gu' har den så, men den har været sprøjtet med noget vokeværk, så den
har ikke lidt nogen overlast.

Jeg tror det er rimeligt resistent. De går i hvert fald ovre i Vamdrup
og slås med at få det af igen.

Jeg vil iøvrigt hellere ha' en bil der er kommet ad søvejen, end noget
europæisk skrammel, der ikke er andet end problemer med.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Basil

Dato : 15-11-05 15:49

Folmer Rasmussen skrev d. 15-11-2005 i meddelelse
<lfsjn1dg2s9seh9bc4p8m0mtdrga79ai2d@4ax.com>:

> Jeg vil iøvrigt hellere ha' en bil der er kommet ad søvejen, end noget
> europæisk skrammel, der ikke er andet end problemer med.
>
> Venlig hilsen
> Folmer

Me2
Jeg kunne nu heller ikke forestille mig at nogen biler kom til Danmark
af andre veje, det vil simpelthen blive for dyrt i transport.
Kai

Fra : MArtin Nielsen

Dato : 15-11-05 16:03

> Jeg kunne nu heller ikke forestille mig at nogen biler kom til Danmark
> af andre veje, det vil simpelthen blive for dyrt i transport.

Har du aldrig kørt i tog?

Fra : Leonard

Dato : 15-11-05 16:12

"MArtin Nielsen" <jadahva@hotmail.com> wrote:

>Har du aldrig kørt i tog?

Hvorfra og til bliver der transporteret biler med tog i DK?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Anders Majland

Dato : 15-11-05 16:56

> Hvorfra og til bliver der transporteret biler med tog i DK?

Jeg har ofte set peugeot men også andre fabrikater ...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-11-05 16:59

On Tue, 15 Nov 2005 16:11:30 +0100, Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

>Hvorfra og til bliver der transporteret biler med tog i DK?

>--

Du har ikke liiige været omkring Glostrup Godsbanegård?

Der kommer de fleste af VAG's produkter med tog.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 16-11-05 10:28

> Hvorfra og til bliver der transporteret biler med tog i DK?

Das grosse Dyskland.
Der bliver tit observerede tog i Fredericia læsset med VW køretøjer.
Skoda og Pesjøer, er også godt med.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Jens

Dato : 15-11-05 20:20

Basil <KuntaNO@SPAMstarmail.co.za> wrote:

> Jeg kunne nu heller ikke forestille mig at nogen biler kom til Danmark
> af andre veje, det vil simpelthen blive for dyrt i transport.

Jeg har da svært ved at forestille mig det hensigtsmæssige i søtransport
af biler til Danmark fra Sverige, Tyskland, Tjekkiet, Tyskland og til
dels også fra Frankrig og Italien.

Men jeg kan da tage fejl - også om dette
--

Jens F

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-12-05 20:34

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
> Jeg vil iøvrigt hellere ha' en bil der er kommet ad søvejen, end noget
> europæisk skrammel, der ikke er andet end problemer med.

Nu er du grov.

I øvrigt er der ikke noget med biler på dækket af de skibe der kommer
med dem. (Skibene kan jævnt ofte ses i Hamby.)

Derimod er transporten fra havnen til forhandleren nok mere "farlig".

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Armand

Dato : 24-12-05 15:50

Finn Guldmann wrote:

> Nu er du grov.
> I øvrigt er der ikke noget med biler på dækket af de skibe der kommer
> med dem. (Skibene kan jævnt ofte ses i Hamby.)

Eller blot Fredericia!
Eftersom jég har set hvorledes man dér kører nye biler i land på akkord,
kunne jeg aldrig drømme om at spilde penge i drømme om en ny og utilkørt
oversøisk bil :-|

--
Armand.

Fra : Per O.

Dato : 24-12-05 16:07

> [...]
> Eftersom jég har set hvorledes man dér kører nye biler i land på akkord,
> kunne jeg aldrig drømme om at spilde penge i drømme om en ny og utilkørt

Nææ . har man først se hvordan de stakkels biler bliver ræset ned af
rampen
så fjedrene går i bund og derefter fløjter rundt om hjørnerne, så ryger
tanken om at bilen har været behandlet skånsomt. Jo tak .. jeg har også
bæret i Fredericia pg ser racerkørsel.

Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-05 00:05

"Per O." <digital@NEJTAKosterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så fjedrene går i bund og derefter fløjter rundt om hjørnerne, så ryger
> tanken om at bilen har været behandlet skånsomt. Jo tak .. jeg har også

Ja, det virker nok lidt slemt, når det er helt nye skinnende biler
det drejer sig om.

Jeg tror ikke bilerne tar' skade af den behandling
de får, selvom det kan se slemt ud, og man ikke
selv kunne finde på at køre sådan, men helt
ærligt. Sådan kan bilen jo være kørt flere
gange før den står trygt hos forhandleren
og måske derfra har et godt liv de næste 20-25 år...
Hvad man ikke ser, har man ikke ondt af, og
biler er som regel ret robuste.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-12-05 09:02

"Per O." skriver:

> [...]
> så fjedrene går i bund og derefter fløjter rundt om hjørnerne, så ryger
> tanken om at bilen har været behandlet skånsomt. Jo tak .. jeg har også

Derfor er det dejligt at vide at ens bil har haft begrænsininger i
motoreffekten under transporten.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-05 10:32

> "Per O." skriver:

> Derfor er det dejligt at vide at ens bil har haft begrænsininger i
> motoreffekten under transporten.

En 2cv med 29 HK kan også molestreres hvis
det er dêt. Og buler og påkørsler af bunden
er mig bekendt ikke påvirket af HK.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-12-05 10:47

Olesen skriver:

> En 2cv med 29 HK kan også molestreres hvis
> det er dêt. Og buler og påkørsler af bunden
> er mig bekendt ikke påvirket af HK.

Nej, men 1 gear og fuld gas er.... Racerkørsel i en Golf med begrænset
motorydelse er vidst utopi...

Buler er ret synlige.

Fra : Armand

Dato : 25-12-05 16:19

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Olesen skriver:

> Buler er ret synlige.

Alle importørerne har deres autolakeri hvor der repareres de
transportskader, som klarsagt er så ofte forekommende at man har behov
for et autolakeri

--
Armand.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-01-06 18:17

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Derfor er det dejligt at vide at ens bil har haft begrænsininger i
> motoreffekten under transporten.

Forklaring?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-01-06 18:15

Armand wrote:
> Eller blot Fredericia!
> Eftersom jég har set hvorledes man dér kører nye biler i land på akkord,
> kunne jeg aldrig drømme om at spilde penge i drømme om en ny og utilkørt
> oversøisk bil :-|

Ok, men det er jo under kørsel.

Det ser man mange steder. Der "skal" jo være lidt sjov ved at kunne
komme til at køre store biler.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 16-11-05 10:31

> [...]
> civiliserede verden - så den er vel allerede ordentligt ramsaltet i alle
> sprækker og uforseglede svejsesømme.....

Tror det er Grimaldi Line, som transporterer for flere mærker.
Lukkede skibe, med klimaanlæg til lastrummene = 0 salt.

At skibene så er ufattelig grimme, er en helt anden snak.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-05 20:11

Folmer Rasmussen skriver:

> Torsdag morgen skal koreaneren nemlig indleveres til
> undervognsbehandling, og det ville jo være glimragende hvis man kunne
> få den behandlet som totalt saltfri.

Det skulle du da haft gjort, da den var helt ny og der var noget lunere
i vejret....

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 15-11-05 23:18

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Torsdag morgen skal koreaneren nemlig indleveres til
> undervognsbehandling, og det ville jo være glimragende hvis man kunne

Nu skal der jo nok mere til end nattefrost før salterne køres ud? Nedbør
f.eks. :)

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-11-05 00:23

Folmer Rasmussen skriver:

> Jeg går lige og håber på, at den lovede nattefrost styrer uden om
> Storkøbenhavn bare i to nætter.

Den har ramt Hammel her i aften/nat.

Fra : BJ

Dato : 16-11-05 00:28

KLIP

> Den har ramt Hammel her i aften/nat.

I vores del af Region Syddanmark holder vi skansen:

http://www.vejrhesten.dk/vejr.html

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-11-05 00:34

On Wed, 16 Nov 2005 00:22:40 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Folmer Rasmussen skriver:

>Den har ramt Hammel her i aften/nat.

>--

Har du lagt mærke til om de er begyndt at salte forebyggende?

De plejer at være hurtigt ude, indtil folk har vænnet sig til
vinteren.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-11-05 00:42

Folmer Rasmussen skriver:

> Har du lagt mærke til om de er begyndt at salte forebyggende?

Så meget fryser det vidst heller ikke

> De plejer at være hurtigt ude, indtil folk har vænnet sig til
> vinteren.

Rolig nu, jeg bor jo her midt i landet, vi har "fastlandsklima". Jeg
lagde bare mærke til det nu her da jeg var ude at lufte "møgungen".
Nedbøren kom ikke som regn og der var tilisede ruder på flere biler.....

Klaus (der venter på bolte til sine vinterhjul)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : BJ

Dato : 16-11-05 00:40

KLIP

> Jeg går lige og håber på, at den lovede nattefrost styrer uden om
> Storkøbenhavn bare i to nætter.

Det ser ikke umiddelbart helt så galt ud:

http://www.vejrviser.dk/

http://media.stv.dk/vejret/naervejr/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-11-05 10:04

Folmer Rasmussen skrev:

> Har du lagt mærke til om de er begyndt at salte forebyggende?

I følge Østjyllands Radio har de allerede været ud og salte her til
morgen.

--

Christian

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 16-11-05 10:50

> Har du lagt mærke til om de er begyndt at salte forebyggende?

I følge Østjyllands Radio har de allerede været ud og salte her til
morgen.

her i sønderjylland salter de bare temperaturen nærmer sig 0-punktet -
fuldstændig uafhængig om vejen er knastør eller ej.
Hvis den var tør skal den så nok blive våd, når den får en gang fugtsugende

mvh

Andreas M. Hansen