fast Kamera fartmåling?
Fra : Jan

Dato : 15-11-05 14:25

Her vi i danmark en side svarende til denne?
http://hem.bredband.net/fartkamera/roads.htm

Det jeg er interesseret i er selvfølgelig at kunne lægge de steder hvor der
fast står fartkamera ind i Gps'en, NATURLIGVIS ikke fordi jeg kører for
stærkt, MIG??? ALDRIGGGGGG LoL

jd

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-11-05 14:37

"Jan" <SPAMa45@SPAMsccd.dk> skrev :

>Det jeg er interesseret i er selvfølgelig at kunne lægge de steder hvor der
>fast står fartkamera ind i Gps'en, ........ snip

Det kommer vel først den da, man sætter slige dimser op

>snip..........NATURLIGVIS ikke fordi jeg kører for
>stærkt, MIG??? ALDRIGGGGGG LoL

Det er der vel ikke nogen der gør heller - man kører jo højest "lidt
rask til"

Jeg plejer da at gi den havre på ring4 mellem hareskov motorvejen og
ballerup - den sidst uges tid har jeg haft rimeligt god tid, og
derfor kørt sløvt (læs 70) - og pokker mig om ikke de bisser har stået
på lur med deres radar.

Hva nytte ville du få at at vide hvor de faste kamera'er måtte stå ?
Dem lærer folk jo hurtigt, de er de skjulte der er de sjove.

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Jan

Dato : 16-11-05 08:51

> Det kommer vel først den da, man sætter slige dimser op

Øhh, står der ikke nogen omkring Odense mere?

> Hva nytte ville du få at at vide hvor de faste kamera'er måtte stå ?
> Dem lærer folk jo hurtigt, de er de skjulte der er de sjove.

Når man nu, som jeg, kommer rundt om i landet, er man jo ikke lokal kendt,
så er det da meget rart hvis nu man kører bag "gamle fru Hansen" og lige vil
hurtigt udebom, og så er det jo ikke smart hvis der står sådan en anordning

jd

Fra : Leonard

Dato : 16-11-05 15:33

"Jan" <SPAMa45@SPAMsccd.dk> wrote:

>Øhh, står der ikke nogen omkring Odense mere?

Der har aldrig stået fastmonterede kameraer til hastighedsmåling
nogensteder i DK. De faste kameraer i Århus var et forsøg og blev
brugt til at fange dem der kører overfor rødt. Hastighedsmåling med
kamera har og sker altid fra en bil, der er parkeret mere eller mindre
smart, og derfor er den ikke fast, men mobil.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-11-05 18:17

Leonard skriver:

> Der har aldrig stået fastmonterede kameraer til hastighedsmåling
> nogensteder i DK. De faste kameraer i Århus var et forsøg og blev
> brugt til at fange dem der kører overfor rødt.

_OG_ for høj hastighed.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Karsten Andersen

Dato : 17-11-05 21:16

Wed, 16 Nov 2005 18:16:48 +0100, skrev Klaus D. Mikkelsen, på 15
linier, i <437B6980.E71E16DE@du.kan.finde.den>, :

>Leonard skriver:

>_OG_ for høj hastighed.

Ja 5km over det tilladte og den blinkede.
Kasserne var der sidst jeg kørte forbi, men de virker ikke mere.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-05 20:10

Jan skriver:

> Det jeg er interesseret i er selvfølgelig at kunne lægge de steder hvor der
> fast står fartkamera ind i Gps'en, NATURLIGVIS ikke fordi jeg kører for
> stærkt, MIG??? ALDRIGGGGGG LoL

Nu er det sådan at i Danmark er der meget få faste kamerer (jeg kender
kun til de defekte i Århus), så sådan en side ville være svær at lave.

Til gengæld vilel jeg godt have et eller 2 faste kameras på vejen lige
rundt om hjørnet, hvor hastigheden er sat til 40 km/t, men mange kommer
med 80....

Fra : Anders Christensen

Dato : 16-11-05 09:05

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Jan skriver:

> Nu er det sådan at i Danmark er der meget få faste kamerer (jeg kender
> kun til de defekte i Århus), så sådan en side ville være svær at lave.

De er også pillet ud af drift for et par år siden, de var alt for dyre i
forhold til de elendige billeder de kunne levere.

Men kasserne sidder der endnu og har måske en præventiv effekt på folk
som ikke kommer her til daglig.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-11-05 15:45

Leonard wrote:

> [...]
> kamera har og sker altid fra en bil, der er parkeret mere eller mindre
> smart, og derfor er den ikke fast, men mobil.

Er nu også ret sikker på at de også målte på hastigheden.

--

Christian