|
| Top Gear i aften... joke? Fra : Ole Sørensen |
Dato : 15-11-05 14:00 |
|
I aften kl. 20 på 3+ kommer Top Gear med overskriften: Hvad er hurtigst...
en Formel 1-bil, en motorcykel eller en speedbåd?
Er det spørgsmål en joke??? Det kan da godt være at en motorcykel er
hurtigst gennem bytrafikken en fredag eftermiddag (se nogle af de sindsyge
motorcykelvideoer der findes på nettet), men ellers vil en F1 bil da altid
være hurtigst når vi taler om hurtigste omgang på bane. Enig?
hilsen ole
| |
Brian (15-11-2005)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 15-11-05 14:04 |
|
Ole Sørensen wrote:
> Det kan da godt være at en motorcykel er
> hurtigst gennem bytrafikken en fredag eftermiddag (se nogle af de
> sindsyge motorcykelvideoer der findes på nettet), men ellers vil en
> F1 bil da altid være hurtigst når vi taler om hurtigste omgang på
> bane. Enig?
Jeg ved det ikke, og det gør de åbenbart heller ikke, så det er da en
fin idé at efterprøve det
/Brian
| |
Lars L. Hansen (15-11-2005)
| Kommentar Fra : Lars L. Hansen |
Dato : 15-11-05 14:24 |
|
Brian wrote:
> Ole Sørensen wrote:
>
>>Det kan da godt være at en motorcykel er
>>hurtigst gennem bytrafikken en fredag eftermiddag (se nogle af de
>>sindsyge motorcykelvideoer der findes på nettet), men ellers vil en
>>F1 bil da altid være hurtigst når vi taler om hurtigste omgang på
>>bane. Enig?
>
>
> Jeg ved det ikke, og det gør de åbenbart heller ikke, så det er da en
> fin idé at efterprøve det
*** SPOILERS BELOW ****
De giver båden et forspring
--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2
http://www.citronik.dk/ - Forum for Citroën-interesserede
| |
Andreas Jensen (15-11-2005)
| Kommentar Fra : Andreas Jensen |
Dato : 15-11-05 14:31 |
|
G'dag
Det har været prøvet flere gange i reklameøjemed. Senest så jeg en video,
hvor de lader båden have flyvende start for at den ikke kommer for langt
bagud.
Men i sidste ende er det altid F1, der er hurtigst (-.
Med venlig hilsen
Andreas Jensen
"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse
news:4379dca0$0$41142$14726298@news.sunsite.dk...
> Ole Sørensen wrote:
>> Det kan da godt være at en motorcykel er
>> hurtigst gennem bytrafikken en fredag eftermiddag (se nogle af de
>> sindsyge motorcykelvideoer der findes på nettet), men ellers vil en
>> F1 bil da altid være hurtigst når vi taler om hurtigste omgang på
>> bane. Enig?
>
> Jeg ved det ikke, og det gør de åbenbart heller ikke, så det er da en
> fin idé at efterprøve det
>
> /Brian
>
| |
Klaus G. (15-11-2005)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 15-11-05 16:34 |
|
> I aften kl. 20 på 3+ kommer Top Gear med overskriften: Hvad er hurtigst...
> en Formel 1-bil, en motorcykel eller en speedbåd?
> Er det spørgsmål en joke??? Det kan da godt være at en motorcykel er
> hurtigst gennem bytrafikken en fredag eftermiddag (se nogle af de sindsyge
> motorcykelvideoer der findes på nettet), men ellers vil en F1 bil da altid
> være hurtigst når vi taler om hurtigste omgang på bane. Enig?
>
Uhm, jeg så engang et klip et sted på nettet, hvor man testede det du
nævner, det var alle Honda maskiner. Båden kommer så med fuld fart ved
"start linien". Dvs. den har et lille forspring. Men der er næppe nogen der
er i tvivl om hvem der er hurtigst, selv om det går ligeud.
--
Klaus G. / Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk
| |
Jan W Nielsen (15-11-2005)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 15-11-05 16:47 |
|
>I aften kl. 20 på 3+ kommer Top Gear med overskriften: Hvad er hurtigst...
>en Formel 1-bil, en motorcykel eller en speedbåd?
Klokken 20:00 kommer der på BBC Prime følgende Top Gear:
"Cars on test include the Porsche 911 and Jaguar S type; a stunt with an
ice-cream van; and guest comedian Bill Bailey is this week's Star in a
Reasonably Priced Car. Plus studio guest Antony Worrall Thompson."
/Jan W Nielsen
| |
Kim Kristensen (15-11-2005)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 15-11-05 17:57 |
|
"Ole Sørensen" <sorrynomail@asdfjalsdjfa.com> skrev i en meddelelse
news:4379dbbe$0$11696$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> I aften kl. 20 på 3+ kommer Top Gear med overskriften: Hvad er hurtigst...
> en Formel 1-bil, en motorcykel eller en speedbåd?
> Er det spørgsmål en joke??? Det kan da godt være at en motorcykel er
> hurtigst gennem bytrafikken en fredag eftermiddag (se nogle af de sindsyge
> motorcykelvideoer der findes på nettet), men ellers vil en F1 bil da altid
> være hurtigst når vi taler om hurtigste omgang på bane. Enig?
>
> hilsen ole
>
>
Jeg så en gang i et bilblad en sådan test mellem Senna i en McLaren-Honda og
så en Honda 500 ccm GP-maskine, begge maskinerne var verdensmestre det år.
F1 var i det tilfælde den hurtigste rundt på banen, MC'en opnåede dog den
højeste hastighed men mangler jo lige nogle vinger i svingene.
Uden de aerodynamiske fordele i form af vinger på en F1 vil jeg sætte mine
penge på MC'en.
Med venlig hilsen Kim
| |
Kent Friis (15-11-2005)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 15-11-05 18:38 |
|
Den Tue, 15 Nov 2005 17:57:14 +0100 skrev Kim Kristensen:
>
> "Ole Sørensen" <sorrynomail@asdfjalsdjfa.com> skrev i en meddelelse
> news:4379dbbe$0$11696$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> I aften kl. 20 på 3+ kommer Top Gear med overskriften: Hvad er hurtigst...
>> en Formel 1-bil, en motorcykel eller en speedbåd?
>> Er det spørgsmål en joke??? Det kan da godt være at en motorcykel er
>> hurtigst gennem bytrafikken en fredag eftermiddag (se nogle af de sindsyge
>> motorcykelvideoer der findes på nettet), men ellers vil en F1 bil da altid
>> være hurtigst når vi taler om hurtigste omgang på bane. Enig?
>>
>> hilsen ole
>>
>>
> Jeg så en gang i et bilblad en sådan test mellem Senna i en McLaren-Honda og
> så en Honda 500 ccm GP-maskine, begge maskinerne var verdensmestre det år.
> F1 var i det tilfælde den hurtigste rundt på banen, MC'en opnåede dog den
> højeste hastighed men mangler jo lige nogle vinger i svingene.
>
> Uden de aerodynamiske fordele i form af vinger på en F1 vil jeg sætte mine
> penge på MC'en.
Er det ikke nok med en liddt mere realistisk bane med et par
rundkørsler?
Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but laziness pays off right now.
| |
Kim Kristensen (15-11-2005)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 15-11-05 20:57 |
|
"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:437a1d08$0$41148$14726298@news.sunsite.dk...
> Den Tue, 15 Nov 2005 17:57:14 +0100 skrev Kim Kristensen:
> >
> > "Ole Sørensen" <sorrynomail@asdfjalsdjfa.com> skrev i en meddelelse
> > news:4379dbbe$0$11696$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> >> I aften kl. 20 på 3+ kommer Top Gear med overskriften: Hvad er
hurtigst...
> >> en Formel 1-bil, en motorcykel eller en speedbåd?
> >> Er det spørgsmål en joke??? Det kan da godt være at en motorcykel er
> >> hurtigst gennem bytrafikken en fredag eftermiddag (se nogle af de
sindsyge
> >> motorcykelvideoer der findes på nettet), men ellers vil en F1 bil da
altid
> >> være hurtigst når vi taler om hurtigste omgang på bane. Enig?
> >>
> >> hilsen ole
> >>
> >>
> > Jeg så en gang i et bilblad en sådan test mellem Senna i en
McLaren-Honda og
> > så en Honda 500 ccm GP-maskine, begge maskinerne var verdensmestre det
år.
> > F1 var i det tilfælde den hurtigste rundt på banen, MC'en opnåede dog
den
> > højeste hastighed men mangler jo lige nogle vinger i svingene.
> >
> > Uden de aerodynamiske fordele i form af vinger på en F1 vil jeg sætte
mine
> > penge på MC'en.
>
> Er det ikke nok med en liddt mere realistisk bane med et par
> rundkørsler?
>
>
> Mvh
> Kent
> --
> Hard work may pay off in the long run, but laziness pays off right now.
Måske, men nu er det jo i det tilfælde jeg beskriver et par banemaskiner man
forsøger sig med.
Med venlig hilsen Kim
| |
Per Beer Hansen (16-11-2005)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 16-11-05 17:33 |
|
Kim Kristensen wrote:
>>
>>
> Jeg så en gang i et bilblad en sådan test mellem Senna i en
> McLaren-Honda og så en Honda 500 ccm GP-maskine, begge maskinerne var
> verdensmestre det år. F1 var i det tilfælde den hurtigste rundt på
> banen, MC'en opnåede dog den højeste hastighed men mangler jo lige
> nogle vinger i svingene.
Det var nok i "Bilen, Motor Og Sport" du så testen.
Der var dog ikke tale om en egentlig test (SVJH) da de bare havde
sammenlignet tiderne fra henholdsvis et Formel 1 løb og et GP500 løb, som
var blevet afviklet på samme bane (mener at det var på enten Jerez eller
Estoril).
Jeg husker dog ikke hvor stor forskellen var.
>
> Uden de aerodynamiske fordele i form af vinger på en F1 vil jeg sætte
> mine penge på MC'en.
Jeg tror også at en del af forskellen skal findes i 4 brede slicks imod 2
knap så brede, samt det væsentligt lavere tyngdepunkt i F1'eren.
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
Kim Kristensen (16-11-2005)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 16-11-05 20:18 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:KaJef.682$0i5.224@news.get2net.dk...
> Kim Kristensen wrote:
> >>
> >>
> > Jeg så en gang i et bilblad en sådan test mellem Senna i en
> > McLaren-Honda og så en Honda 500 ccm GP-maskine, begge maskinerne var
> > verdensmestre det år. F1 var i det tilfælde den hurtigste rundt på
> > banen, MC'en opnåede dog den højeste hastighed men mangler jo lige
> > nogle vinger i svingene.
>
> Det var nok i "Bilen, Motor Og Sport" du så testen.
> Der var dog ikke tale om en egentlig test (SVJH) da de bare havde
> sammenlignet tiderne fra henholdsvis et Formel 1 løb og et GP500 løb, som
> var blevet afviklet på samme bane (mener at det var på enten Jerez eller
> Estoril).
> Jeg husker dog ikke hvor stor forskellen var.
>
Det har du nok ret i, det er jo 100 år siden så det kniber lidt med
detaljerne.
> >
> > Uden de aerodynamiske fordele i form af vinger på en F1 vil jeg sætte
> > mine penge på MC'en.
>
> Jeg tror også at en del af forskellen skal findes i 4 brede slicks imod 2
> knap så brede, samt det væsentligt lavere tyngdepunkt i F1'eren.
>
> --
> Mvh Per
> www.perbeer.dk - Motorsport
> Masser af bil videoer
>
>
Jo jo da, kombinationen. Uden vingerne ville de slicks nok miste en del bid
hvilket naturligvis går ud over svinghastigheden, den sene nedbremsning og
accelerationen. Jeg skal ikke kunne sige hvor tyngdepunktet ligger på en
GP-motorcykel i sving, men den ligger jo så meget ned at det også må komme
godt der ned af.
Jeg så for nylig Kiesa udtale at han havde scoret den hurtigste 0-100 tid
nogen sinde i en Jordan, den lød på 2,66 sekunder. Det er ganske kvikt, men
alligevel længere tid end jeg havde regnet med.
Med venlig hilsen Kim
| |
Per Beer Hansen (16-11-2005)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 16-11-05 20:26 |
|
Kim Kristensen wrote:
>>
> Det har du nok ret i, det er jo 100 år siden så det kniber lidt med
> detaljerne.
Jeps, svjh var det tilbage engang i slut-firserne.
>
> Jeg så for nylig Kiesa udtale at han havde scoret den hurtigste 0-100
> tid nogen sinde i en Jordan, den lød på 2,66 sekunder. Det er ganske
> kvikt, men alligevel længere tid end jeg havde regnet med.
Ja jeg troede også at de var hurtigere fra 0-100.
Men hvis du f.eks. ser en accelerationstest af en F1'er, så fortsætter den
altså sin voldsomme acc.
0-100 på omkring 2,5 sekunder og de 200 nås på lige omkring de 6 sekunder,
det er imponerende.
Og jaja, jeg ved godt at der findes noget der hedder dragracing, men de kan
jo kun køre ligeud
Jeg kender iøvrigt en, som havde en bil som blev målt til 2,7 sekunder fra
0-100 km/t.
Det var en officiel måling der blev foretaget på Jyllandsringen.
Jeg mener også at kunne huske, at Erik Høyer i sin gamle Ford Escort Mk 1
BDA Baneracer blev målt til lige under 3 sekunder fra 0-100 km/t også det
var vist på Jyllandsringen.
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
Kim Kristensen (16-11-2005)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 16-11-05 21:17 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:4JLef.762$yg.290@news.get2net.dk...
> Kim Kristensen wrote:
> >>
> > Det har du nok ret i, det er jo 100 år siden så det kniber lidt med
> > detaljerne.
>
> Jeps, svjh var det tilbage engang i slut-firserne.
>
> >
> > Jeg så for nylig Kiesa udtale at han havde scoret den hurtigste 0-100
> > tid nogen sinde i en Jordan, den lød på 2,66 sekunder. Det er ganske
> > kvikt, men alligevel længere tid end jeg havde regnet med.
>
> Ja jeg troede også at de var hurtigere fra 0-100.
> Men hvis du f.eks. ser en accelerationstest af en F1'er, så fortsætter den
> altså sin voldsomme acc.
> 0-100 på omkring 2,5 sekunder og de 200 nås på lige omkring de 6 sekunder,
> det er imponerende.
> Og jaja, jeg ved godt at der findes noget der hedder dragracing, men de
kan
> jo kun køre ligeud
>
Ja det er nok efter de 100 km/t den imponere, fra 0-100 skal den vel nærmest
sejtrække.
> Jeg kender iøvrigt en, som havde en bil som blev målt til 2,7 sekunder fra
> 0-100 km/t.
> Det var en officiel måling der blev foretaget på Jyllandsringen.
> Jeg mener også at kunne huske, at Erik Høyer i sin gamle Ford Escort Mk 1
> BDA Baneracer blev målt til lige under 3 sekunder fra 0-100 km/t også det
> var vist på Jyllandsringen.
>
> --
> Mvh Per
> www.perbeer.dk - Motorsport
> Masser af bil videoer
>
>
I test er den model MC jeg har også blevet målt flere gange med elektronisk
udstyr til 2,78. Det var hurtigt da den kom frem i 80'erne og er det vel
stadig, sammenlignet med andre hurtige apparater.
Med venlig hilsen Kim
| |
kristensenrune@hotma~ (15-11-2005)
| Kommentar Fra : kristensenrune@hotma~ |
Dato : 15-11-05 20:07 |
|
Tja, de HAR jo testet "gadebiler" mod motorcykler:
En V12 Gallardo med en MV Augusta F4 på en bane...
Motorcyklen vandt!
Senere har de testet en Suzuki GSX-R 1000 (k5) mod Westfield XTR4 på
samme bane...
Her vandt Westfield'en dog, man kan se argumentere for at det ikke er
en gadebil, men den kan indregistreres i UK...
Så hvis man tager en F1 bil, skal man jo også tage en motorcykel der
bruges til pro-race... Tror det blir et godt løb... :D
| |
Kim Kristensen (15-11-2005)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 15-11-05 21:05 |
|
<kristensenrune@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1132081636.380066.174410@z14g2000cwz.googlegroups.com...
Tja, de HAR jo testet "gadebiler" mod motorcykler:
En V12 Gallardo med en MV Augusta F4 på en bane...
Motorcyklen vandt!
Senere har de testet en Suzuki GSX-R 1000 (k5) mod Westfield XTR4 på
samme bane...
Her vandt Westfield'en dog, man kan se argumentere for at det ikke er
en gadebil, men den kan indregistreres i UK...
Så hvis man tager en F1 bil, skal man jo også tage en motorcykel der
bruges til pro-race... Tror det blir et godt løb... :D
Det er det i tilfældet jeg har nævnt er det toppen af poppen på to og fire
hjul, og der vinder bilen som sagt.
Med venlig hilsen Kim
| |
Ole Sørensen (16-11-2005)
| Kommentar Fra : Ole Sørensen |
Dato : 16-11-05 08:07 |
|
kristensenrune@hotmail.com wrote:
> Tja, de HAR jo testet "gadebiler" mod motorcykler:
>
> En V12 Gallardo med en MV Augusta F4 på en bane...
> Motorcyklen vandt!
Der er jo også lysår imellem en Gallardo og en F1 racer!
Så du hvordan F1'eren trak fra motorcyklen? Og mc'en stod altså heller ikke
ligefrem stille. Dybt imponerende med sådan en F1!
> Så hvis man tager en F1 bil, skal man jo også tage en motorcykel der
> bruges til pro-race...
Det gjorde de også.
hilsen ole
| |
kristensenrune@hotma~ (15-11-2005)
| Kommentar Fra : kristensenrune@hotma~ |
Dato : 15-11-05 20:08 |
| | |
Klaus D. Mikkelsen (15-11-2005)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 15-11-05 20:08 |
|
"Ole Sørensen" skriver:
>
> I aften kl. 20 på 3+ kommer Top Gear med overskriften: Hvad er hurtigst...
> en Formel 1-bil, en motorcykel eller en speedbåd?
> Er det spørgsmål en joke??? Det kan da godt være at en motorcykel er
> hurtigst gennem bytrafikken en fredag eftermiddag (se nogle af de sindsyge
> motorcykelvideoer der findes på nettet), men ellers vil en F1 bil da altid
> være hurtigst når vi taler om hurtigste omgang på bane. Enig?
Men jeg gætter på at speedbåden er mest nyttig i Venedig. Den ville ikke
komme langt her i Hammel
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død
| |
Jakob Jeppesen (17-11-2005)
| Kommentar Fra : Jakob Jeppesen |
Dato : 17-11-05 15:06 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse news:437A3211.83FBCA94@du.kan.finde.den...
> Men jeg gætter på at speedbåden er mest nyttig i Venedig. Den ville ikke
> komme langt her i Hammel
>
Hehe
/Jakob
| |
Per Beer Hansen (16-11-2005)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 16-11-05 17:37 |
|
Ole Sørensen wrote:
> I aften kl. 20 på 3+ kommer Top Gear med overskriften: Hvad er
> hurtigst... en Formel 1-bil, en motorcykel eller en speedbåd?
> Er det spørgsmål en joke??? Det kan da godt være at en motorcykel er
> hurtigst gennem bytrafikken en fredag eftermiddag (se nogle af de
> sindsyge motorcykelvideoer der findes på nettet), men ellers vil en
> F1 bil da altid være hurtigst når vi taler om hurtigste omgang på
> bane. Enig?
Nu så jeg desværre ikke selv programmet, men måske de har brugt den test som
Honda lavede tidligere ?
Der var det Jenson Button i BAR Honda og en (som jeg ikke kan huske navnet
på) på en Honda GP maskine og til sidst endnu en, som jeg ikke kan huske
navnet på, i en Honda Powerboat.
De 2 køretøjer skulle så starte på en bane ved siden af vandet og båden fik
flyvende start.
Svjh vandt F1'eren i 2 ud af 3 forsøg (første forsøg gik vist op i hjulspind
til Jenson).
Både køreren af MC'en og kaptajnen på båden, var proffesionelle ligesom
Button.
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
Brian (16-11-2005)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 16-11-05 18:48 |
|
Per Beer Hansen wrote:
> Nu så jeg desværre ikke selv programmet, men måske de har brugt den
> test som Honda lavede tidligere ?
> Der var det Jenson Button i BAR Honda og en (som jeg ikke kan huske
> navnet på) på en Honda GP maskine og til sidst endnu en, som jeg ikke
> kan huske navnet på, i en Honda Powerboat.
> De 2 køretøjer skulle så starte på en bane ved siden af vandet og
> båden fik flyvende start.
> Svjh vandt F1'eren i 2 ud af 3 forsøg (første forsøg gik vist op i
> hjulspind til Jenson).
> Både køreren af MC'en og kaptajnen på båden, var proffesionelle
> ligesom Button.
Jeps, det var lige nøjagtigt den lille gang spas og grove løjer de viste.
Det var dog ikke hjulspind det gik op i for Button, men noget elektronikgejl
omkring koblingen som kunne deaktiveres.
Det var forøvrigt imponerende at se F1'eren trække vildt og voldsomt forbi
den lille knallert
/Brian
| |
|
|