Stikforbindelser på Peugeot radio
Fra : Rasmus \(2600\)

Dato : 15-11-05 11:13

Hejsa.

Jeg har en Peugeot 406 fra 2000 med den originale CD radio indbygget. Den
kunne jeg godt tænke mig at slutte en mobiltelefon til - altså sådan et
håndfrit sæt.

Nu vil jeg så stille et par spørgsmål i den anledning:

1. Hvordan får man radioen ud?
2. Har den radio en indgang, som kan bruges til en telefon, således, at den
selv slår over på den indgang, når den får MUTE signalet fra den håndfri
styring?
3. Hvordan er forbindelserne i stikkene bag på radioen??? Jeg er ikke sikker
på, at de er standard ISO...

På forhånd tak,

Rasmus

--
Fjern fisken i min email adresse

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 15-11-05 17:50

"Rasmus (2600)" <rlv@LAKSdoms.dk> wrote in message
> [...]
> håndfrit sæt.
>
> Nu vil jeg så stille et par spørgsmål i den anledning:

Hvad mærke er det?
Det nemmeste ville være at køre ud i den lokale autotilbehørs biks og købe
det passende "benny værktøj"

> 2. Har den radio en indgang, som kan bruges til en telefon, således, at
den
> selv slår over på den indgang, når den får MUTE signalet fra den håndfri
> styring?

Nogen radioer har mulighed for at køre lyden direkte ind, min gamle Pioneer
MP7400 havde men min nye Alpine har ikke -den har kun mulighed for at mute
hvis der kommer 12v+ ind på en bestemt ledning.
Ellers køb en muteboks.
Det er en lille boks som du sætter imellem radioen og højtalerne. Når
telefonen ringer slår muteboksen radionen fra og sender telefonlyden ud i
højtalerne istedet. Virker ganske fortrineligt.
Jeg har en til at ligge fra et Nokia kit - drop mig en mail hvis det har
int.

> 3. Hvordan er forbindelserne i stikkene bag på radioen??? Jeg er ikke
sikker
> på, at de er standard ISO...

Det er de med 99% sikkerhed - ellers kan du købe en adaptor i den lokale
biks der konverterer til iso hvis der ikke er en =?)¤##¤# idiot der har
klippet alle ledningerne på et tidspunkt

--
/Dennis
Seat Leon 1.9 TDi - 303Nm at 2358rpm

Fra : Rasmus \(2600\)

Dato : 16-11-05 07:36

> Hvad mærke er det?
> Det nemmeste ville være at køre ud i den lokale autotilbehørs biks og købe
> det passende "benny værktøj"

Jeg tror det er en Clarion, men jeg er ikke sikker.

> [...]
> højtalerne istedet. Virker ganske fortrineligt.
> Jeg har en til at ligge fra et Nokia kit - drop mig en mail hvis det har

Det skal jeg huske Men jeg skal lige tjekke om det virker på den anden
måde.

> [...]
> biks der konverterer til iso hvis der ikke er en =?)¤##¤# idiot der har
> klippet alle ledningerne på et tidspunkt

Det tror jeg ikke der er. Jeg læste bare et sted, at man skulle bruge en
adapter... Men jeg kigger lige på det. Der er vist noget om, at
franskmændende ikke tolker ISO standarden på samme måde som de andre...

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 16-11-05 08:34

> Det tror jeg ikke der er. Jeg læste bare et sted, at man skulle bruge en
> adapter... Men jeg kigger lige på det. Der er vist noget om, at
> franskmændende ikke tolker ISO standarden på samme måde som de andre...

Den 106 jeg havde fra 1998 var med stnd iso stik lige til at proppe i, men
ellers findes der en adaptor til en hund i den lokale