Kvalitet af læderløj hos nordtyske forhand~
Fra : Mads Lund

Dato : 12-06-01 10:45

Da vi skal på high speed tur (og AC-DC koncert) på Lørdag i Hannover, er
lejligheden jo oplagt til lige at smutte forbi en prøjsisk mc forhandler og
indkøbe en ny dragt. (Dainesen er noget mærker af RR bestræbelserne).

Dragten skal bruges til touring, hvorfor de hullede moldeller ala mc-onlines
ikke kan komme på tale. Desuden er jeg blevet ret vild med hårde CE
beskyttere og kneepads er også et must. Desuden skal den være i Kawa farver
(lysegrøn)

Hein Gericke har en model der hedder Scorpion, som ser ret ok ud, og som kan
opgraderes til CE skaller. Prisen på de ca 2500 er også lige i øjet.

Men jeg har hørt at kvaliteten lader meget tilbage at ønske. Nogle
erfaringer og eventuelle alternativer modtages med glæde.

Mads Lund
Ninja9RT (der også skal være kawa grøn)

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 12-06-01 12:25

jeg har alien dragten fra HG den er fino fino.....man skal dog lige kigge
syningerne efter inden man køber....

jeg synes den er alle pengene værd, lynlåse er gode og nemme....den mangler
lommer

det var det..

Lasse
CBR1000f

Fra : Peder Sinding

Dato : 12-06-01 14:14

Hej Mads..
Der er meget godt lædertøj-og andet-i Tyskland. Hvis du skal gennem f.eks.
Hamborg, vi jeg stærkt anbefale dig at besøge "Louis". Det kan virkelig
betale sig (også økonomisk)!!! Tjek evt. deres hjemmeside...

http://www.louis.de/

Hilsen og god tur
Peder Sinding
Honda VF750S

Mads Lund <Mads.L@Martin.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:NwlV6.66$22.21979@news.get2net.dk...

Fra : Mads Lund

Dato : 12-06-01 15:21

> http://www.louis.de/

Har jeg gjort, men jeg synes ikke jeg kan finde noget sikkerhedsmæssigt
forsvarligt tøj på deres side (læs neonfarvet)

Jeg har hørt at et firma ved navn Polo skulle have mærke varer (Spyke) til
ca 1100 DM, men jeg kan ikke lokalisere deres Hjemmeside.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Christian Nedergaard

Dato : 12-06-01 15:32

http://www.polo-motorrad.de/

Fra : Morten Christensen

Dato : 12-06-01 23:31

"Christian Nedergaard" <notvalid@nospam.dk> wrote in message

> http://www.polo-motorrad.de/

Trist at de ikke har deres katalog online :-/

Så er man nødtvunget til at drage til Hamborg, som vist er den nærmeste shop
:-/

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Christian Jonassen

Dato : 13-06-01 07:17

> Trist at de ikke har deres katalog online :-/

....Hvad mener du??? Onlineshop dernærst onlinekatalog...

> Så er man nødtvunget til at drage til Hamborg, som vist er den nærmeste
shop

Ligger også en i Kiel...

Christian

Fra : Morten Christensen

Dato : 13-06-01 08:16

"Christian Jonassen" <christian@trojborgvej.dk> wrote in message

> ...Hvad mener du??? Onlineshop dernærst onlinekatalog...

Oups.... Det er vist øjnene man først bliver blind på

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 13-06-01 07:50

> Trist at de ikke har deres katalog online :-/
>
> Så er man nødtvunget til at drage til Hamborg, som vist er den nærmeste
> [...]

Jeg har et extra polo katalog liggende ....

/Anders, Valby

Fra : Søren L Hansen

Dato : 13-06-01 11:25

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in article

> Jeg har et extra polo katalog liggende ....

Jeg kan også levere nogle stykker her i Aalborg. Jeg har en venlig tysk
kollega.
--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Armand

Dato : 13-06-01 16:01

Morten Christensen <mochr@worldonline.dk> skrev i en

> "Christian Nedergaard" <notvalid@nospam.dk> wrote in message

> Trist at de ikke har deres katalog online :-/
> Så er man nødtvunget til at drage til Hamborg, som vist er den
nærmeste shop

Fra Puttgarden er der kortere til Kiel, end til Hamborg (som er et
helvede at komme rundt i som fremmed), og i Kiel ligger HG, Louis og
POLO indenfor samme KM²!
Vælger du broen istedet, er der vel et par hundrede km længere end over
Rødby-Puttg. :-/

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 12-06-01 22:29

> Jeg har hørt at et firma ved navn Polo skulle have mærke varer (Spyke)
til
> ca 1100 DM,

Louis' Vanucci-læder er ellers i fin kvalitet og pasform - Farverne må
du selv checke!

Dne ubestridte fordel ved "de tre store"s læderdragter, er at bukser og
jakker hænger for sig - Hvorved man får den kombination der passer bedst
til ens kropsbygning, som ikke nødvendigvis behøver at matche ginen ved
Spyke eller andre :-/

--
Armand.

Fra : Mads Lund

Dato : 13-06-01 08:51

> [...]
> jakker hænger for sig - Hvorved man får den kombination der passer bedst
> til ens kropsbygning, som ikke nødvendigvis behøver at matche ginen ved

Jeg har jo standard RR mål så det er ikke det store problem.

Et tillaægs spørgsmål, i hvilken by ligger "de tre store, (louis er ikke så
vigtig) tættest, i området nord for Hamburg (Kiel eller Flensborg)?

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Søren L Hansen

Dato : 13-06-01 11:29

Mads Lund <Mads.L@Martin.dk> wrote in article
<0WEV6.34$DH.8657@news.get2net.dk>...

> Jeg har jo standard RR mål så det er ikke det store problem.
>
> Et tillaægs spørgsmål, i hvilken by ligger "de tre store, (louis er ikke

> vigtig) tættest, i området nord for Hamburg (Kiel eller Flensborg)?

Polo: Schwedendamm 9 i Kiel. Ved havnen.
Louis: Sophienblatt 19, Kiel.

Polokataloget er det bedste, der er masser af billeder af små
klædningsstykker på velformede giner af kød og blod. Og hvilket kød!!

Fra : Mads Lund

Dato : 13-06-01 12:50

> Polokataloget er det bedste, der er masser af billeder af små
> klædningsstykker på velformede giner af kød og blod. Og hvilket kød!!

Jeg skal ind til Mikkel i aften, så kunne det være jeg lige kunne få et
smugkig ?

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Søren L Hansen

Dato : 13-06-01 14:44

Mads Lund <Mads.L@Martin.dk> wrote in article
<QqIV6.203$DH.26072@news.get2net.dk>...

> Jeg skal ind til Mikkel i aften, så kunne det være jeg lige kunne få et
> smugkig ?

Stol på det!

Fra : Armand

Dato : 13-06-01 16:32

Søren L Hansen <lindholt@person.dk> skrev i en

> Polo: Schwedendamm 9 i Kiel. Ved havnen.
> Louis: Sophienblatt 19, Kiel.

POLO: - - - I bunden af havnen (= fjord-havn!), hvor de andre to ligger
langs nordbredden)!

Louis - Huh?
Jeg måtte lige checke i mit Louis-katalog fra sidste år - Det er sgu'
rigtigt nok!
Jeg var sikker på at Sophienblatt var den urgamle adresse fra "de glade
Benellidage" - Og det er fandeme længe siden Gaden ligger i "3.
række" fra havnen og tæt på bunden af havnen.
Hvis man kører efter banegården, kommer man lige til den!

HG:
Ligger længere derfra - I nærheden af sverigesfærgen (Schwedenkai) og i
en sidegade til "havnegaden", der går op til en kirke med højt spir!

Med udgangspunkt ved Louis, kan man fint trave over til POLO, samt ad
arkade/gågade til omtalte kirke.
For fruen er der et større indkøbscenter lige overfor Louis (køb dit
drømmeur i Tyskland til 3/2 pris!)!

> Polokataloget er det bedste, der er masser af billeder af små
> klædningsstykker på velformede giner af kød og blod. Og hvilket kød!!

Jup!
Helt klart et katalog for husarerne!

--
Armand.

Fra : Søren L Hansen

Dato : 13-06-01 17:41

> [...]
> langs nordbredden)!
>
> Louis - Huh?
> Jeg måtte lige checke i mit Louis-katalog fra sidste år -

Jeg har mine kilder!! 2001 kataloget.

"de glade
> Benellidage"

Har du set at Benelli er kørende igen, vist i superbike??

Søren

Fra : Armand

Dato : 14-06-01 19:56

> Har du set at Benelli er kørende igen, vist i superbike??

Jup!
En lidt sjov motor forøvrigt :-/
Hva' er baggrunden for lige den konstruktion, og er det hele ikke for
poppet i det hele taget (kølerblæser-gimmick'en især!)
Den skulle jo efter sigende komme på banen "blot for test" om to løbs
tid, og man håber øjensynligt på en 20. plads eller bedre - HUH!! Så
skal de forbi indtil flere hårdt kørende private Ducati-kørere! Mon ikke
at de skal passe på ikke at lukke og slukke :-/

Men vidste du at ligesom at Aprilia lever godt på en stor
scooterproduktion, så er Benelli leverandør af stort set alle italienske
alu-stel

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 13-06-01 16:10

> Et tillaægs spørgsmål, i hvilken by ligger "de tre store, (louis er
ikke så
> vigtig) tættest, i området nord for Hamburg (Kiel eller Flensborg)?

Kiel!!!

Flensborg er vist ikke engang representeret med alle tre, og kun med en
hæderlig afdeling for HG's vedkommende!

--
Armand.