Hvikle støvler har best ankelbeskyttelse
Fra : origo@earthling.net

Dato : 12-06-01 09:27

Jeg hadde et styrt på bane i weekenden. Ikke de store skader, men min
venstre fot satte seg fast mellom fothviler og girpedal, hvilket medførte en
godt hevet ankel. Mine Alpinestars støvler fungerer forsåvidt utmerket, men
jeg synes beskyttelsen rund ankelen kunne vært bedre. Mener å ha hørt noe om
en ny modell av Sidi Vertebra som skulle ha uovertruffen ankelbeskyttelse.
Noen som vet noe om dette?

JS

Fra : Michael K.S.

Dato : 12-06-01 09:42

On Tue, 12 Jun 2001 10:27:15 +0200, <origo@earthling.net> wrote:

>. Mener å ha hørt noe om
>en ny modell av Sidi Vertebra som skulle ha uovertruffen ankelbeskyttelse.
>Noen som vet noe om dette?

Ja du tænker sikker på den nye Race Vertebra ik' ? Den har et nyt
eksternt system til at beskytte mod præcis den slags ankelskader,men
den er altså også dyr,jeg har dog ikke set den anmeldt endnu :
(jeg vil gerne have et par ) )

http://www.motonation.com/race.htm

-M

Fra : origo@earthling.net

Dato : 12-06-01 09:49

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message
> [...]
> eksternt system til at beskytte mod præcis den slags ankelskader,men
> den er altså også dyr,jeg har dog ikke set den anmeldt endnu :
Jeps, det var presis hva jeg hadde hørt om. Du har rett, prisen er stiv, men
hvis de fungerer etter hensikten, er de det verdt. Det finner man alltid ut
av når man har hatt et uhell.

JS

Fra : Michael K.S.

Dato : 12-06-01 09:52

On Tue, 12 Jun 2001 10:49:28 +0200, <origo@earthling.net> wrote:

>Jeps, det var presis hva jeg hadde hørt om. Du har rett, prisen er stiv, men
>hvis de fungerer etter hensikten, er de det verdt. Det finner man alltid ut
>av når man har hatt et uhell.

Helt sikkert,Hein-Gericke har dem iøvrigt i deres katalog til 479.90
DM....Bestemt værd at overveje.

-M

Fra : origo@earthling.net

Dato : 12-06-01 09:53

> Helt sikkert,Hein-Gericke har dem iøvrigt i deres katalog til 479.90
> DM....Bestemt værd at overveje.

Det var en enorm prisforskjell i forhold til UK. Hein Gericke har en ny
kunde. Takk for info.

JS

Fra : Armand

Dato : 12-06-01 18:40

<origo@earthling.net> skrev i en news:9g4la1$q9j$1@sunsite.dk...

> "Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message
> Det var en enorm prisforskjell i forhold til UK. Hein Gericke har en
ny
> kunde. Takk for info.

Jeg studsede forleden over at støvler i M&P's katalog, koster omtrent
det samme som læderdragter :-/
Hmnnn - How come???

Hjelme derimod er tilsyneladende billige, eftersom at de som
sikkerhedsudstyr er momsfrie. Det hjælper blot ikke ved postordre da den
danske moms så kommer på (lidt á la toldfrit køb, ikke?).
Til gengæld har M&P ingen hæmninger når tager en rund tusse for en
rygbeskytter, som ellers nok også er et uomtvisteligt sikkerhedsudstyr
:-/

--
Armand.
(der her finder bevis for behovet for at surfe efter bedste pris)

Fra : Albert

Dato : 13-06-01 22:05

> Hjelme derimod er tilsyneladende billige, eftersom at de som
> sikkerhedsudstyr er momsfrie. Det hjælper blot ikke ved postordre da den
> danske moms så kommer på (lidt á la toldfrit køb, ikke?).

NOPE !

En privat kunde der køber indenfor EU betaler sælgerlandets moms. Hvis UK
har
0% moms på sikkerhedsudstyr, ja så betaler du altså 0% moms!

mvh Albert

Fra : Armand

Dato : 14-06-01 19:48

Albert <toma@email.dk> skrev i en
> NOPE !
> En privat kunde der køber indenfor EU betaler sælgerlandets moms. Hvis
UK
> har 0% moms på sikkerhedsudstyr, ja så betaler du altså 0% moms!

Selv nope!
Ihvertfald gældende for de større nethandler á Amazon.com og f.eks. M&P,
skal der udlignes til modtagerlandets moms hvis omsætningen til
pågældende land er over nogle hundrede tusinde kroner!

I det danske indlæg der findes til M&P's katalog, står dette endvidere
netop omtalt for hjelmenes vedkommende - Det var faktisk dér at jeg
opfattede at hjelme var momsfrie i UK!

--
Armand.

Fra : Mureren

Dato : 14-06-01 00:12

> Helt sikkert,Hein-Gericke har dem iøvrigt i deres katalog til 479.90
> DM....Bestemt værd at overveje.

Arrghh.......
Er der nogen af jer semi-tyskere derude der lige finder ud af om ikke de kan
fås i "sølv"-udgaven hos Hein Gericke ?
(Der står kun sort i bestillingsformularen, og hvis det er den bageste
støvle på billedet bliver jeg skuffet, de andre, inkl den forreste på
billedet ser en hel del frækkere ud)

Mureren

Fra : origo@earthling.net

Dato : 15-06-01 20:24

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message
> Helt sikkert,Hein-Gericke har dem iøvrigt i deres katalog til 479.90
> DM....Bestemt værd at overveje.

Michael, har du produktnummer på Sidi Vertebra Race? Jeg finner dem ikke på
HG's hjemmeside.

JS

Fra : Michael K.S.

Dato : 15-06-01 21:32

On Fri, 15 Jun 2001 21:24:24 +0200, <origo@earthling.net> wrote:

>Michael, har du produktnummer på Sidi Vertebra Race? Jeg finner dem ikke på
>HG's hjemmeside.

Ja da : 550111

-M

Fra : origo@earthling.net

Dato : 15-06-01 21:35

> Ja da : 550111
Tak, fant dem nå.

JS

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 12-06-01 09:51

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<58lbitsmocnfm6ue5p34ncbnfj8dkok8o4@4ax.com>...

ankelbeskyttelse.

> Ja du tænker sikker på den nye Race Vertebra ik' ?

Den er også at finde på http://www.sidi.it men det er nu bare det
sædvanlige salgsævl (best ever osv...)

Men jeg skal nok råbe når jeg styrter med mine Chromo støvler

--
Mikkel

Fra : bo thomsen

Dato : 12-06-01 09:51

> [...]
men
> jeg synes beskyttelsen rund ankelen kunne vært bedre.

dvs. at foden blev vredet bagover, og den vej er der vist ikk andet end
alpinskistøvler der beskytter imod.
mvh
bo thomsen
honda 750f - til salg
bbt@worldonline.dk

Fra : origo@earthling.net

Dato : 12-06-01 09:52

"bo thomsen" <bbt@worldonline.dk> wrote in message
> dvs. at foden blev vredet bagover, og den vej er der vist ikk andet end
> alpinskistøvler der beskytter imod.

Nei, den fikk en rekke vridninger venstre/høyre, samt at fothvileren gnaget
på ankelen. Det er selvsagt vanskelig å bedømme fra bilder, men etter hva
jeg kan se på det link Michael sendte, ville Sidi støvlene ha beskyttet
perfekt i dette tilfellet.

JS

Fra : Kasper

Dato : 13-06-01 08:46

"origo@earthling.net" skrev d. 12-06-01 09:27 dette indlæg :
> Jeg hadde et styrt på bane i weekenden. >

Hej Jørund,

har først nu læst om dit styrt på rc51.net, og set ændringerne på din
hjemmeside. Det må have været meget svært at bevare temperamentet
overfor ham Rudi-fyren i Porschen.

Jeg formoder ikke, at du havde kameraet monteret på cyklen, ellers ville
bevisstillingen nok være lidt anderledes.

Fra dit indlæg lød det som om, at Ringens marshalls kender ham ret godt,
og det kan forhåbentlig hjælpe med til, at få ham udelukket fra at køre
på Ringen permanent.

Gad vide, hvor mange uafhængige indberetninger af denne type der skal
til ??? - han fortjener virkelig at blive kørt af banen af en
skralde/lastbil i sin Porsche.

God bedring til dig og cyklen,

Kasper
(der ikke selv har været på Ringen - endnu)

http://www.kandu.dk/

Fra : Mads Stetter

Dato : 13-06-01 14:53

"Kasper" <Kasper.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Jørund,
>
> har først nu læst om dit styrt på rc51.net, og set ændringerne på din
> hjemmeside. Det må have været meget svært at bevare temperamentet
> overfor ham Rudi-fyren i Porschen.

Hov... Må vi andre ikke høre Jørund?

Er vi blevet for fine til dig?

--
Med Venlig Hilsen
Mads Stetter

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 13-06-01 15:25

"Mads Stetter" wrote

> Hov... Må vi andre ikke høre Jørund?

<http://www.rc51.net/aspforum/topic.asp?topic_id=7347&forum_id=17&Topic_Titl
e=N%26%23252%3Brburgring+%2D+Do+you+know+this+reckle&forum_title=General+Dis
cussion&M=False&S=True>

Bemærk at linket kan være knækket.

Mvh
Steen

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 13-06-01 15:47

> Bemærk at linket kan være knækket.
> Steen

Billederne på http://130.226.138.11/idiot_porsche_driver_1.jpg kan jeg ikke
se - er det bar mig ?

/A

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 13-06-01 15:50

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev >

Prøv http://video.motorcycle-dk.com/idiot_porsche_driver_1.jpg

--
Susanne

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-06-01 21:50

Steen D. Pedersen wrote:

> [...]
e=N%26%23252%3Brburgring+%2D+Do+you+know+this+reckle&forum_title=General+Dis

Dejligt med en ordentlig newsreader

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : origo@earthling.net

Dato : 13-06-01 15:54

"Mads Stetter" <stetzo@worldonline.dk> wrote in message
> Er vi blevet for fine til dig?

LOL - Næ, men idet det ikke er noen på D.F.M som frekventerer Ringen, gad
jeg ikke stille spørsmålet her.

JS

Fra : origo@earthling.net

Dato : 24-07-01 15:39

"Mads Stetter" <stetzo@worldonline.dk> wrote in message

Var på Ringen igjen weekenden, og eieren av Porschen skapte problemer igjen.
Denne gangen var han dog mere uheldig i sitt valg av "offer" for sin rådne
kjørsel. Motorsyklisten var nemlig betjent. Fikk en mail her til morgen:

===========
Hallo
With the yellow Porsche, which is described as reckless racer, I have made
my own experiences. He was in front of me and I tried to pass, but even on
straights he tried to push me off several times. But at the end he couldn't
keep up with the acceleration power of my Bimota
and I could leave him behind. At the pits I approached him for discussion
and was insulted verbally and by "the finger". So I showed my service
identity (police badge) and asked for his papers for identification. As he
tried to drive away, which was not successful because of gathering
bystanders, he even hit someone's leg, so he will now be charged fo causing
bodily harm, insulting an officer and resistance against authority.

I confiscated his driving licence straight away due to the cause of bodily
harm and arranged for securing the Porsche. Now we are waiting. The Porsche
is released again and can be picked up. We'll see, if he tries to drive the
car by himself, then I have him again (for
driving without a license).

=============

JS )

Fra : Michael K.S.

Dato : 24-07-01 15:48

On Tue, 24 Jul 2001 16:38:45 +0200, <origo@earthling.net> wrote:

>JS )

Hæ,så er der alliwl lidt retfærdighed til hva' .... ?

Men episoden illustrerer vel meget godt en af de store ulemper ved at
køre på Ringen...det meget ujævne materiel/kørere og indstilling til
tingene,der skal kun _en_ narrehat som ham til at gøre det til en
alternativ oplevelse.

-M

Fra : origo@earthling.net

Dato : 24-07-01 15:51

> [...]
> køre på Ringen...det meget ujævne materiel/kørere og indstilling til
> tingene,der skal kun _en_ narrehat som ham til at gøre det til en

Sant nok, men den ulempe er ikke nok til å utligne de positive opplevelsene.
Tror nok de 2 andre fra DK som var med ned i weekenden kan skrive under på
det; fra skeptiker til "true believer" i løpet av en eftermiddag

JS

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 24-07-01 17:19

Fedt Jørund!

Det er da rart at idioten mærker lidt til ilden

Mvh
Steen

Fra : Henrik Mønster

Dato : 25-07-01 09:39

Gnæk gnæk gnæk......... fryd!!
Nemesis!

M.v.h. Henrik

Fra : Kasper

Dato : 25-07-01 15:35

"origo@earthling.net" skrev d. 24-07-01 15:39 dette indlæg :
> [...]
rådne
> kjørsel. Motorsyklisten var nemlig betjent. Fikk en mail her til

SMUKT!...så krydser vi fingrene og håber på, at han får et ordentlig
slag over fingrene, og at dette var lærestreg nok for Rudi...

Mvh,
Kasper
Super Blackbird

http://www.kandu.dk/

Fra : origo@earthling.net

Dato : 25-07-01 16:31

"Kasper" <Kasper.news@kandu.dk> wrote in message
> "origo@earthling.net" skrev d. 24-07-01 15:39 dette indlæg :
> SMUKT!...så krydser vi fingrene og håber på, at han får et ordentlig
> slag over fingrene, og at dette var lærestreg nok for Rudi...

Jeg har bemerket, at hendelsen i weekenden diskuteres på en rekke
forskjellige forum i Tyskland, og at temmelig mange personer er oppmerksom
Rudi Stgegemöller. Jeg har sågar latt meg fortelle, at for et par uker
siden, var det en del lokale som gikk rundt i pitten og advarte andre
motorsyklister mot ham. Penge eller ei, han er etter hvert kommet i en
vanskelig situasjon, hvis han blir utelukket fra kjørsel på Ringen er det
ganske glimrende. Internettet har vist seg å være et effektivt medie

JS