Hvor gemmer den digitale signatur sig henn~
Fra : Carsten Riis

Dato : 23-01-06 18:42

Hej alle

Ved I tilfældigvis i hvilket bibliotek filerne til den digitale signatur
gemmer sig henne?

mvh

Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-06 23:24

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse
> Hej alle
> Ved I tilfældigvis i hvilket bibliotek filerne til den digitale signatur
> gemmer sig henne?
> mvh
> Carsten

Godt spørgsmål
Hvad skal du med den?
Kan du ikke se den i Start / programmer?
mvh / Bc

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-01-06 12:46

Bjarne Christensen skrev den 23-01-2006 23:24:
> "Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse
>
> Godt spørgsmål
> Hvad skal du med den?

Jeg har den liggende på min gamle harddisk.

Jeg har geninstalleret windows på en ny harddisk. Og jeg kunne
selvfølgelig bare genbestille en ny signatur.

Jeg ved, at fx min homebank indstillingsfiler ligger i roden på
harddisken og for så vidt bare skal kopieres over til roden på disk hvor
windows ligger.

Det kunne jo være, at det er noget lignende med den digitale signatur.

> Kan du ikke se den i Start / programmer?

Jo, men når jeg vil skifte/slette/sikkerhedskopiere så dukker der kun et
tomt vindue op.

mvh

Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-06 19:19

> [...]
> Det kunne jo være, at det er noget lignende med den digitale signatur.
> Jo, men når jeg vil skifte/slette/sikkerhedskopiere så dukker der kun et

Det er klart du har jo flyttet den.
Hvis din gamle disk er intakt med WIN-Xp og hele
showet kunne du måske starte op fra den og tage en sikkerhedskopi
af signaturen. Den kan være på en floppy disk.
Man kan ikke "bare" flytte en digital signatur (hvis man ellers kan finde
den).-)
Den skal genindlæses fra kopien.
Du kan godt bestille en ny men det kræver at du har gemt koden til at få
slettet
den gamle. Man deler ikke bare signaturer ud i flæng.
mvh / Bjarne

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-01-06 23:45

Bjarne Christensen skrev den 24-01-2006 19:19:
> [...]
> showet kunne du måske starte op fra den og tage en sikkerhedskopi
> af signaturen. Den kan være på en floppy disk.

Tja, så skal jeg jo til at rode med kabler igen.... Og det ville jo
ligesom være rart at undgå, hvis nu en af jer vidste, at der lige lå en
fil i fx c:\windows\system32 med navnet xxyyy345.dll eller et eller
andet i den stil.

Men hvis det ikke er lige til at kopiere nogen enkelte filer, så må jeg
jo tage den lange vej med kabelroderiet igen. øv.

> [...]

> slettet
> den gamle. Man deler ikke bare signaturer ud i flæng.

Tjo, det lykkedes mig at få to koder samtidig med, at den anden stadig
var aktiv (jeg havde for så vidt bare glemt min kode til den).

Og før jeg nyinstallerede computeren, så kunne jeg se to
digitalesignaturer som begge var mine.

mvh

Carsten

Fra : Peter Mogensen

Dato : 24-01-06 12:51

Carsten Riis wrote:
> Ved I tilfældigvis i hvilket bibliotek filerne til den digitale signatur
> gemmer sig henne?

Nu skriver du så senere at du bruger Windows og bare gerne vil flytte
den til en anden disk.
Det korte svar er derfor: Brug et af de programmer, der er beregnet til
at eksportere signaturen (f.eks. i pkcs12-format) og import den i det
nye system.

Det lange svar inkluderer at ovenstående spørgmål er umuligt at svare på
for folk der ikke er tankelæsere:
http://www.catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html

Peter

Fra : andy

Dato : 24-01-06 15:22

Peter Mogensen wrote:

> [...]
> nye system.
>
> Det lange svar inkluderer at ovenstående spørgmål er umuligt at svare på

har du prøvet at søge funktionen på win efter den?

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-01-06 17:36

Peter Mogensen skrev den 24-01-2006 12:51:

> [...]
> nye system.
>
> Det lange svar inkluderer at ovenstående spørgmål er umuligt at svare på

Kender den godt. Jeg anede ikke, at der var komplicerede elementer i
spørgsmålet. Derfor har jeg ikke fortalt flere informationer end jeg
gjorde.
Med andre ord: jeg troede, at spørgsmålet lå lige til højre ben.

Hvilke informationer savner du?

mvh

Carsten

Fra : Peter Mogensen

Dato : 24-01-06 17:58

Carsten Riis wrote:

> Hvilke informationer savner du?

Ja f.eks. hvilket OS du bruger og hvilke applikationer du normalt
anvender signaturen med - også gerne hvad det er du ønsker at opnå. Vil
du slette den?, flytte den?, bare nysgerrig?

Hvis jeg svarede ud far min egen anvendelse ville svarene jo være
komplet ubrugelige for dig, ikk?

Peter

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-01-06 23:40

Peter Mogensen skrev den 24-01-2006 17:58:

> Ja f.eks. hvilket OS du bruger

win XP home på dansk

> og hvilke applikationer du normalt
> anvender signaturen med

Firefox i den gamle installation

IE 6 med nyeste opdateringer på den nye installation

> - også gerne hvad det er du ønsker at opnå.

Anvende den på den nye installation.

> Vil
> du slette den?,

nope

> flytte den?,

jep.

> bare nysgerrig?

delvis.

> Hvis jeg svarede ud far min egen anvendelse ville svarene jo være
> komplet ubrugelige for dig, ikk?

Det kommer jo an på hvordan du bruger den.

Det kunne jo snildt være, at du kendte filernes placering i de
forskellige biblioteker.

Den almindelige flytning/sletning/sikkerhedkopiering tja, den er jo
ligesom en del af den installation man får fra TDC.

mvh

Carsten

Fra : Peter Mogensen

Dato : 24-01-06 23:56

Carsten Riis wrote:

> Det kommer jo an på hvordan du bruger den.
>
> Det kunne jo snildt være, at du kendte filernes placering i de
> forskellige biblioteker.

Ja.
Men det finder man jo ikke ud af før du starter med at beskrive
beskaffenheden af dit problem grundigt, vel? OS/applikation burde være
en selvfølge.
Anyway... svaret er stadig det samme. Eksporter signaturen fra Firefox
og importer den i IE.

Peter

Fra : Kurt Brixen

Dato : 25-01-06 11:16

On Tue, 24 Jan 2006 23:39:34 +0100, Carsten Riis <.@.> wrote:

>Firefox i den gamle installation

Så har du den sikkert allerede liggende som en .pkcs12 fil. Hos mig ligger den i
et bibliotek i roden af c: som jeg lavede da jeg installerede signaturen.
Der er ikke en standardplacering.

Kurt Brixen