KARMA / Attacking Automatic Wireless Netwo~
Fra : Alex Holst

Dato : 19-01-06 01:37

Endnu en fantastisk grund til at man tænker kraftigt over hvordan man
designer klientapplikationer (eller et sjovt, brugervenligt værktøj,
afhængigt af synspunkt):

"KARMA is a tool assessing wireless client security (or for being a jerk
in public places). KARMA has a small curses GUI that displays what
networks nearby clients are probing for. KARMA has a driver patch to
MadWifi to act as an AP that responds as any network that a nearby
client probes for. KARMA has a framework of fake services that can
capture plaintext credentials and launch client-side exploits (no
exploits are included). KARMA demonstrates the risk of letting people
connect laptops to corporate networks and random wireless hotspots while
they are traveling."

   http://www.sockpuppet.org/tqbf/log/2006/01/karmas-blast.html

   http://marc.theaimsgroup.com/?l=bugtraq&m=113760799020136&w=2

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 19-01-06 15:17

Alex Holst <a@mongers.org> wrote:

<snip>

> http://www.sockpuppet.org/tqbf/log/2006/01/karmas-blast.html

Er der en MacOS X bruger, der venligst kan oplyse mig om hvordan jeg får
Airport 4.2 på min maskine/eller om den version allerede er installeret?

Jeg bruger en engelsksproget X 10.3.9.

Jeg mener at kunne huske, at Airport 4.2 har været med på listen i
Software Update og jeg har hentet den, men når jeg kigger under

System Profiler -> Software -> Extensions

kan jeg se, at der en AppleAirport2 v3.1.2 der loader.

Der optræder ingen Airport 4.2.

(Der optræder osse en AppleAirport v3.1 på listen, men den loader ikke)

Kan det være fordi jeg bruger et Belkin F5D7010 PCMCIA kort, med
Broadcom chipset? Det skulle da ikke betyde noget. Apples egne Airport
Extreme kort bruger da osse Broadcom chipsene. Det er derfor man kan
bruge Belkin kortene med Apples driver.

> http://marc.theaimsgroup.com/?l=bugtraq&m=113760799020136&w=2

I øvrigt begge interessante links. Tak for det.

(x-post dk.edb.sikkerhed og dk.edb.mac - followup-to dk.edb.mac)