kodeord
Fra : bask

Dato : 12-01-06 20:31

Ofte bliver jeg bedt om at indtaste "hovedkode for softwsresikkerhed" -
men jeg ved ikke hvad det betyder, eller hvori ordet består. Det er
ikke mit almindeligt brugte kodeord og ikke min personlige pinkode.

Kan en eller anden der er visere end jeg belære mig?

Børge

Fra : Peter Mogensen

Dato : 12-01-06 21:15

bask wrote:
> [...]
> ikke mit almindeligt brugte kodeord og ikke min personlige pinkode.
>
> Kan en eller anden der er visere end jeg belære mig?

Ja,

1) Hvis du ikke ved hvorfor du bliver spurgt om kodeord, og HVEM, der
spørger, så lad være med at indtaste det! Det er sandsynligvis noget
uvelkomment software som er havnet på din PC.
2) Hvis du ikke overfor dem der skal hjælpe dig beskriver præcis i
hvilken situation (hvilket OS, hvilket program o.s.v) det problem
forekommer, så har de ikke nogen chance for at hjælpe dig.
http://www.catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html

Peter