MS Update 908523 forhindrer genstart
Fra : BJ Denmark

Dato : 09-01-06 10:25

Jeg har googlet og set efter hos MS, men foreløbig lader det ikke til at
andre er støt på dette. Nu prøver jeg her som en af mine sidste
muligheder.

Når jeg installerer MS Update KB908523 (
http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin/MS05-055.mspx ) hænger
min PC (W2K) fast efter genstart, forstået således at det tager ca. 10-15
minutter blot at komme til Logon, og derefter opgivet at vente, når maskinen
efter 60 minutter endnu engang er kommet så langt som "Ikoner på
skrivebordet".

Jeg kan ikke genstarte i "Fejlsikret tilstand _med_ netværk", men kan godt
fejlsikret uden netværk.

Jeg kan afinstallere opdateringen ved at genstarte i fejlsikret tilstand
uden netværk og vælge "Tilføj / Fjern Programmer".

Jeg har een gang før oplevet noget lignende, og dengang kunne jeg løse det
ved at sætte netkortet til "100 Fuld Duplex" istedet for "Auto" - men på
denne maskine står netkortet allerede til "100 fuld duplex".

Nogen ideer?

FUT dk.edb.system.ms-windows

--
BJ Denmark

Jeg har endnu tilgode at se den dag, hvor argumentet "Du er en idiot" får
nogen til at indse, at de ikke har ret.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 09-01-06 17:51

BJ Denmark wrote:
> Nogen ideer?

Pil netværkskortet ud.

Fra : John

Dato : 09-01-06 20:07

"BJ Denmark" skrev i en meddelelse

> Når jeg installerer MS Update KB908523 (
> http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin/MS05-055.mspx ) hænger
> min PC (W2K) fast efter genstart

Med Belarc Advisor (gratis) kan du checke, om microsoft-patches er
installeret korrekt:
http://www.snapfiles.com/reviews/Belarc_Advisor/belarc.html

> Jeg kan ikke genstarte i "Fejlsikret tilstand _med_ netværk", men kan godt
> fejlsikret uden netværk.

Prøv i enhedshåndtering at opdatere driveren til netkortet, (evt slette den,
og genstart computeren)

> Jeg kan afinstallere opdateringen ved at genstarte i fejlsikret tilstand
> uden netværk og vælge "Tilføj / Fjern Programmer"

Prøv bare det, genstart, og lad derefter microsoftupdate checke, om du
mangler denne opdatering. (Belarc burde også kunne oplyse, om dine
microsoft-patches er up to date).

Mvh John