Systweak - mærkelig forsendelse?
Fra : Henrik Weiergang

Dato : 07-01-06 13:43

Jeg har modtaget en CD fra Indien, som anbefalet post, uden at have
bestilt noget. Den indeholder tilsyneladende en CD fra Systweak som
julegave med forskellige gratisprogrammer.

Tør jeg sætte den i min PC, eller der nogen der kender tilsvarende
eksempel?

Venlig hilsen

Henrik Weiergang

Fra : John

Dato : 07-01-06 14:25

"Henrik Weiergang (slet XVVC7)" skrev i en meddelelse

> Jeg har modtaget en CD fra Indien, som anbefalet post, uden at have
> bestilt noget. Den indeholder tilsyneladende en CD fra Systweak som
> julegave med forskellige gratisprogrammer.
> Tør jeg sætte den i min PC

Uopfordret post fra ukendt afsender med spændende gratis programmer? Uha
nej! Jeg turde ihvertfald ikke!

> eller der nogen der kender tilsvarende

Jeg husker en meget stor sag fra Israel, og har fundet nogle links, her i
vilkårlig rækkefølge:

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=21545

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=22377

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=22390

http://www.comon.dk/index.php/news/search/

Det handler jo om at narre offeret til at installere skidtet, hvorefter de
kriminelle har frit spil. Netop sagen fra Israel foregik ved, at ofrene,
vistnok oven i købet af personer, de havde fuld tillid til, blev narret til
at installere tilsyneladende harmløse programmer.

The bad guys bliver stadig frækkere, og dygtigere til at skjule deres
gerninger. Året 2006 skal nok blive spændende!

Mvh John