Mærkværdigheder i XP med Sygate
Fra : Klaus Andersen

Dato : 04-01-06 19:51

Hej

Jeg har lige sat min maskine op med XP (brugte før w2k - ingen problemer
der) og valgt at bruge Sygate som FW.

Fungere også fint ... men ... efter at have afsluttet IE dukker Sygates
advarsels popup op med besked om at IE prøver at gå på nettet for at besøge
diverse steder, også selvom jeg ikke har IE åben, feks.:

hstdk.tradedoubler.com
adserver.adtech.de
ekstrabladet.dk
secure-dk.imrworldwide.com

Local Port : 2893
Remote Name : ad.choiceradio.com
Remote Address : 66.250.64.24

Local Port : 2634
Remote Name : www.ekstrabladet.dk
Remote Address : 81.19.246.13

Local Port : 2879
Remote Name : as.casalemedia.com
Remote Address : 64.246.56.45

Samtidig sker der af og til det underlige at når jeg vil på dmi's
hjemmeside, så fortæller Sygate mig at jeg prøver at forbinde mig til andre
sites end DMI, feks.:

Local Port : 2726
Remote Name :
Remote Address : 193.108.89.54

Local Port : 3002
Remote Name : a52.g.akamaitech.net
Remote Address : 193.108.89.54

Local Port : 2809
Remote Name : a52.g.akamaitech.net
Remote Address : 193.108.89.54

Jeg kan i Sygate ikke se at noget program forsøger en Hijacking, men hvad er
det der sker?
Har jeg fået en trojaner? eller er XP og Sygate ikke særligt gode venner?
eller er det XP der ligger og laver et eller andet med iframe url'er eller
hvad?

Al hjælp modtages med tak.

Mvh

KA

(Win XP SPII, fuldt opdateret m. Sygate, Spyware Doctor og MacAfee Antivir)