Mærkelig e-mailadresse
Fra : Mr. Fox

Dato : 04-01-06 17:14

Jeg har vrøvl med at hente min mail hos min server NORDIT.dk men kun på
den ene maskine i mit netværk.
En mig helt ukendt adresse blander sig i min post. Den hedder:
Mr@fisto.nordit.dk og den får min AVG til at gå agurk. Jeg får besked
på at AVG leder efter fisto.nrdit.dk og at den ikke kan få forbindelse
til serveren. noget værre brok! Jeg har kørt ADAware scan, den fandt
ikke noget, Zone Alarm og Mailwasher melder ikke noget!!

Jeg har sendt en kopi af hele "medddeleleseshovedet" til Nordit, men de
siger blot at der ikke er noget der hedder noget med fisto så det er en
virus.

Mon ikke jeg får det væk hvis jeg afinstallerer Thunderbird og sletter
kontiene i MailWasher??? Er der andet jeg kan gøre?

Håbende på gode råd mvh Mr. Mox

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-01-06 17:21

Mr. Fox skrev:

>Jeg får besked på at AVG leder efter fisto.nrdit.dk

Hvis der ikke er tale om en "slåfejl" i "fisto.nrdit.dk" i dit indlæg,
kunne det være fordi at der manglede et o i adressen.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-06 23:35

"Mr. Fox" wrote:

> [...]
>
> Jeg har sendt en kopi af hele "medddeleleseshovedet" til Nordit, men de
> siger blot at der ikke er noget der hedder noget med fisto så det er en

Domænet nrdit.dk er tilsyneladende ikke registreret.
Mente du nordit.dk?

fisto.nordit.dk er et navn på en mailserver:

telnet fisto.nordit.dk 25
Trying 217.20.63.170...
Connected to fisto.nordit.dk.
Escape character is '^]'.
220 fisto.nordit.dk ESMTP Postfix
QUIT
221 Bye
Connection closed by foreign host.

Men der er ingen mx record for fisto.nordit.dk, hvilket der
nok ville have været, hvis domænet faktisk var tiltænkt brug
som mail. Så selvom mailserveren hedder fisto.nordit.dk, så
er det nok ikke det domæne, den håndterer mail for.

Det er heller ikke mailserveren for nordit.dk, for deres
mailservere hedder windu.nordit.dk og bibble.nordit.dk.

--
Kasper Dupont
#define _(_)"d.%.4s%."_"2s" /* This is my new email address */

Fra : Mr. Fox

Dato : 05-01-06 15:18

Tak for svaret, jeg tyder det derhen at fisto.nordit.dk (og
koon.nordit.dk som jeg får i hovedet hver anden gang jeg forsøger)begge
er noget spam eller virus. Men jeg kører AVG og ADAWARE hver dag og
ingen fejlmeldinger!!! Men hvordan hulen skaffer man sig af med sådan
nogen????? Jeg har tilføj/fjernet Thunderbird og lagt den ind igen,
men det hjalp ikke?? MO'AR hva' gør jeg nu?

Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-06 17:22

"Mr. Fox" wrote:

> Tak for svaret, jeg tyder det derhen at fisto.nordit.dk (og
> koon.nordit.dk som jeg får i hovedet hver anden gang jeg forsøger)begge
> er noget spam eller virus.

Det er to mailservere som åbenlyst har hostnavne under nordit.dk.
Men find dog ud af, hvorfor dine programmer fabler om dem. Hvad
bruger du de to mailservere til?

Fra : Mr. Fox

Dato : 08-01-06 11:56

Kasper Dupont skrev:

> Det er to mailservere som åbenlyst har hostnavne under nordit.dk.
> Men find dog ud af, hvorfor dine programmer fabler om dem. Hvad
> bruger du de to mailservere til?

Tak for svaret. Jeg har for sidste gang haft åbent for begge mine PCér
og siddet og kontrolleret at alle indstillinger i Thunderbird og
MailWasher VAR ens. Jeg fandt en skrivefejl og nu kører alt igen.
Derfor undskyld at jeg klumrede, men tak for din tålmodighed.

Dog synes jeg at man fra min Server/Internetforbindelse/leverandør (?)
Nordit måtte kunne finde en bedre forklaring på mine forespørgsler om
det med Koon og Fisto, end blot sige at det måtte være en virus, nå men
sådan er der så meget!

Den ene skal jeg have for at få post fra Nordit???, den anden bruger jeg
i n-groups for ikke at få spam ???? Og så har jeg en som lyder på et
domæne min søn har fået, det bruger jeg kun til familie og venner.
Er det dumt, ville du gøre det anderledes?

Med venlig hilsen Mr. Fox