ZoneAlarm vil ikke lukke OE ind ...
Fra : SuSanne

Dato : 04-01-06 13:45

Hej,

Jeg har brugt ZoneAlarm i mange år. Det har altid virket perfekt.
Nu er jeg stødt i det problem, at de sidste 2 versioner
(60.667.000 og 61.737.000 fra december) ikke vil arbejde sammen
med Outlook Express.
Den senest fungerende version er 55.094.000.

Jeg har forsøgt både at opgradere og installere en ren, ny
version, men ingen af disse vil give adgang til OE.

Mon nogen her kender problemet eller ved, hvor eller hvordan jeg
evt. kan indstille ZoneAlarm til at acceptere OE. Den burde jo
spørge, når jeg lukker OE op første gang eller automatisk lægge
OE ind som standard ved installationen/opgraderingen. Det gør den
ikke, men nægter bare at hente post.

OS = Win 2000
OE = Vers. 6.00.2800.1123
Antivirusprogram = Kaspersky (som har fungeret fint med
ZoneAlarm)

Venlig hilsen
Susanne

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 04-01-06 16:23

SuSanne wrote:
> Jeg har forsøgt både at opgradere og installere en ren, ny
> version, men ingen af disse vil give adgang til OE.

Du er helt sikker på at det er ZA den er gal med ? Check evt. om dine
ind/udgående postservere er korrekte (nogle AV programmer ændrer disse)

Ellers kan du vel lave en regel manuelt som tillader trafikken ??
--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : SuSanne

Dato : 04-01-06 18:49

Uffe S. Callesen wrote:
> [...]
ændrer
> disse)
>
> Ellers kan du vel lave en regel manuelt som tillader trafikken
??

Jeg er helt sikker på, at det er ZoneAlarm, der skaber problemet.
Når den lukkes ned, er der ingen problemer med at hente/modtage
post. Postservere er 100% som de skal være og ændres ikke af mit
AV-program, som også har kørt under tidligere versioner af
ZoneAlarm uden problemer.

Hvis du ved, hvordan man laver en maunel regel i ZoneAlarm (free
edition) for at tillade OE, vil jeg meget gerne have en
beskrivelse af det, da jeg ikke har kunnet finde ud af dette
trods flere forsøg.

Venlig hilsen
Susanne

Fra : John

Dato : 04-01-06 20:14

"SuSanne" skrev i en meddelelse

> Jeg er helt sikker på, at det er ZoneAlarm, der skaber problemet.
> Hvis du ved, hvordan man laver en maunel regel i ZoneAlarm (free
> edition)

Måske kan du finde en løsning her:
http://forum.zonelabs.org/zonelabs

Tips:
http://www.download.com/ZoneAlarm-Tips/1200-2023_4-5135577.html?tag=txt

Mvh John

Fra : SuSanne

Dato : 05-01-06 11:58

John wrote:

problemet.

> [...]

Mange tak for linket til forumet, som gav mig et hint til løsning
..... Mange andre har haft samme problem med de nye versioner.

1. Genstart din PC - Start op i Fejlsikker tilstand
2. Find biblioteket c:/WINNT/internetlogs
3. Slet filerne backup.rdb og iamdb.rdb
4. Genstart PC'en på normal vis

Du mister alle tidligere ZoneAlarm-indstillinger ved at gøre
dette - til info.

For flere var denne løsning tilstrækkelig - dog ikke for mig.

Men - da ZoneAlarm nu kom op med en meddelelse om at ind- og
udgående post er blokeret, kan man indstille til "Trusted Zone"
under "Alerts & Logs"/Firewall ved at højreklikke på den
blokerede post - og trykke "Add to zone" + Trusted - angive
beskrivelse og trykke ok til sidst.
Så virker ud- og indgående post igen. Det samme måtte jeg gøre
med OE's udgave med quotefix.

Et par stykker skrev, at det hjalp at afinstallere Googles
toolbar! Det har jeg ikke forsøgt, da jeg ikke vil af med den ...

Håber andre kan gøre brug af dette.

Venlig hilsen
Susanne

Fra : John

Dato : 05-01-06 13:09

"SuSanne" skrev i en meddelelse

> Mange tak for linket til forumet, som gav mig et hint til løsning

Velbekomme, og tak for tilbagemelding!

Mvh John

Fra : Ivan

Dato : 04-01-06 17:57

> [...]
> spørge, når jeg lukker OE op første gang eller automatisk lægge
> OE ind som standard ved installationen/opgraderingen. Det gør den

Hvordan står progam control indstillet?

Fra : SuSanne

Dato : 04-01-06 18:55

Ivan wrote:

> Hvordan står progam control indstillet?

Under Access: 2 grønne flueben ved Trusted/Internet
Under Server: Spørgsmålstegn ved Trusted/Internet

Venlig hilsen
Susanne