John wrote:
> "SuSanne" skrev i en meddelelse
>
>> Jeg er helt sikker på, at det er ZoneAlarm, der skaber
problemet.
>> Hvis du ved, hvordan man laver en maunel regel i ZoneAlarm
(free
>> edition)
>
> Måske kan du finde en løsning her:
>
http://forum.zonelabs.org/zonelabs
>
> Tips:
>
http://www.download.com/ZoneAlarm-Tips/1200-2023_4-5135577.html?tag=txt
>
> Mvh John
Mange tak for linket til forumet, som gav mig et hint til løsning
..... Mange andre har haft samme problem med de nye versioner.
1. Genstart din PC - Start op i Fejlsikker tilstand
2. Find biblioteket c:/WINNT/internetlogs
3. Slet filerne backup.rdb og iamdb.rdb
4. Genstart PC'en på normal vis
Du mister alle tidligere ZoneAlarm-indstillinger ved at gøre
dette - til info.
For flere var denne løsning tilstrækkelig - dog ikke for mig.
Men - da ZoneAlarm nu kom op med en meddelelse om at ind- og
udgående post er blokeret, kan man indstille til "Trusted Zone"
under "Alerts & Logs"/Firewall ved at højreklikke på den
blokerede post - og trykke "Add to zone" + Trusted - angive
beskrivelse og trykke ok til sidst.
Så virker ud- og indgående post igen. Det samme måtte jeg gøre
med OE's udgave med quotefix.
Et par stykker skrev, at det hjalp at afinstallere Googles
toolbar! Det har jeg ikke forsøgt, da jeg ikke vil af med den ...
Håber andre kan gøre brug af dette.
Venlig hilsen
Susanne