Identifikation via internettet
Fra : Jens

Dato : 29-12-05 12:43

Hej

Når jeg (ved uheld) kommer ud i den mere suspekte del af internettet kan jeg
se at man tilbyder atrative (!) pennevenner fra netop den by jeg bor i (en
mindre stationsby).

Hvorledes kan det gå til at man kan se hvor jeg bor?

Jeg har en fast IP adresse via ADSL fra TDC.

Adaware HAR ryddet min PC for Spyware!

Ved forsøg kan jeg også med min PDA browse til de samme tider og stadig se
de samme "pennevenner" fra min hjemby.

Mvh

Jens

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-12-05 12:48

"Jens" <mugarbeFJERN@privat.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> jeg bor i (en mindre stationsby).
>
> Hvorledes kan det gå til at man kan se hvor jeg bor?

> Jeg har en fast IP adresse via ADSL fra TDC.

Din IP-adresse afslører lokation. Nu behøver en IP-adresse ikke kunne vise
det ned i detaljer hvilken by du er fra, men der findes sikkert reklame
firmaer som lever af at bryde IP-adresser ned til byområder (ADSL
centraler).

--
Bjarke Andersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 29-12-05 16:25

On Thu, 29 Dec 2005 12:42:45 +0100, "Jens" <mugarbeFJERN@privat.dk>
wrote:

> [...]
> i (en mindre stationsby).
>
> Hvorledes kan det gå til at man kan se hvor jeg bor?
>
> Jeg har en fast IP adresse via ADSL fra TDC.

Derfor.

-A

Fra : Jens

Dato : 01-01-06 22:28

> Derfor.
>
> -A

Hvorledes kan jeg verificere at jeg kan se min "hjemby" v.h.a.
IP-adressen? - ved DNS opslag får jeg da ikke min "hjemby" oplyst, men kun
et langt hex-nummer m.v.

/Jens

Fra : Peter Brodersen

Dato : 01-01-06 23:10

On Sun, 1 Jan 2006 22:28:10 +0100, "Jens" <mugarbeFJERN@privat.dk>
wrote:

>Hvorledes kan jeg verificere at jeg kan se min "hjemby" v.h.a.
>IP-adressen? - ved DNS opslag får jeg da ikke min "hjemby" oplyst, men kun
>et langt hex-nummer m.v.

I cpe.atm2-0-1011040.0x535a4a06.arcnxx20.customer.tele.dk er
0x535a4a06 blot din IP-adresse i hex. Men "arc" henviser til Århus.
--
- Peter Brodersen
Find dig selv: http://map.ter.dk/

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 02-01-06 02:00

Peter Brodersen <usenet2005@ter.dk> wrote:

> --
> - Peter Brodersen
> Find dig selv: http://map.ter.dk/

Ringtoften 35, 2740 er i den forkerte blok.

Om igen

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 04-01-06 18:11

On Mon, 2 Jan 2006 01:59:51 +0100, hlexa@hotmail.com (Axel
Hammerschmidt) wrote:

>Ringtoften 35, 2740 er i den forkerte blok.

Ifølge den skulle jeg bo på en P plads et par hundrede meter herfra

Men jeg synes stadig det er snedigt lavet...

/Jesper

Fra : Jens

Dato : 03-01-06 23:02

"Peter Brodersen" <usenet2005@ter.dk> skrev i en meddelelse

> I cpe.atm2-0-1011040.0x535a4a06.arcnxx20.customer.tele.dk er
> 0x535a4a06 blot din IP-adresse i hex. Men "arc" henviser til Århus.
> [...]

Ja ja, men jeg bor IKKE i Århus men i en mindre by i nærheden, og denne by
kan åbenbart "ses" på en eller anden måde!!!!

Nu har jeg ikke noget at skjule for nogen, men undre mig over hvordan det
kan gå til!

/Jens

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 03-01-06 22:09

Jens wrote:
> Ja ja, men jeg bor IKKE i Århus men i en mindre by i nærheden, og denne by
> kan åbenbart "ses" på en eller anden måde!!!!

Du er nok forbundet til en telefon central i Århus.

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-06 23:23

Jens wrote:

> Ja ja, men jeg bor IKKE i Århus men i en mindre by i nærheden, og denne by
> kan åbenbart "ses" på en eller anden måde!!!!

Jeg er ikke helt sikker, men er det Tranbjerg du bor i?

--
Kasper Dupont
#define _(_)"d.%.4s%."_"2s" /* This is my new email address */

Fra : Jens

Dato : 04-01-06 08:50

"Kasper Dupont"
<15336448385666263580@expires.14.feb.2006.kasperd.net.invalid> wrote in
message news:43BAF944.8ACE741D@expires.14.feb.2006.kasperd.net.invalid...

> [...]
>
> --
> Kasper Dupont
> #define _(_)"d.%.4s%."_"2s" /* This is my new email address */

Nej!

Fra : Peter Brodersen

Dato : 04-01-06 02:25

On Tue, 3 Jan 2006 23:01:53 +0100, "Jens" <mugarbeFJERN@privat.dk>
wrote:

>Ja ja, men jeg bor IKKE i Århus men i en mindre by i nærheden, og denne by
>kan åbenbart "ses" på en eller anden måde!!!!

Det er et tilfælde, hvis de rammer din by. Nogle af de annoncer bruger
pudsige forstader og/eller småbyer for at virke mere troværdige.

Et opslag på en lignende reklameside giver fx her: (jeg bor centralt i
København, hvilket afspejles af "by" => "byen")

Frederiksberg, Denmark
Naesby ved Skoven, Vestsjalland, Denmark
Sigersted, Vestsjalland, Denmark
Slagelse, Vestsjalland, Denmark
Frederiksberg, Denmark
Ougtved, Vestsjalland, Denmark
Orsley, Vestsjalland, Denmark
Aderup, Storstrom, Denmark

En reload giver tilsvarende vilkårlige steder:

Frederiksberg, Denmark
Holmstrup, Vestsjalland, Denmark
Frihed, Storstrom, Denmark
Tjaereby, Vestsjalland, Denmark
Frederiksberg, Denmark
Hav Borup, Vestsjalland, Denmark
Spragelse, Storstrom, Denmark
Sigersted, Vestsjalland, Denmark

(og så disclaimeren "Actual member photos. Other data for illustrative
purposes only.", men det er vi vist ikke i tvivl om )

Her er det ikke specielt præcist, men dog alle på Sjælland/øerne.

Så hvis de skyder tilpas bredt inden for det geografiske område, man
befinder sig i, så rammer de vel pludselig noget i nærheden på et
tidspunkt.

Er de "pennevenner" altid præcis fra din stationsby, og ingen andre
steder? Hvis vi fx taler om Århus, så kan man med 8 profiler pr. besøg
ramme temmeligt bredt.

Det mest imponerende er nok, at der er nogen (andre), der rent faktisk
har gidet at systematisere de forskellige udbydere i så høj grad

--
- Peter Brodersen
Find dig selv: http://map.ter.dk/

Fra : Jens

Dato : 04-01-06 08:53

"Peter Brodersen" <usenet2006@ter.dk> wrote in message

> [...]
>
> Det mest imponerende er nok, at der er nogen (andre), der rent faktisk
> har gidet at systematisere de forskellige udbydere i så høj grad

Ja, det er altid fra "min by" og det er IKKE Århus, men en meget meget
mindre by på størrelse med Tranbjerg (som det jo så heller ikke er)

Initielt troede jeg at der evt. var noget cookie-stads åp min PC der kunne
have fundet "byen", men da jeg også så det på min PocketPC tror jeg ikke det
er den vej der sker!

ok, nok om det - jeg lever med det - måske skulle jeg skrive til en af de
pæne piger de reklamere med - de ser jo søde ud

Mvh

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-06 10:53

Jens wrote:

> ok, nok om det - jeg lever med det - måske skulle jeg skrive til en af de
> pæne piger de reklamere med - de ser jo søde ud

Jeg håber du har en brug og smid væk adresse til formålet.
I øvrigt ville jeg ikke blive det mindste overrasket, hvis
det viste sig, at de slet ikke var danskere.

For et par dage siden var jeg på en eller anden måde endt
op på et obskurt dating site, som sjovt nok havde et par
hundrede brugere fra Tranbjerg. (Jeg bor selv i Århus og
ca. fem kilometer fra Tranbjerg).

Fra : Niels Callesøe

Dato : 04-01-06 11:36

Kasper Dupont wrote:

> Jeg håber du har en brug og smid væk adresse til formålet.
> I øvrigt ville jeg ikke blive det mindste overrasket, hvis
> det viste sig, at de slet ikke var danskere.

Det kan du være helt sikker på at de ikke er. Når reklameudbyderen af
den ene eller den anden grund ikke kan gætte hvor din IP stammer fra,
så er de samme "piger" pludselig alle sammen fra New York, New York.

--
Niels Callesøe - dk pfy
pfy[at]nntp.dk - http://www.t29.dk/~nica/disclaimer.php

Bogus member photos. Other data for illustrative purposes only.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 04-01-06 11:50

On 04 Jan 2006 10:36:05 GMT, "Niels Callesøe" <pfy@nntp.dk> wrote:

>Det kan du være helt sikker på at de ikke er. Når reklameudbyderen af
>den ene eller den anden grund ikke kan gætte hvor din IP stammer fra,
>så er de samme "piger" pludselig alle sammen fra New York, New York.

... som nævnt i <dpf85e$f4i$1@news.klen.dk> fremgår det typisk også
(omend man nogle gange skal kigge i kildeteksten):

Fra : Niels Callesøe

Dato : 04-01-06 14:05

Peter Brodersen wrote:

> .. som nævnt i <dpf85e$f4i$1@news.klen.dk> fremgår det typisk også
> (omend man nogle gange skal kigge i kildeteksten):
>
> "Actual member photos. Other data for illustrative purposes only."

Se min .sig i foregående indlæg.

--
Niels Callesøe - dk pfy
pfy[at]nntp.dk - http://www.t29.dk/~nica/disclaimer.php

This space intentionally left blank.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-01-06 11:12

wrote:

> Ja ja, men jeg bor IKKE i Århus men i en mindre by i nærheden, og
> denne by kan åbenbart "ses" på en eller anden måde!!!!

Der er firmaer (og frivillige initiativer/databaser), der tilbyder at
mappe IP-adresser mere præcist til en given lokation.

Hvordan de gør det så præcist, ved jeg ikke (og det kan jo godt være
forskelligt), men man kunne fx forestille sig, at de køber logfiler af
andre... Det kan også være på mere frivillig basis.

Se mere på
http://www.private.org.il/IP2geo.html
http://www.ip2location.com/
http://www.networldmap.com/
http://www.geobytes.com/IpLocator.htm
http://www.maxmind.com/app/lookup_city
http://www.quova.com/
http://www.hostip.info/
http://www.programurl.com/software/geographical-server-location.htm

> Nu har jeg ikke noget at skjule for nogen, men undre mig over hvordan
> det kan gå til!

Kan du give et eksempel på en side?

-A

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-06 12:46

Her er et eksempel: http://www.profilegallery.com/?camp=3

Fra : Max

Dato : 04-01-06 13:22

Hej

> Her er et eksempel: http://www.profilegallery.com/?camp=3

Den fortæller at alle tøserne bor i Ganløse, gad vide hvor
det ligger henne, jeg kender det ikke.

Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 04-01-06 13:44

Max wrote:

> Den fortæller at alle tøserne bor i Ganløse, gad vide hvor
> det ligger henne, jeg kender det ikke.

Ganløse ligger lidt vest for København. Men når jeg kigger på siden, så
bor de alle i Ålestrup. Det ligger vist nord for Viborg.

Fra : Jens

Dato : 04-01-06 18:05

"Holst" <newsjan06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Ganløse ligger lidt vest for København. Men når jeg kigger på siden, så
> bor de alle i Ålestrup. Det ligger vist nord for Viborg

Hos mig står der <min by>, og det passer ikke - for så mange pæne piger (for
ikke at sige "piger i det hele taget") er der slet ikke her ).

/jens